dc.contributor.advisor | Viktorová, Ida | |
dc.creator | Bendová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T12:54:00Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T12:54:00Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/78606 | |
dc.description.abstract | Děti jsou již v předškolním věku obklopeny ilustrovanými texty. Písmo aktivně zkoumají a vytvářejí vlastní hypotézy o jeho vlastnostech a funkci ještě předtím, než se naučí číst. Cílem této bakalářské práce je zjistit, jak tyto děti interpretují text doprovázený obrázkem a jak se jejich představy vyvíjejí. Teoretická část je zaměřená zejména na práci argentinské psycholožky Emilie Ferreiro. Těžištěm práce je pak kvalitativní výzkum, který se prací Ferreiro inspiruje. Data byla získána od 13 dětí ve věku 3-6 let. Každému dítěti byly předloženy čtyři kartičky s různými kombinacemi textu a obrázku. Během individuálního rozhovoru byly zachyceny strategie, které jednotlivé děti používají ve snaze interpretovat text. Tyto strategie byly dále popsány a rozděleny do několika kategorií. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Preschoolers are surrounded by illustrated texts. They actively explore the characteristics and function of the print and construct their own hypotheses about it before they learn to read. The aim of this bachelor thesis is to find out how these children interpret text accompanied by the picture and how their ideas develop. Its theoretical part focuses mainly on the work of Argentine psychologist Emilia Ferreiro. The practical part is dedicated to qualitative research which is inspired by the work of Ferreiro. Data were collected from 13 children aged 3-6 years. Four cards with different combinations of text and picture were presented to each child. By an individual interview were captured the strategies used by each child in an attempt to interpret the text. These strategies were described and divided into several categories. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Psaný text | cs_CZ |
dc.subject | vnímání písma | cs_CZ |
dc.subject | čtení s obrázkem | cs_CZ |
dc.subject | osvojování gramotnosti | cs_CZ |
dc.subject | konstruktivismus | cs_CZ |
dc.subject | předškolní věk | cs_CZ |
dc.subject | Written text | en_US |
dc.subject | Perception of letters | en_US |
dc.subject | Reading with picture | en_US |
dc.subject | Literacy Acquisition | en_US |
dc.subject | Constructivism | en_US |
dc.subject | Preschool Age | en_US |
dc.title | Čtení textu s obrázkem dětmi předškolního věku | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-09-12 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 162063 | |
dc.title.translated | Preschool Children's Reading of Text with Picture | en_US |
dc.contributor.referee | Špačková, Klára | |
dc.identifier.aleph | 002103186 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Děti jsou již v předškolním věku obklopeny ilustrovanými texty. Písmo aktivně zkoumají a vytvářejí vlastní hypotézy o jeho vlastnostech a funkci ještě předtím, než se naučí číst. Cílem této bakalářské práce je zjistit, jak tyto děti interpretují text doprovázený obrázkem a jak se jejich představy vyvíjejí. Teoretická část je zaměřená zejména na práci argentinské psycholožky Emilie Ferreiro. Těžištěm práce je pak kvalitativní výzkum, který se prací Ferreiro inspiruje. Data byla získána od 13 dětí ve věku 3-6 let. Každému dítěti byly předloženy čtyři kartičky s různými kombinacemi textu a obrázku. Během individuálního rozhovoru byly zachyceny strategie, které jednotlivé děti používají ve snaze interpretovat text. Tyto strategie byly dále popsány a rozděleny do několika kategorií. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Preschoolers are surrounded by illustrated texts. They actively explore the characteristics and function of the print and construct their own hypotheses about it before they learn to read. The aim of this bachelor thesis is to find out how these children interpret text accompanied by the picture and how their ideas develop. Its theoretical part focuses mainly on the work of Argentine psychologist Emilia Ferreiro. The practical part is dedicated to qualitative research which is inspired by the work of Ferreiro. Data were collected from 13 children aged 3-6 years. Four cards with different combinations of text and picture were presented to each child. By an individual interview were captured the strategies used by each child in an attempt to interpret the text. These strategies were described and divided into several categories. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021031860106986 | |