Zobrazit minimální záznam

The image of italian films in czechoslovak film journals in years 1965-1975
dc.contributor.advisorBednařík, Petr
dc.creatorRozumová, Markéta
dc.date.accessioned2017-06-01T10:45:03Z
dc.date.available2017-06-01T10:45:03Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/78043
dc.description.abstract(abstrakt) Diplomová práce Obraz italské filmové tvorby v československých filmových periodikách v letech 1965-1975 se věnuje způsobu zobrazení, prezentace a hodnocení italské kinematografie v časopisech Kino a Film a doba. První část práce je stručnějším popisem společenského a politického prostředí v Československu a v Itálii, s důrazem na prostředí kultury, filmu a tisku. Pozornost je zaměřena na konec 60. let, kdy v Československu, po krátké snaze o demokratizaci, došlo k utužení totalitní společnosti. Naopak Itálie si udržela svůj demokratický vývoj kapitalistické společnosti, i přes tlaky levicových sil prosazujících marxistické ideje. Analytická část práce rozebírá pomocí kvalitativní metody obsahy článků v uvedených periodikách. Sleduje argumenty filmových publicistů a odhaluje, jak bylo dění ve společnosti italskými filmovými tvůrci ztvárňováno. Především, jak byly filmy různých žánrů a směrů prezentovány v Československu, jakým tématům byl dáván prostor, jak byla hodnocena práce filmových tvůrců, herců i italská kinematografie celkově. Závěr práce shrnuje výsledky analýz v kontextu politické situace v Československu a porovnává období druhé poloviny 60. let a první poloviny 70. let.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis - The image of Italian films in Czechoslovak film journals in years 1965- 1975 is devoted to the manner of display, presentation and evaluation of Italian cinematography in the magazines Kino and Film a doba. The first part of this work describes the social and political environment in Czechoslovakia and in Italy, with an emphasis on culture, film and print media. The attention is focused on the end of the 1960's, when in Czechoslovakia the totalitarian political development was strengthened after an effort to democratize society, whilst in Italy the democratic development of the capitalist society was maintained, despite the pressures of the left-wing forces. The analytical part of the thesis uses qualitative methods and examines the contents of articles in the chosen periodicals. It follows the arguments of film publicists and critics and reveals how the social atmosphere and movements was portrayed by Italian filmmakers. The work focuses on analyzing the articles about Italian movies of different genres and styles, to which film themes was given more space, how was reviewed the work of filmmakers and actors and how was characterized the Italian cinema in general. The conclusion of the thesis summarizes the results of the analysis in the context of the political situation in...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectitalská kinematografiecs_CZ
dc.subjectčeskoslovenská filmová periodikacs_CZ
dc.subjectKinocs_CZ
dc.subjectFilm a dobacs_CZ
dc.subjectneorealismuscs_CZ
dc.subjectitalský film 60. a 70. letcs_CZ
dc.subjectitalský politický filmcs_CZ
dc.subjectkontestacecs_CZ
dc.subjectkomedie po italskucs_CZ
dc.subjectspaghetti westerncs_CZ
dc.subjectItalian cinemaen_US
dc.subjectCzechoslovak film periodicalsen_US
dc.subjectKinoen_US
dc.subjectFilm a dobaen_US
dc.subjectneorealismen_US
dc.subjectItalian movies 60's and 70'sen_US
dc.subjectItalian politics filmsen_US
dc.subject"contestazione"- student protests of '68en_US
dc.subjectItalian-style comedyen_US
dc.subjectspaghetti westernen_US
dc.titleObraz italské filmové tvorby v československých filmových periodikách v letech 1965-1975cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-28
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId139171
dc.title.translatedThe image of italian films in czechoslovak film journals in years 1965-1975en_US
dc.contributor.refereeŠtoll, Martin
dc.identifier.aleph002094594
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs(abstrakt) Diplomová práce Obraz italské filmové tvorby v československých filmových periodikách v letech 1965-1975 se věnuje způsobu zobrazení, prezentace a hodnocení italské kinematografie v časopisech Kino a Film a doba. První část práce je stručnějším popisem společenského a politického prostředí v Československu a v Itálii, s důrazem na prostředí kultury, filmu a tisku. Pozornost je zaměřena na konec 60. let, kdy v Československu, po krátké snaze o demokratizaci, došlo k utužení totalitní společnosti. Naopak Itálie si udržela svůj demokratický vývoj kapitalistické společnosti, i přes tlaky levicových sil prosazujících marxistické ideje. Analytická část práce rozebírá pomocí kvalitativní metody obsahy článků v uvedených periodikách. Sleduje argumenty filmových publicistů a odhaluje, jak bylo dění ve společnosti italskými filmovými tvůrci ztvárňováno. Především, jak byly filmy různých žánrů a směrů prezentovány v Československu, jakým tématům byl dáván prostor, jak byla hodnocena práce filmových tvůrců, herců i italská kinematografie celkově. Závěr práce shrnuje výsledky analýz v kontextu politické situace v Československu a porovnává období druhé poloviny 60. let a první poloviny 70. let.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis - The image of Italian films in Czechoslovak film journals in years 1965- 1975 is devoted to the manner of display, presentation and evaluation of Italian cinematography in the magazines Kino and Film a doba. The first part of this work describes the social and political environment in Czechoslovakia and in Italy, with an emphasis on culture, film and print media. The attention is focused on the end of the 1960's, when in Czechoslovakia the totalitarian political development was strengthened after an effort to democratize society, whilst in Italy the democratic development of the capitalist society was maintained, despite the pressures of the left-wing forces. The analytical part of the thesis uses qualitative methods and examines the contents of articles in the chosen periodicals. It follows the arguments of film publicists and critics and reveals how the social atmosphere and movements was portrayed by Italian filmmakers. The work focuses on analyzing the articles about Italian movies of different genres and styles, to which film themes was given more space, how was reviewed the work of filmmakers and actors and how was characterized the Italian cinema in general. The conclusion of the thesis summarizes the results of the analysis in the context of the political situation in...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020945940106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV