Zobrazit minimální záznam

Multicultural upbringing and education of Czech and Vietnamese pupils
dc.creatorPeško, Vratislava
dc.date.accessioned2021-05-20T13:26:06Z
dc.date.available2021-05-20T13:26:06Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/7801
dc.description.abstractTato práce si klade za cíl zmapovat stav multikulturní výchovy a vzdělávání na vybraných pražských školách. K tomuto zjišťování byla použita metoda dotazníkového šetření. Z výzkumu vyplynulo, že zkoumané školy mají o problematice multikulturní výchovy a vzdělávání poměrně jasnou představu, problém však nastává při financování jednotlivých aktivit. Tato práce má zároveň sloužit jako přehledný zdroj informací pro české pedagogy, kde naleznou podrobné informace o Vietnamu, jeho historii, kultuře a tradicích. Dále nabízí možnost seznámit se s vietnamským jazykem, výslovností a vietnamskými jmény. V závěru teoretické části jsou uvedeny vybrané odkazy na webové stránky, které se zabývají právě multikulturalitou. Jak multikulturní výchovu a vzdělávání převést do praktické roviny naznačuje zpracované strukturované drama dle námětu vietnamských pohádek. V závěru práce jsou nastíněny další možnosti využití přítomnosti žáků jiné kultury ve třídě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe scope of this document is to find out an actual situation and presence of the multicultural education at selected Prague's elementary schools. A methodology of Questionnaire's research has been used for acquiring of the data. The research's result stated out clear vision of a need multicultural education but also were discovered economical problems during financing particulars activities. The document might to help to the Czech teachers as the overview and data's resource of the information of about Vietnam, Vietnamese culture, history and traditions. The document is divided to four parts (introduction, theoretical and practical part, conclusion); on the end of the theoretical part is a list of the web pages referring about multiculturahty. One chapter is dedicated to Vietnamese language, pronunciation and names. A possible way how to transfer multicultural education from the theoretical level to practice is presented by structured drama based on Vietnamese tale stories. On the end are described another options to take in classroom's presence of pupils from different cultures. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleMultikulturní výchova a vzdělávání českých a vietnamských žákůcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-09-04
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId148923
dc.title.translatedMulticultural upbringing and education of Czech and Vietnamese pupilsen_US
dc.identifier.aleph002022390
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csTato práce si klade za cíl zmapovat stav multikulturní výchovy a vzdělávání na vybraných pražských školách. K tomuto zjišťování byla použita metoda dotazníkového šetření. Z výzkumu vyplynulo, že zkoumané školy mají o problematice multikulturní výchovy a vzdělávání poměrně jasnou představu, problém však nastává při financování jednotlivých aktivit. Tato práce má zároveň sloužit jako přehledný zdroj informací pro české pedagogy, kde naleznou podrobné informace o Vietnamu, jeho historii, kultuře a tradicích. Dále nabízí možnost seznámit se s vietnamským jazykem, výslovností a vietnamskými jmény. V závěru teoretické části jsou uvedeny vybrané odkazy na webové stránky, které se zabývají právě multikulturalitou. Jak multikulturní výchovu a vzdělávání převést do praktické roviny naznačuje zpracované strukturované drama dle námětu vietnamských pohádek. V závěru práce jsou nastíněny další možnosti využití přítomnosti žáků jiné kultury ve třídě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe scope of this document is to find out an actual situation and presence of the multicultural education at selected Prague's elementary schools. A methodology of Questionnaire's research has been used for acquiring of the data. The research's result stated out clear vision of a need multicultural education but also were discovered economical problems during financing particulars activities. The document might to help to the Czech teachers as the overview and data's resource of the information of about Vietnam, Vietnamese culture, history and traditions. The document is divided to four parts (introduction, theoretical and practical part, conclusion); on the end of the theoretical part is a list of the web pages referring about multiculturahty. One chapter is dedicated to Vietnamese language, pronunciation and names. A possible way how to transfer multicultural education from the theoretical level to practice is presented by structured drama based on Vietnamese tale stories. On the end are described another options to take in classroom's presence of pupils from different cultures. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU
dc.identifier.lisID990020223900106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV