Zobrazit minimální záznam

Problems of innovations in education from different points of view
dc.contributor.advisorMouralová, Magdalena
dc.creatorJarešová, Alžběta
dc.date.accessioned2020-08-22T07:04:37Z
dc.date.available2020-08-22T07:04:37Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/78418
dc.description.abstractDiplomová práce pojednává o problematice inovací ve vzdělávání. Ačkoli se společnost mění a s ní i požadavky na konkurenceschopného člověka, české školy stále výrazně neinovují. Práce tak má hlavní cíl zjistit a popsat současnou situaci v zavádění a uplatňování inovací a odhalit, kdy a proč k zavádění a uplatňování inovací dochází a nedochází. Popsány jsou tak podmínky vnější (legislativní ukotvení, financování, personální zajištění), ale i vnitřní (osobnost učitele, motivace, inovativní potenciál). Použit je design případové studie, zkoumána je Hejného metoda na konkrétní škole. Prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů (učitelé, ředitel) jsou identifikovány klíčové události, změny, ale i participující aktéři a podmínky. Odhalována je jejich role v daném procesu, vývoj v čase. Práce užívá konceptuálního rámce sestaveného z fázového modelu veřejně politického cyklu, Teorie tří proudů, analýzy silových polí a Modelu změny. Autorka odhaluje klíčovou roli aktérů v podobě promotéra politiky a odpůrce změny. Identifikováno je i mnoho formujících podmínek. Ty mohou být systémové, osobní, organizační i sociální. Práce poskytuje doporučení pro vybranou školu, jak probíhající proces změny úspěšně završit. Uvedena jsou i obecná doporučení pro zavádění inovací.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis discusses the issue of innovation in education. Although society and the requirements of a competetive person are changing Czech schools use only few innovative elements. The main objective is to identify and explain the current situation and find out when and why innovations are or are not implemented. Conditions are described as external (legislative, financing, staffing), but also the internal (teacher's personality, motivation, innovative potential). The research design is a case study, Hejny method at the chosen school. By means of semi-structured interviews with the main persons involved (teachers, school headmaster) identifies the events, changes, but also the participating actors and conditions and uncovers their role in the process, development in time. The author uses the 4-level public political cycle model, Multiple-streams theory, force field analysis and Model of change. The author reveals the key role players (the policy entrepreneurs and opponent of change). Many forming conditions is discovered. That is systemic, personal, organizational and social conditions. The work provides recommendations for the chosen school to successfully conclude the change. General recommendations for implementing innovation are also included.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectVzdělávánícs_CZ
dc.subjectpřípadová studiecs_CZ
dc.subjectinovacecs_CZ
dc.subjectprocescs_CZ
dc.subjectaktércs_CZ
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectcase studyen_US
dc.subjectinovationen_US
dc.subjectprocessen_US
dc.subjectactoren_US
dc.titleProblematika zavádění inovací ve vzdělávání z pohledu aktérůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-22
dc.description.departmentDepartment of Public and Social Policyen_US
dc.description.departmentKatedra veřejné a sociální politikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId165989
dc.title.translatedProblems of innovations in education from different points of viewen_US
dc.contributor.refereeZelinková, Anna
dc.identifier.aleph002093797
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVeřejná a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePublic and Social Policyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csVeřejná a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPublic and Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce pojednává o problematice inovací ve vzdělávání. Ačkoli se společnost mění a s ní i požadavky na konkurenceschopného člověka, české školy stále výrazně neinovují. Práce tak má hlavní cíl zjistit a popsat současnou situaci v zavádění a uplatňování inovací a odhalit, kdy a proč k zavádění a uplatňování inovací dochází a nedochází. Popsány jsou tak podmínky vnější (legislativní ukotvení, financování, personální zajištění), ale i vnitřní (osobnost učitele, motivace, inovativní potenciál). Použit je design případové studie, zkoumána je Hejného metoda na konkrétní škole. Prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů (učitelé, ředitel) jsou identifikovány klíčové události, změny, ale i participující aktéři a podmínky. Odhalována je jejich role v daném procesu, vývoj v čase. Práce užívá konceptuálního rámce sestaveného z fázového modelu veřejně politického cyklu, Teorie tří proudů, analýzy silových polí a Modelu změny. Autorka odhaluje klíčovou roli aktérů v podobě promotéra politiky a odpůrce změny. Identifikováno je i mnoho formujících podmínek. Ty mohou být systémové, osobní, organizační i sociální. Práce poskytuje doporučení pro vybranou školu, jak probíhající proces změny úspěšně završit. Uvedena jsou i obecná doporučení pro zavádění inovací.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis discusses the issue of innovation in education. Although society and the requirements of a competetive person are changing Czech schools use only few innovative elements. The main objective is to identify and explain the current situation and find out when and why innovations are or are not implemented. Conditions are described as external (legislative, financing, staffing), but also the internal (teacher's personality, motivation, innovative potential). The research design is a case study, Hejny method at the chosen school. By means of semi-structured interviews with the main persons involved (teachers, school headmaster) identifies the events, changes, but also the participating actors and conditions and uncovers their role in the process, development in time. The author uses the 4-level public political cycle model, Multiple-streams theory, force field analysis and Model of change. The author reveals the key role players (the policy entrepreneurs and opponent of change). Many forming conditions is discovered. That is systemic, personal, organizational and social conditions. The work provides recommendations for the chosen school to successfully conclude the change. General recommendations for implementing innovation are also included.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990020937970106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV