dc.contributor.advisor | Hříbková, Lenka | |
dc.creator | Bartoňová, Anna | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T13:00:45Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T13:00:45Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/78635 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá problematikou nadaných dětí předškolního věku. Cílem předkládané práce je zjistit a popsat sociálně-emoční charakteristiky nadaných předškoláků. V teoretické části se věnuje obecně vymezení pojmů nadání a talent, vymezení znaků nadaného dítěte předškolního věku a jeho rozpoznávání. Zaměřuje se na v literatuře uváděné charakteristiky nadaného předškoláka a důraz klade především na sociálně-emoční oblast. V empirické části, která využívá kvalitativní metodologie, bylo sledováno 6 předškolních dětí, které byly svými učitelkami označeny jako nadané. Hlavními metodami bylo nezúčastněné pozorování a strukturované rozhovory s učitelkami nadaných dětí. Na základě mého pozorování jsem zjistila, že některé sociálně-emoční projevy se vyskytovaly u pozorovaných nadaných dětí ve větší míře. V prvé řadě se jednalo o roli vůdce ve skupině, kterou téměř všechny pozorované dětí zastávaly. Častěji komunikovaly s autoritou bez ostychu a sebevědomě. U většiny z nich byla také patrná silná potřeba učitelku o něčem informovat či se jí s něčím pochlubit. Většina sledovaných dětí měla ve třídě své blízké kamarády. Převažovala u nich hra kolektivní, během níž mezi své vrstevníky často rozdělovaly úkoly či je za něco káraly. Do aktivit šla většina sledovaných dětí s velkým nadšením a během dne u... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis deals with the issue of gifted pre-school children. The aim of this work is to identify and describe the socio-emotional characteristics of gifted preschoolers. The theoretical part focuses on general definitions of giftedness and talent, general characteristics of gifted preschoolers and their identifying. It also focuses on the characteristics reported in the literature with a particular emphasis on socio-emotional area. In the empirical part, which uses qualitative methodology, six preschoolers, who were labeled as gifted by their teachers were observed. The main methods included naturalistic observation and structured interviews with teachers of gifted children. Based on my observation I found that some socio-emotional symptoms occured more widely in the observed gifted children. Firstly almost all the observed children held the positions of group leader. They often communicated with authorities more often confidently and without shyness. Most of them had a strong need to inform the teacher about something or to boast about something. Most of the observed children had close friends in the class. For each one of them, a collective game predominates and they divide tasks among their peers or they rebuke them. Most of the observed children had much enthusiasm for activities and during... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | nadání | cs_CZ |
dc.subject | talent | cs_CZ |
dc.subject | předškolní věk | cs_CZ |
dc.subject | sociální charakteristiky | cs_CZ |
dc.subject | emoční charakteristiky | cs_CZ |
dc.subject | pohlaví | cs_CZ |
dc.subject | giftedness | en_US |
dc.subject | talent | en_US |
dc.subject | preschool age | en_US |
dc.subject | social characteristics | en_US |
dc.subject | emotional characteristics | en_US |
dc.subject | gender | en_US |
dc.title | Sociálně-emoční charakteristiky nadaných dětí předškolního věku | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-09-12 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 162174 | |
dc.title.translated | Social-emotional characteristics of gifted children at preschool age | en_US |
dc.contributor.referee | High, Radka | |
dc.identifier.aleph | 002103192 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se zabývá problematikou nadaných dětí předškolního věku. Cílem předkládané práce je zjistit a popsat sociálně-emoční charakteristiky nadaných předškoláků. V teoretické části se věnuje obecně vymezení pojmů nadání a talent, vymezení znaků nadaného dítěte předškolního věku a jeho rozpoznávání. Zaměřuje se na v literatuře uváděné charakteristiky nadaného předškoláka a důraz klade především na sociálně-emoční oblast. V empirické části, která využívá kvalitativní metodologie, bylo sledováno 6 předškolních dětí, které byly svými učitelkami označeny jako nadané. Hlavními metodami bylo nezúčastněné pozorování a strukturované rozhovory s učitelkami nadaných dětí. Na základě mého pozorování jsem zjistila, že některé sociálně-emoční projevy se vyskytovaly u pozorovaných nadaných dětí ve větší míře. V prvé řadě se jednalo o roli vůdce ve skupině, kterou téměř všechny pozorované dětí zastávaly. Častěji komunikovaly s autoritou bez ostychu a sebevědomě. U většiny z nich byla také patrná silná potřeba učitelku o něčem informovat či se jí s něčím pochlubit. Většina sledovaných dětí měla ve třídě své blízké kamarády. Převažovala u nich hra kolektivní, během níž mezi své vrstevníky často rozdělovaly úkoly či je za něco káraly. Do aktivit šla většina sledovaných dětí s velkým nadšením a během dne u... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis deals with the issue of gifted pre-school children. The aim of this work is to identify and describe the socio-emotional characteristics of gifted preschoolers. The theoretical part focuses on general definitions of giftedness and talent, general characteristics of gifted preschoolers and their identifying. It also focuses on the characteristics reported in the literature with a particular emphasis on socio-emotional area. In the empirical part, which uses qualitative methodology, six preschoolers, who were labeled as gifted by their teachers were observed. The main methods included naturalistic observation and structured interviews with teachers of gifted children. Based on my observation I found that some socio-emotional symptoms occured more widely in the observed gifted children. Firstly almost all the observed children held the positions of group leader. They often communicated with authorities more often confidently and without shyness. Most of them had a strong need to inform the teacher about something or to boast about something. Most of the observed children had close friends in the class. For each one of them, a collective game predominates and they divide tasks among their peers or they rebuke them. Most of the observed children had much enthusiasm for activities and during... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021031920106986 | |