Show simple item record

Meaning of Consumer Behaviour Changes Related to Transition from Student Social Role to Employee Social Role
dc.contributor.advisorŠanderová, Jadwiga
dc.creatorZáleská, Eva
dc.date.accessioned2020-08-27T14:13:56Z
dc.date.available2020-08-27T14:13:56Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/78496
dc.description.abstractPředmětem diplomové práce jsou změny spojené s přechodem z života studenta do života zaměstnaného, Zajímá nás, jak tyto změny reflektují právě absolventi vysokých škol či jejich studenti, kteří nastoupili do svého prvního vážného zaměstnání. Teoretický základ práce sestává především z teorií praktik, a to hlavně z přístupu Pierra Bourdieua a Alana Wardea. Dále je představen také přístup Mary Douglas a několik dnes již klasických přístupů ke spotřebnímu chování (např. okázalá spotřeba Thorsteina Veblena) a také teorie vztahující se k referenčním skupinám. Vlastní výzkum je založen na kvalitativně zaměřených rozhovorech s absolventy a studenty vysokých škol, kteří nastoupili do svého prvního stálého zaměstnání. Všichni respondenti jsou z Prahy a pracují v komerčně zaměřených firmách, pozice velké části z nich je spojena s marketingem. Hlavní zjištění této práce je, že respondenti po nástupu do zaměstnání vnímají subjektivní zvýšení sociálního statusu ve srovnání s dobou před nástupem do zaměstnání, začali následovat praktiky běžné na místě jejich pracoviště, což se mimo jiné projevovalo ve změnách ve spotřebním chování (jednalo se např. o změny ve stravování, cestování či nákupu a používání automobilu). U respondentů se projevila rozdílná snaha o začlenění se do pracovního kolektivu, přičemž tento...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the changes related to shift from university to first serious job. We have tried to find out how do graduates and university students reflects possible changes related to this situation with focus on changes in consumption behaviour. The theoretical part is based on theories of practices with their representatives Pierre Bourdieu and Alan Warde. Also approach of Mary Douglas and several classical approaches to consumption (e.g. Thorstein Veblen's conspicuous consumption etc.) and approach to reference groups theories are presented as a theoretical background of the thesis. The research is based on qualitative interviews with graduates or university students who have started to join their first serious job. All interviews have been conducted with Prague residents who work in commercial companies in Prague, their position have been often related to marketing area. The main finding is that the respondents perceive their social status as higher than before, they have started to follow practices related to their work team which have manifested also in the change of some of their consumption patterns (connected with e.g. eating, travelling, car purchasing and using). They have also different level of need to be integrated of the work team. This need is based on the age composition...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectConsumer Behaviouren_US
dc.subjectConsumer Patternsen_US
dc.subjectSocial Roleen_US
dc.subjectStudenten_US
dc.subjectEmployeeen_US
dc.subjectTasteen_US
dc.subjectspotřební chovánícs_CZ
dc.subjectspotřební vzorcecs_CZ
dc.subjectsociální rolecs_CZ
dc.subjectstudentcs_CZ
dc.subjectzaměstnanýcs_CZ
dc.subjectvkuscs_CZ
dc.titleVýznam změn ve spotřebním chování spojených s přechodem z role studenta do role zaměstnanéhocs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-20
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId177782
dc.title.translatedMeaning of Consumer Behaviour Changes Related to Transition from Student Social Role to Employee Social Roleen_US
dc.contributor.refereeJeřábek, Hynek
dc.identifier.aleph002094213
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPředmětem diplomové práce jsou změny spojené s přechodem z života studenta do života zaměstnaného, Zajímá nás, jak tyto změny reflektují právě absolventi vysokých škol či jejich studenti, kteří nastoupili do svého prvního vážného zaměstnání. Teoretický základ práce sestává především z teorií praktik, a to hlavně z přístupu Pierra Bourdieua a Alana Wardea. Dále je představen také přístup Mary Douglas a několik dnes již klasických přístupů ke spotřebnímu chování (např. okázalá spotřeba Thorsteina Veblena) a také teorie vztahující se k referenčním skupinám. Vlastní výzkum je založen na kvalitativně zaměřených rozhovorech s absolventy a studenty vysokých škol, kteří nastoupili do svého prvního stálého zaměstnání. Všichni respondenti jsou z Prahy a pracují v komerčně zaměřených firmách, pozice velké části z nich je spojena s marketingem. Hlavní zjištění této práce je, že respondenti po nástupu do zaměstnání vnímají subjektivní zvýšení sociálního statusu ve srovnání s dobou před nástupem do zaměstnání, začali následovat praktiky běžné na místě jejich pracoviště, což se mimo jiné projevovalo ve změnách ve spotřebním chování (jednalo se např. o změny ve stravování, cestování či nákupu a používání automobilu). U respondentů se projevila rozdílná snaha o začlenění se do pracovního kolektivu, přičemž tento...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the changes related to shift from university to first serious job. We have tried to find out how do graduates and university students reflects possible changes related to this situation with focus on changes in consumption behaviour. The theoretical part is based on theories of practices with their representatives Pierre Bourdieu and Alan Warde. Also approach of Mary Douglas and several classical approaches to consumption (e.g. Thorstein Veblen's conspicuous consumption etc.) and approach to reference groups theories are presented as a theoretical background of the thesis. The research is based on qualitative interviews with graduates or university students who have started to join their first serious job. All interviews have been conducted with Prague residents who work in commercial companies in Prague, their position have been often related to marketing area. The main finding is that the respondents perceive their social status as higher than before, they have started to follow practices related to their work team which have manifested also in the change of some of their consumption patterns (connected with e.g. eating, travelling, car purchasing and using). They have also different level of need to be integrated of the work team. This need is based on the age composition...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV