Zobrazit minimální záznam

Perception of media influence on body image by female university students
dc.contributor.advisorVochocová, Lenka
dc.creatorHasincová, Lucie
dc.date.accessioned2017-06-01T12:12:13Z
dc.date.available2017-06-01T12:12:13Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/78406
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje vlivu médií v oblasti body image a jeho vnímání studentkami vysokých škol. Práce v teoretické části seznamuje se studiemi zkoumající vliv médií na vnímání těla a také s vybranými teoriemi a jejich účinkem na jedince. Dále představuje různé výklady pojmu body image a faktory podmiňující sebepřijetí jedince. Teoretickou část zakončuje vývoj ideálu ženské krásy v průběhu dějin včetně popisu toho současného. Představuje způsoby, jakými je ženská krása nejčastěji prezentována v médiích, a zároveň poukazuje na projekty, které se snaží komunikovat rozmanitost ženské krásy. Praktická část se věnuje analýze výpovědí vysokoškolských studentek na téma, jak vnímají obsahy zaměřené na body image a jaký mají obsahy vliv na jejich vztah k tělu. Výstupem je popis klíčových prvků diskurzu vysokoškolských studentek na sebepřijetí v souvislosti s vnímaným účinkem médií. Práce používá metodu zakotvené teorie společně s projektivní technikou, metodou myšlenkových map a polostrukturovaného rozhovoru.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis focuses on media influence regarding body image as a topic and its perception by female students. It introduces studies exploring the influence of the media on body image and the effect it has on individuals. In addition, it presents the various interpretations of body image as a concept and factors affecting the self-acceptance. The theoretical part of the thesis ends with the development of the female beauty ideal throughout history to date. It describes how feminine beauty is most often presented in media, while noting the projects that are trying to communicate the diversity of feminine beauty. The practical part presents analysis of student's testimonies on how they perceive the body image concept, its orientation in media contents and how they feel influenced by them. The output is a description of key elements of discourse to self-acceptance in relation to the perceived influence of the media. This thesis uses the grounded theory method, the mind maps method and a semi-structured interview together with projective technique in order to provide a valid interpretation.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleVnímání vlivu médií na body image u studentek vysokých školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-27
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId167374
dc.title.translatedPerception of media influence on body image by female university studentsen_US
dc.contributor.refereeŠmejkalová, Jiřina
dc.identifier.aleph002094537
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje vlivu médií v oblasti body image a jeho vnímání studentkami vysokých škol. Práce v teoretické části seznamuje se studiemi zkoumající vliv médií na vnímání těla a také s vybranými teoriemi a jejich účinkem na jedince. Dále představuje různé výklady pojmu body image a faktory podmiňující sebepřijetí jedince. Teoretickou část zakončuje vývoj ideálu ženské krásy v průběhu dějin včetně popisu toho současného. Představuje způsoby, jakými je ženská krása nejčastěji prezentována v médiích, a zároveň poukazuje na projekty, které se snaží komunikovat rozmanitost ženské krásy. Praktická část se věnuje analýze výpovědí vysokoškolských studentek na téma, jak vnímají obsahy zaměřené na body image a jaký mají obsahy vliv na jejich vztah k tělu. Výstupem je popis klíčových prvků diskurzu vysokoškolských studentek na sebepřijetí v souvislosti s vnímaným účinkem médií. Práce používá metodu zakotvené teorie společně s projektivní technikou, metodou myšlenkových map a polostrukturovaného rozhovoru.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on media influence regarding body image as a topic and its perception by female students. It introduces studies exploring the influence of the media on body image and the effect it has on individuals. In addition, it presents the various interpretations of body image as a concept and factors affecting the self-acceptance. The theoretical part of the thesis ends with the development of the female beauty ideal throughout history to date. It describes how feminine beauty is most often presented in media, while noting the projects that are trying to communicate the diversity of feminine beauty. The practical part presents analysis of student's testimonies on how they perceive the body image concept, its orientation in media contents and how they feel influenced by them. The output is a description of key elements of discourse to self-acceptance in relation to the perceived influence of the media. This thesis uses the grounded theory method, the mind maps method and a semi-structured interview together with projective technique in order to provide a valid interpretation.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020945370106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV