Vnímání vlivu médií na body image u studentek vysokých škol
Perception of media influence on body image by female university students
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78406Identifikátory
SIS: 167374
Katalog UK: 990020945370106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [18445]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šmejkalová, Jiřina
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
27. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce se věnuje vlivu médií v oblasti body image a jeho vnímání studentkami vysokých škol. Práce v teoretické části seznamuje se studiemi zkoumající vliv médií na vnímání těla a také s vybranými teoriemi a jejich účinkem na jedince. Dále představuje různé výklady pojmu body image a faktory podmiňující sebepřijetí jedince. Teoretickou část zakončuje vývoj ideálu ženské krásy v průběhu dějin včetně popisu toho současného. Představuje způsoby, jakými je ženská krása nejčastěji prezentována v médiích, a zároveň poukazuje na projekty, které se snaží komunikovat rozmanitost ženské krásy. Praktická část se věnuje analýze výpovědí vysokoškolských studentek na téma, jak vnímají obsahy zaměřené na body image a jaký mají obsahy vliv na jejich vztah k tělu. Výstupem je popis klíčových prvků diskurzu vysokoškolských studentek na sebepřijetí v souvislosti s vnímaným účinkem médií. Práce používá metodu zakotvené teorie společně s projektivní technikou, metodou myšlenkových map a polostrukturovaného rozhovoru.
The thesis focuses on media influence regarding body image as a topic and its perception by female students. It introduces studies exploring the influence of the media on body image and the effect it has on individuals. In addition, it presents the various interpretations of body image as a concept and factors affecting the self-acceptance. The theoretical part of the thesis ends with the development of the female beauty ideal throughout history to date. It describes how feminine beauty is most often presented in media, while noting the projects that are trying to communicate the diversity of feminine beauty. The practical part presents analysis of student's testimonies on how they perceive the body image concept, its orientation in media contents and how they feel influenced by them. The output is a description of key elements of discourse to self-acceptance in relation to the perceived influence of the media. This thesis uses the grounded theory method, the mind maps method and a semi-structured interview together with projective technique in order to provide a valid interpretation.