dc.creator | Banýrová, Pavla | |
dc.date.accessioned | 2021-05-20T13:45:24Z | |
dc.date.available | 2021-05-20T13:45:24Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/7786 | |
dc.description.abstract | Na základě poznatků ze studia literatury bylo poukázáno na skutečnost, že porod je významným činitelem v životě ženy a rodiny a v čase i prostoru je možno nalézt odlišné koncepce vedení porodu. Hlavním tématem diplomové práce se stal rozpor mezi lékařským vedením zdravého porodu a mezi koncepcí "přirozeného" porodnictví. V teoreticko - kritické analýze práce byla vysvětlena komplexnost porodního procesu a uvedeny faktory, které ovlivňují postoje i reálnou praxi všech zúčastněných zdravotníků. Dva odlišné modely vedení porodu byly konkretizovány na příkladu Velké Británie a České republiky; byly představeny možnosti a principy porodnické péče v obou zemích a srovnání těchto systému bylo doplněno statistickými údaji. Nebyl opomenut ani trend prosazování "přirozených" porodů na půdě českých porodnic, který postupně, avšak nikoliv homogenně zavádí aspekty matce a dítěti přátelské filosofie porodnictví v české společnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | Na základě poznatků ze studia literatury bylo poukázáno na skutečnost, že porod je významným činitelem v životě ženy a rodiny a v čase i prostoru je možno nalézt odlišné koncepce vedení porodu. Hlavním tématem diplomové práce se stal rozpor mezi lékařským vedením zdravého porodu a mezi koncepcí "přirozeného" porodnictví. V teoreticko - kritické analýze práce byla vysvětlena komplexnost porodního procesu a uvedeny faktory, které ovlivňují postoje i reálnou praxi všech zúčastněných zdravotníků. Dva odlišné modely vedení porodu byly konkretizovány na příkladu Velké Británie a České republiky; byly představeny možnosti a principy porodnické péče v obou zemích a srovnání těchto systému bylo doplněno statistickými údaji. Nebyl opomenut ani trend prosazování "přirozených" porodů na půdě českých porodnic, který postupně, avšak nikoliv homogenně zavádí aspekty matce a dítěti přátelské filosofie porodnictví v české společnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Základní koncepce porodnictví a jejich vliv na postoje v společnosti v České republice a ve Velké Británii | cs_CZ |
dc.type | rigorózní práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-09-05 | |
dc.description.department | Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 149243 | |
dc.title.translated | Obstetrics and its Influence on the Attitudes of Society in the Czech Republic and Great Britain | en_US |
dc.identifier.aleph | 002015891 | |
thesis.degree.name | PhDr. | |
thesis.degree.level | rigorózní řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biology | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | rigorózní práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biology | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Uznáno | cs_CZ |
thesis.grade.en | Recognized | en_US |
uk.abstract.cs | Na základě poznatků ze studia literatury bylo poukázáno na skutečnost, že porod je významným činitelem v životě ženy a rodiny a v čase i prostoru je možno nalézt odlišné koncepce vedení porodu. Hlavním tématem diplomové práce se stal rozpor mezi lékařským vedením zdravého porodu a mezi koncepcí "přirozeného" porodnictví. V teoreticko - kritické analýze práce byla vysvětlena komplexnost porodního procesu a uvedeny faktory, které ovlivňují postoje i reálnou praxi všech zúčastněných zdravotníků. Dva odlišné modely vedení porodu byly konkretizovány na příkladu Velké Británie a České republiky; byly představeny možnosti a principy porodnické péče v obou zemích a srovnání těchto systému bylo doplněno statistickými údaji. Nebyl opomenut ani trend prosazování "přirozených" porodů na půdě českých porodnic, který postupně, avšak nikoliv homogenně zavádí aspekty matce a dítěti přátelské filosofie porodnictví v české společnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | Na základě poznatků ze studia literatury bylo poukázáno na skutečnost, že porod je významným činitelem v životě ženy a rodiny a v čase i prostoru je možno nalézt odlišné koncepce vedení porodu. Hlavním tématem diplomové práce se stal rozpor mezi lékařským vedením zdravého porodu a mezi koncepcí "přirozeného" porodnictví. V teoreticko - kritické analýze práce byla vysvětlena komplexnost porodního procesu a uvedeny faktory, které ovlivňují postoje i reálnou praxi všech zúčastněných zdravotníků. Dva odlišné modely vedení porodu byly konkretizovány na příkladu Velké Británie a České republiky; byly představeny možnosti a principy porodnické péče v obou zemích a srovnání těchto systému bylo doplněno statistickými údaji. Nebyl opomenut ani trend prosazování "přirozených" porodů na půdě českých porodnic, který postupně, avšak nikoliv homogenně zavádí aspekty matce a dítěti přátelské filosofie porodnictví v české společnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | U | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | U | |
dc.identifier.lisID | 990020158910106986 | |