Show simple item record

Possibilities of influencing selected areas of children psychomotor development by neuro-developmental therapy
dc.contributor.advisorKvětoňová, Lea
dc.creatorVolemanová, Marja Annemiek
dc.date.accessioned2017-06-01T10:19:00Z
dc.date.available2017-06-01T10:19:00Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/77912
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na psychomotorický vývoj dítěte v kontextu přetrvávajících primárních reflexů. Autorka vychází z poznatků vývojové psychologie a neurofyziologie, že některé vývojově starší fáze musí za optimálních okolností vývoje a zrání dítěte v jistém období vymizet, a být nahrazeny ontogeneticky novějšími formami. Výzkumy potvrzují spojitost přetrvávajících primárních reflexů, psychomotorického vývoje a problémů učení a chování. Cílem diplomové práce je zkoumat, jestli se inhibicí primárních reflexů pomocí Neuro-vývojové terapie prokazatelně zlepší stav dětí s opožděným psychomotorickým vývojem, včetně jejich školního prospěchu. Autorka se v úvodních kapitolách zaměřuje na normální psychomotorický vývoj dítěte, zejména na hrubou motoriku, jemnou motoriku, smyslové dovednosti včetně propriocepce a kinestezie a jejich význam pro schopnost učení ve školním věku. V další části diplomové práce jsou rozebrány jednotlivé primární reflexy, a jejich vliv na psychomotorický vývoj. Zvláštní pozornost autorka věnuje fázi lezení u dětí v kojeneckém věku, kterou považuje za důležitý milník v optimálním psychomotorickém vývoji. Z kazuistik vyplývá, že přeskočení jakékoli vývojové fáze dítěte můžeme považovat za rizikový faktor poruch učení a chování a zároveň nám indikuje, že u dítěte zřejmě...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis is focused on the concept of the psychomotor development in context of remaining primary reflexes in children. The author draws on the knowledge of developmental psychology and neurophysiology that some of developmentally earlier stages must under optimal circumstances and maturation of a child disappear and be replaced by ontogenetically newer forms. Research confirms continuity of persistent primary reflexes, psychomotor development and learning and behavioral problems. The thesis aims to investigate whether inhibition of primary reflexes using Neuro-developmental therapy improves the condition of children with delayed psychomotor development, including their school grades. The author in the introductory chapters focusses on normal psychomotor development of children, in particular gross motor skills, fine motor skills, sensory skills, including proprioception and kinesthesia and their importance for learning ability in school age. The next part of the thesis is focused on particular primary reflexes and their impact on psychomotor development. The author pays special attention to the climbing stage in infancy which she considers as an important milestone in the optimal psychomotor development. Case studies shows, that skipping any developmental stage can be considered as a...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpsychomotorický vývoj dítětecs_CZ
dc.subjectprimární reflexycs_CZ
dc.subjectlezenícs_CZ
dc.subjectNeuro-vývojová terapiecs_CZ
dc.subjectpsychomotor developmenten_US
dc.subjectprimary reflexesen_US
dc.subjectclimbingen_US
dc.subjectNeuro-developmental therapyen_US
dc.titleMožnosti ovlivnění vybraných oblastí psychomotorického vývoje dítěte pomocí Neuro-vývojové terapiecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-27
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId161676
dc.title.translatedPossibilities of influencing selected areas of children psychomotor development by neuro-developmental therapyen_US
dc.contributor.refereeHájková, Vanda
dc.identifier.aleph002090512
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zaměřena na psychomotorický vývoj dítěte v kontextu přetrvávajících primárních reflexů. Autorka vychází z poznatků vývojové psychologie a neurofyziologie, že některé vývojově starší fáze musí za optimálních okolností vývoje a zrání dítěte v jistém období vymizet, a být nahrazeny ontogeneticky novějšími formami. Výzkumy potvrzují spojitost přetrvávajících primárních reflexů, psychomotorického vývoje a problémů učení a chování. Cílem diplomové práce je zkoumat, jestli se inhibicí primárních reflexů pomocí Neuro-vývojové terapie prokazatelně zlepší stav dětí s opožděným psychomotorickým vývojem, včetně jejich školního prospěchu. Autorka se v úvodních kapitolách zaměřuje na normální psychomotorický vývoj dítěte, zejména na hrubou motoriku, jemnou motoriku, smyslové dovednosti včetně propriocepce a kinestezie a jejich význam pro schopnost učení ve školním věku. V další části diplomové práce jsou rozebrány jednotlivé primární reflexy, a jejich vliv na psychomotorický vývoj. Zvláštní pozornost autorka věnuje fázi lezení u dětí v kojeneckém věku, kterou považuje za důležitý milník v optimálním psychomotorickém vývoji. Z kazuistik vyplývá, že přeskočení jakékoli vývojové fáze dítěte můžeme považovat za rizikový faktor poruch učení a chování a zároveň nám indikuje, že u dítěte zřejmě...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis is focused on the concept of the psychomotor development in context of remaining primary reflexes in children. The author draws on the knowledge of developmental psychology and neurophysiology that some of developmentally earlier stages must under optimal circumstances and maturation of a child disappear and be replaced by ontogenetically newer forms. Research confirms continuity of persistent primary reflexes, psychomotor development and learning and behavioral problems. The thesis aims to investigate whether inhibition of primary reflexes using Neuro-developmental therapy improves the condition of children with delayed psychomotor development, including their school grades. The author in the introductory chapters focusses on normal psychomotor development of children, in particular gross motor skills, fine motor skills, sensory skills, including proprioception and kinesthesia and their importance for learning ability in school age. The next part of the thesis is focused on particular primary reflexes and their impact on psychomotor development. The author pays special attention to the climbing stage in infancy which she considers as an important milestone in the optimal psychomotor development. Case studies shows, that skipping any developmental stage can be considered as a...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV