dc.creator | Thorovská, Alena | |
dc.date.accessioned | 2019-02-19T14:03:05Z | |
dc.date.available | 2019-02-19T14:03:05Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/7791 | |
dc.description.abstract | Předložená rigorózní práce se věnuje problematice gerontologie. V teoretické části vymezím základní pojmy sociální gerontologie. Stručně pojednám o její historii i současných aktivitách. Dále začlením gerontologii do světového kontextu, stručně rozvedu demografickou situaci u nás a ve světě, pojednám o projevech stárnutí a prevenci. Ve výzkumné části provedu dotazníkové šetření na dvou pražských středních školách. Následovat bude vyhodnocení a zpracování výsledků. V praktické části se pokusím navrhnout témata sociální gerontologie, která lze zařadit do Rámcového vzdělávacího programu. Součástí práce je příručka o gerontologii. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | The presented thesis is devoted to the issue of gerontology. In the theoretical part I will define the basic terms of social gerontology and then I will briefly deal with its history and current activities. In the next part I will continue by integrating the social gerontology into the world context and I will shortly expand on the demographic situation in our country and in the world. I will also mention the symptoms of ageing and its prevention. In the research part I will interview students of two Prague grammar schools and the following chapter will be devoted to the treatment and the evaluation of the results. In the practical part I will try to suggest some issues for the social gerontology that could be possibly incorporated to the Framework educational programme. The handbook of gerontology is a part of this thesis. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Gerontologie | cs_CZ |
dc.type | rigorózní práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-09-05 | |
dc.description.department | Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 149059 | |
dc.title.translated | Gerontology | en_US |
dc.contributor.referee | Přívratský, Vladimír | |
dc.contributor.referee | Vančata, Václav | |
dc.identifier.aleph | 000519319 | |
thesis.degree.name | PhDr. | |
thesis.degree.level | rigorózní řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biology | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | rigorózní práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biology | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Předložená rigorózní práce se věnuje problematice gerontologie. V teoretické části vymezím základní pojmy sociální gerontologie. Stručně pojednám o její historii i současných aktivitách. Dále začlením gerontologii do světového kontextu, stručně rozvedu demografickou situaci u nás a ve světě, pojednám o projevech stárnutí a prevenci. Ve výzkumné části provedu dotazníkové šetření na dvou pražských středních školách. Následovat bude vyhodnocení a zpracování výsledků. V praktické části se pokusím navrhnout témata sociální gerontologie, která lze zařadit do Rámcového vzdělávacího programu. Součástí práce je příručka o gerontologii. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | The presented thesis is devoted to the issue of gerontology. In the theoretical part I will define the basic terms of social gerontology and then I will briefly deal with its history and current activities. In the next part I will continue by integrating the social gerontology into the world context and I will shortly expand on the demographic situation in our country and in the world. I will also mention the symptoms of ageing and its prevention. In the research part I will interview students of two Prague grammar schools and the following chapter will be devoted to the treatment and the evaluation of the results. In the practical part I will try to suggest some issues for the social gerontology that could be possibly incorporated to the Framework educational programme. The handbook of gerontology is a part of this thesis. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
dc.identifier.lisID | 990005193190106986 | |