Show simple item record

Viewers Motivations for Watching Beauty Videos on You Tube
dc.contributor.advisorKřížková, Alena
dc.creatorJiroušková, Dominika
dc.date.accessioned2017-06-01T10:46:53Z
dc.date.available2017-06-01T10:46:53Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/78048
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na téma motivace diváků pro sledování beauty videí na YouTube. Cílem je objasnit, z jakého důvodu sledují diváci amatérská videa, která komunikují témata spojená s fyzickým vzhledem člověka. Za předpokladu publika jakožto aktivního činitele mediální komunikace vychází práce z teorie užití a uspokojení a předpokládá, že diváci sledováním beauty videí vědomě uspokojují své individuální potřeby. Na základě analýzy jedenácti rozhovorů s pravidelnými diváky zmíněných videí práce odhaluje pět kategorií motivací. Beauty videa pro své diváky představují zdroj informací, zdroj zábavy, platformu pro komunikaci s jedinci, s nimiž je pojí společné téma zájmu, a také možnost sebevzdělávání. To jsou motivace, které však nejsou specifické právě pro typ média, kterým jsou amatérské audiovizuální nahrávky, a mohou motivovat jak publikum beauty videí, tak diváky pořadů produkovaných profesionály. Klíčovou motivací ke sledování beauty videí na YouTube je zájem o videoblogerku. Díky tomu, že autorky videí svým divákům zpřístupňují určité části svého soukromí, ukazují své nedokonalosti a jednají se svými diváky na rovinu, podporují svou důvěryhodnost a navozují iluzi blízkého vztahu mezi sebou a svým publikem. Diváci tak mají možnost vytvořit si k videoblogerkám silné vazby.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis focuses on motivations for watching beauty videos on YouTube. The aim is to clarify why viewers watch amateur videos that communicate topics related to physical appearance. Assuming the audience as an active actor of media communication the thesis is based on uses and gratification theory. Viewers watch beauty videos consciously to meet their individual needs. Based on an analysis of eleven interviews with regular viewers of beauty videos this thesis reveals five categories of motivation. Beauty videos represent the source of information, the source of entertainment, the platform for communication with individuals with shared theme of interest and the tool for self-education. These motivations are not specific for this specific type of media and can motivate viewers to watch amateur beauty videos and professional beauty shows equally. The key motivation for watching beauty videos on YouTube is the interest of videobloggers. Authors of beauty videos disclose parts of their privacy, show their imperfections and interact with their audience. Using these practices videobloggers evoke the illusion of a close relationship between them and their viewers. Viewers have the opportunity the create strong social ties to videobloggers.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectpublikumcs_CZ
dc.subjectdivácics_CZ
dc.subjectteorie užití a uspokojenícs_CZ
dc.subjectvirtuální komunitacs_CZ
dc.subjectonline komunitacs_CZ
dc.subjectsíla sociálních vazebcs_CZ
dc.subjectYouTubecs_CZ
dc.subjectvideoblogcs_CZ
dc.subjectkrásacs_CZ
dc.subjectfyzický vzhledcs_CZ
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectaudienceen_US
dc.subjectviewersen_US
dc.subjectuses and gratifications theoryen_US
dc.subjectvirtual communityen_US
dc.subjectonline communityen_US
dc.subjectstrength of social tiesen_US
dc.subjectYouTubeen_US
dc.subjectvideoblogen_US
dc.subjectbeautyen_US
dc.subjectphysical appearanceen_US
dc.titleMotivace diváků ke sledování beauty videí na You Tubecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-20
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId162441
dc.title.translatedViewers Motivations for Watching Beauty Videos on You Tubeen_US
dc.contributor.refereeŠvelch, Jaroslav
dc.identifier.aleph002094403
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje na téma motivace diváků pro sledování beauty videí na YouTube. Cílem je objasnit, z jakého důvodu sledují diváci amatérská videa, která komunikují témata spojená s fyzickým vzhledem člověka. Za předpokladu publika jakožto aktivního činitele mediální komunikace vychází práce z teorie užití a uspokojení a předpokládá, že diváci sledováním beauty videí vědomě uspokojují své individuální potřeby. Na základě analýzy jedenácti rozhovorů s pravidelnými diváky zmíněných videí práce odhaluje pět kategorií motivací. Beauty videa pro své diváky představují zdroj informací, zdroj zábavy, platformu pro komunikaci s jedinci, s nimiž je pojí společné téma zájmu, a také možnost sebevzdělávání. To jsou motivace, které však nejsou specifické právě pro typ média, kterým jsou amatérské audiovizuální nahrávky, a mohou motivovat jak publikum beauty videí, tak diváky pořadů produkovaných profesionály. Klíčovou motivací ke sledování beauty videí na YouTube je zájem o videoblogerku. Díky tomu, že autorky videí svým divákům zpřístupňují určité části svého soukromí, ukazují své nedokonalosti a jednají se svými diváky na rovinu, podporují svou důvěryhodnost a navozují iluzi blízkého vztahu mezi sebou a svým publikem. Diváci tak mají možnost vytvořit si k videoblogerkám silné vazby.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis focuses on motivations for watching beauty videos on YouTube. The aim is to clarify why viewers watch amateur videos that communicate topics related to physical appearance. Assuming the audience as an active actor of media communication the thesis is based on uses and gratification theory. Viewers watch beauty videos consciously to meet their individual needs. Based on an analysis of eleven interviews with regular viewers of beauty videos this thesis reveals five categories of motivation. Beauty videos represent the source of information, the source of entertainment, the platform for communication with individuals with shared theme of interest and the tool for self-education. These motivations are not specific for this specific type of media and can motivate viewers to watch amateur beauty videos and professional beauty shows equally. The key motivation for watching beauty videos on YouTube is the interest of videobloggers. Authors of beauty videos disclose parts of their privacy, show their imperfections and interact with their audience. Using these practices videobloggers evoke the illusion of a close relationship between them and their viewers. Viewers have the opportunity the create strong social ties to videobloggers.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV