Zobrazit minimální záznam

Topical issues of the regulation of international air carriage
dc.contributor.advisorPauknerová, Monika
dc.creatorOdstrčilíková, Tereza
dc.date.accessioned2017-06-01T13:07:11Z
dc.date.available2017-06-01T13:07:11Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/78663
dc.description.abstractAktuální otázky regulace mezinárodní letecké přepravy Právní úprava vztahů vznikajících při mezinárodní letecké dopravě se rozvíjí stejně rychle jako se rozvíjí letecká doprava sama. Během posledních několika desítek let se razantně zvýšily požadavky nejen na bezpečnost leteckého provozu, ale rovněž na zajištění komfortu cestujících a co nejvyššího standardu jejich práv. Smyslem této práce je podat čtenáři přehled právních předpisů nejzásadnějších pro uplatňování práv cestujících, dojde-li ke škodě při mezinárodní letecké dopravě, okolnosti přijetí těchto právních předpisů, a zároveň srovnání rozsahu práv cestujících nejenom v čase, ale i geograficky - především na mezinárodní a evropské úrovni. Na mezinárodní úrovni udala směr regulace letecké dopravy ve vztahu k cestujícím již v roce 1929 Varšavská úmluva. Jejím zásadním přínosem je zejména unifikace dvou základních oblastí - odpovědnosti dopravce a náležitostí dopravních dokumentů. Rozvoj mezinárodní letecké dopravy si o několik let později vyžádal modernizaci některých ustanovení Varšavské úmluvy. V roce 1955 tak došlo ke změně úmluvy Haagským protokolem zjednodušujícím požadavky na náležitosti dopravních dokumentů a zdvojnásobujícím limity odpovědnosti dopravce za škody způsobené cestujícím. Působnost úmluvy byla v roce 1961 dále rozšířena...cs_CZ
dc.description.abstractTopical issues of the regulation of international air carriage The main purpose of this work is to provide its readers with an overview of the many facets of passenger rights in such dynamic area as international air carriage. Development in this area has given rise to issues and challenges, including the overlapping of legal and geographical scopes of different air passenger protection instruments. Over the last decades, several air passenger protection regimes have developed across the world, in particular on international, European Union and national level. But does the patchwork work? The history of multilateral regulation in the field of international air transport with regard to air passenger rights could be said to have begun in 1929 when the Warsaw Convention was originally signed. The importance of the convention lies in unification of the rules concerning the documents of carriage and the liability of air carriers. In 1955 the Warsaw Convention was amended by the Hague Protocol, which substantially redrafted, modernized and simplified rules relating to the documents of carriage as well as doubled the limit of carrier liability with respect to persons. The Warsaw Convention's application was subsequently extended to the carriers actually performing the transport by air when a passenger...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectDopravacs_CZ
dc.subjectMezinárodní letecká dopravacs_CZ
dc.subjectEvropská letecká dopravacs_CZ
dc.subjectPráva cestujících v letecké dopravěcs_CZ
dc.subjectOdpovědnost leteckého dopravcecs_CZ
dc.subjectVaršavská úmluvacs_CZ
dc.subjectMontrealská úmluvacs_CZ
dc.subjectCarriageen_US
dc.subjectInternational Carriage by Airen_US
dc.subjectEuropean Carriage by Airen_US
dc.subjectAir Passenger Rightsen_US
dc.subjectAir Carrier's Liabilityen_US
dc.subjectWarsaw Conventionen_US
dc.subjectMontreal Conventionen_US
dc.titleAktuální otázky regulace mezinárodní letecké přepravycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-10
dc.description.departmentDepartment of Business Lawen_US
dc.description.departmentKatedra obchodního právacs_CZ
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.identifier.repId174816
dc.title.translatedTopical issues of the regulation of international air carriageen_US
dc.contributor.refereeBrodec, Jan
dc.identifier.aleph002089267
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra obchodního právacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Business Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csAktuální otázky regulace mezinárodní letecké přepravy Právní úprava vztahů vznikajících při mezinárodní letecké dopravě se rozvíjí stejně rychle jako se rozvíjí letecká doprava sama. Během posledních několika desítek let se razantně zvýšily požadavky nejen na bezpečnost leteckého provozu, ale rovněž na zajištění komfortu cestujících a co nejvyššího standardu jejich práv. Smyslem této práce je podat čtenáři přehled právních předpisů nejzásadnějších pro uplatňování práv cestujících, dojde-li ke škodě při mezinárodní letecké dopravě, okolnosti přijetí těchto právních předpisů, a zároveň srovnání rozsahu práv cestujících nejenom v čase, ale i geograficky - především na mezinárodní a evropské úrovni. Na mezinárodní úrovni udala směr regulace letecké dopravy ve vztahu k cestujícím již v roce 1929 Varšavská úmluva. Jejím zásadním přínosem je zejména unifikace dvou základních oblastí - odpovědnosti dopravce a náležitostí dopravních dokumentů. Rozvoj mezinárodní letecké dopravy si o několik let později vyžádal modernizaci některých ustanovení Varšavské úmluvy. V roce 1955 tak došlo ke změně úmluvy Haagským protokolem zjednodušujícím požadavky na náležitosti dopravních dokumentů a zdvojnásobujícím limity odpovědnosti dopravce za škody způsobené cestujícím. Působnost úmluvy byla v roce 1961 dále rozšířena...cs_CZ
uk.abstract.enTopical issues of the regulation of international air carriage The main purpose of this work is to provide its readers with an overview of the many facets of passenger rights in such dynamic area as international air carriage. Development in this area has given rise to issues and challenges, including the overlapping of legal and geographical scopes of different air passenger protection instruments. Over the last decades, several air passenger protection regimes have developed across the world, in particular on international, European Union and national level. But does the patchwork work? The history of multilateral regulation in the field of international air transport with regard to air passenger rights could be said to have begun in 1929 when the Warsaw Convention was originally signed. The importance of the convention lies in unification of the rules concerning the documents of carriage and the liability of air carriers. In 1955 the Warsaw Convention was amended by the Hague Protocol, which substantially redrafted, modernized and simplified rules relating to the documents of carriage as well as doubled the limit of carrier liability with respect to persons. The Warsaw Convention's application was subsequently extended to the carriers actually performing the transport by air when a passenger...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra obchodního právacs_CZ
dc.identifier.lisID990020892670106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV