Zobrazit minimální záznam

Representation of totalitarianism in videgames
dc.contributor.advisorŠvelch, Jaroslav
dc.creatorVimmr, Martin Kryšpín
dc.date.accessioned2017-06-01T12:21:48Z
dc.date.available2017-06-01T12:21:48Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/78450
dc.description.abstract(abstrakt) Tato práce prozkoumává problematiku reprezentace totalitarismu ve videohrách. Klade si za cíl ukázat, jakým způsobem je tento fenomén ve hrách zobrazen a jestli má videohra jako médium vliv na toto zobrazení. V teoretické části jsou hlouběji představeny a prozkoumány různé přístupy, na základě kterých lze videohru jako médium pojímat. Dále je zde věnována pozornost tezi o videohrách jako o médiu kontroly a propojení tohoto fenoménu s problematikou totalitarismu. Druhá polovina teoretické části je pak věnována definici totalitarismu, která je následně využívána v případových studiích. V empirické části jsou hlouběji zkoumány čtyři hry - Half-life 2, Papers, Please, Wolfenstein: the New Order a BioShock se zaměřením na reprezentaci totalitarismu či dystopie. Hry v jednotlivých případových studiích jsou analyzovány jak na základě pravidel, tak na základě fikční složky. Závěr práce ukazuje, že ve zkoumaných hrách byl kladen důraz především na vnějškové projevy totalitarismu a často zde chybělo podrobnější zobrazení ideologie. U všech her pak byly nalezeny momenty, ve kterých byl zobrazený totalitarismus využit pro splynutí se systémem kontroly ve hrách.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis examines the topic of representation of totalitarianism in videogames. It aims to show how the totalitarianism is depicted in selected games and whether the videogame as a medium has some influence on this depiction. Theoretical part introduces and examines all sorts of different approaches, based on which one can study videogame as a medium. An argument about the videogames as a medium of control is presented further on and is also discussed in relation with totalitarianism. Second half of theoretical chapter focuses on definition of totalitarianism which is used in the case studies later on. Empirical part analyzes four games - Half-life 2, Papers, please, Wolfenstein: the New Order and BioShock with focus on representation of totality or dystopia. The games are analyzed both with regards to their rules and fiction. The conclusion shows that totalitarianism was represented mostly by its outer activities rather than ideology which were usually represented rather marginally. However, in all cases there could be found some examples of how was the representation of totalitarianism used to merge with system of control in games.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectTotalitarismuscs_CZ
dc.subjectvideohrycs_CZ
dc.subjectreprezentacecs_CZ
dc.subjectdystopiecs_CZ
dc.subjectpočítačové hrycs_CZ
dc.subjectBioShockcs_CZ
dc.subjectWolfensteincs_CZ
dc.subjectPaperscs_CZ
dc.subjectpleasecs_CZ
dc.subjectHalf-life 2cs_CZ
dc.subjectTotalitarianismen_US
dc.subjectvideogamesen_US
dc.subjectrepresentationen_US
dc.subjectdystopiaen_US
dc.subjectcomputer gamesen_US
dc.subjectBioShocken_US
dc.subjectWolfensteinen_US
dc.subjectPapersen_US
dc.subjectpleaseen_US
dc.subjectHalf-life 2en_US
dc.titleReprezentace totalitarismu ve videohráchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-27
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId147894
dc.title.translatedRepresentation of totalitarianism in videgamesen_US
dc.contributor.refereeHladík, Radim
dc.identifier.aleph002094543
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(abstrakt) Tato práce prozkoumává problematiku reprezentace totalitarismu ve videohrách. Klade si za cíl ukázat, jakým způsobem je tento fenomén ve hrách zobrazen a jestli má videohra jako médium vliv na toto zobrazení. V teoretické části jsou hlouběji představeny a prozkoumány různé přístupy, na základě kterých lze videohru jako médium pojímat. Dále je zde věnována pozornost tezi o videohrách jako o médiu kontroly a propojení tohoto fenoménu s problematikou totalitarismu. Druhá polovina teoretické části je pak věnována definici totalitarismu, která je následně využívána v případových studiích. V empirické části jsou hlouběji zkoumány čtyři hry - Half-life 2, Papers, Please, Wolfenstein: the New Order a BioShock se zaměřením na reprezentaci totalitarismu či dystopie. Hry v jednotlivých případových studiích jsou analyzovány jak na základě pravidel, tak na základě fikční složky. Závěr práce ukazuje, že ve zkoumaných hrách byl kladen důraz především na vnějškové projevy totalitarismu a často zde chybělo podrobnější zobrazení ideologie. U všech her pak byly nalezeny momenty, ve kterých byl zobrazený totalitarismus využit pro splynutí se systémem kontroly ve hrách.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis examines the topic of representation of totalitarianism in videogames. It aims to show how the totalitarianism is depicted in selected games and whether the videogame as a medium has some influence on this depiction. Theoretical part introduces and examines all sorts of different approaches, based on which one can study videogame as a medium. An argument about the videogames as a medium of control is presented further on and is also discussed in relation with totalitarianism. Second half of theoretical chapter focuses on definition of totalitarianism which is used in the case studies later on. Empirical part analyzes four games - Half-life 2, Papers, please, Wolfenstein: the New Order and BioShock with focus on representation of totality or dystopia. The games are analyzed both with regards to their rules and fiction. The conclusion shows that totalitarianism was represented mostly by its outer activities rather than ideology which were usually represented rather marginally. However, in all cases there could be found some examples of how was the representation of totalitarianism used to merge with system of control in games.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020945430106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV