Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorGrmelová, Anna
dc.creatorSkopečková, Eva
dc.date.accessioned2017-03-30T17:23:53Z
dc.date.available2017-03-30T17:23:53Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/7789
dc.description.abstractVe své rigorózní práci se pokouším o interpretaci románu E. M. Forstera Pokoj s vyhlídkou a románu D. H. Lawrence Ztracená dívka. Především se zaměřuji na to, jak autoři v těchto dílech ztvárnili setkání s jinakostí a jaký vliv toto střetnutí mělo na vývoj jejich protagonistek. Forster a Lawrence dramatizují v těchto románech svou víru v nesmírný potenciál jižní emocionality a naznačují tak alternativu strnulému a citově chladnému životu anglické střední třídy, který oba spisovatelé vášnivě kritizují. V obou analyzovaných dílech si Forster stejně jako Lawrence pro znázornění "jižního fenoménu" zvolili Itálii, avšak její reprezentace se u obou romanopisců v mnoha ohledech liší. Také samotná "rozdílnost" se zde objevuje v různých podobách, reflektujíc tak přístupy obou autorů. Celé ztvárnění vývoje Forsterovy a Lawrencovy protagonistky je pak vlastně demonstrací přesvědčení obou autorů o možné cestě pro mladou středostavovskou ženu omezovanou společenskými konvencemi a hodnotami k realizaci jejích nej niternějším citů a vášní na základě onoho setkání s jinakostí. Dalším zajímavým momentem vyplývajícím ze srovnání analyzovaných románů je skutečnost, že oba romanopisci vztahují svá díla a tedy i život a vývoj svých protagonistek k různým časovým úsekům dvacátého století. Pokoj s vyhlídkou a Ztracená dívka tak...cs_CZ
dc.description.abstractIn my dissertation, I examine encounters with otherness in E. M. Förster's A Room With a View and D. H. Lawrence's The Lost Girl. Primarily, I focus on the development of the main protagonists, which is influenced by such a sudden encounter. I also discuss the particular views of the two writers concerning this issue. In both books, Forster and Lawrence dramatize their belief in the great potential of southern emotionality and suggest a sort of solution to the dehumanized and stiff life of the English middle classes, which the writers severely criticised. In both novels, Forster as well as Lawrence choose Italy as the representation of the great potential of the Southern nations and they place it against the criticised stiffness and sterility of the English middle classes. The portrayal of this southern element, however, differs in several aspects in the respective books. What is more, the conception of otherness appears in various forms in both works, reflecting their author's approaches. The depiction of the development of Forster's and Lawrence's heroines actually demonstrates their author's beliefs in a possible way for a young middle class woman oppressed by social conventions and values towards her inmost feelings and passions on the grounds of an encounter with otherness. Moreover, there is another...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleEncounters with Otherness in E. M. Forster's A Room With a View and D. H. Lawrence's The Lost Girlen_US
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-09-06
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId149231
dc.contributor.refereeŽeníšek, Jakub
dc.identifier.aleph000519521
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - English Languageen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - anglický jazykcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - anglický jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - English Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csVe své rigorózní práci se pokouším o interpretaci románu E. M. Forstera Pokoj s vyhlídkou a románu D. H. Lawrence Ztracená dívka. Především se zaměřuji na to, jak autoři v těchto dílech ztvárnili setkání s jinakostí a jaký vliv toto střetnutí mělo na vývoj jejich protagonistek. Forster a Lawrence dramatizují v těchto románech svou víru v nesmírný potenciál jižní emocionality a naznačují tak alternativu strnulému a citově chladnému životu anglické střední třídy, který oba spisovatelé vášnivě kritizují. V obou analyzovaných dílech si Forster stejně jako Lawrence pro znázornění "jižního fenoménu" zvolili Itálii, avšak její reprezentace se u obou romanopisců v mnoha ohledech liší. Také samotná "rozdílnost" se zde objevuje v různých podobách, reflektujíc tak přístupy obou autorů. Celé ztvárnění vývoje Forsterovy a Lawrencovy protagonistky je pak vlastně demonstrací přesvědčení obou autorů o možné cestě pro mladou středostavovskou ženu omezovanou společenskými konvencemi a hodnotami k realizaci jejích nej niternějším citů a vášní na základě onoho setkání s jinakostí. Dalším zajímavým momentem vyplývajícím ze srovnání analyzovaných románů je skutečnost, že oba romanopisci vztahují svá díla a tedy i život a vývoj svých protagonistek k různým časovým úsekům dvacátého století. Pokoj s vyhlídkou a Ztracená dívka tak...cs_CZ
uk.abstract.enIn my dissertation, I examine encounters with otherness in E. M. Förster's A Room With a View and D. H. Lawrence's The Lost Girl. Primarily, I focus on the development of the main protagonists, which is influenced by such a sudden encounter. I also discuss the particular views of the two writers concerning this issue. In both books, Forster and Lawrence dramatize their belief in the great potential of southern emotionality and suggest a sort of solution to the dehumanized and stiff life of the English middle classes, which the writers severely criticised. In both novels, Forster as well as Lawrence choose Italy as the representation of the great potential of the Southern nations and they place it against the criticised stiffness and sterility of the English middle classes. The portrayal of this southern element, however, differs in several aspects in the respective books. What is more, the conception of otherness appears in various forms in both works, reflecting their author's approaches. The depiction of the development of Forster's and Lawrence's heroines actually demonstrates their author's beliefs in a possible way for a young middle class woman oppressed by social conventions and values towards her inmost feelings and passions on the grounds of an encounter with otherness. Moreover, there is another...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990005195210106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV