Vliv zaměření základní školy na skladbu volnočasových aktivit a úroveň obecné tělesné zdatnosti u dětí ve věku 9 - 14 let v městě Litoměřice
The impact of elementary schools orientation on leisure time activities strucutre and physical fitness at child population, age 9 - 14, in Litomeřice town
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/77869Identifiers
Study Information System: 154205
Collections
- Kvalifikační práce [8435]
Author
Advisor
Referee
Rychtecký, Antonín
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport
Department
Information is unavailable
Date of defense
18. 1. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
volný čas, aktivita, pohybové chování, motorický vývoj, fyzická zdatnost, unifittest, compassKeywords (English)
leisure, activity, movement behavior, motor development, physical fitness, unifittest, compassNázev: Vliv zaměření základní školy na skladbu volnočasových aktivit a úroveň obecné tělesné zdatnosti u dětí ve věku 9-14 let v městě Litoměřice Cíle: Cílem diplomové práce bylo zjistit, zda rozdílné koncepční zaměření (esteticko-hudební, sportovní) u vybraných základních škol v městě Litoměřice má významný vliv na skladbu volnočasových aktivit a úroveň obecné tělesné zdatnosti u dětí ve věku 9 - 14 let. Metody: Studie představuje empirický kvantitativní výzkum. Výzkumný soubor byl tvořen 202 žáky z dvou vybraných základních škol z města Litoměřice. Pro určení úrovně obecné tělesné zdatnosti byla použita standardizovaná testová baterie UNIFITTEST (6-60) a pro zjištění skladby volnočasových aktivit byly použity vybrané faktory sociologického dotazníku COMPASS II. Pro analýzu získaných dat jsme použili deskriptivní statistické metody, t-testy, analýzu rozptylu ANOVA, test dobré shody chí-kvadrát a míru věcné významnosti vyjádřenou Cohen d, z-test, Hays omega a Effect size etha - η2 . Výsledky: Významný vliv rozdílného koncepčního zaměření se projevil pouze v jedné ze sledovaných oblastí a sice v úrovni obecné tělesné zdatnosti, ne však ve skladbě volnočasových aktivit. Škola se sportovním zaměřením dosahovala významně lepších výsledků p < 0,05 a Cohen d > 0,5 nebo z-test > 0,30 ve většině...
Title: The impact of elementary schools orientation on leisure time activities structure and physical fitness at child population, age 9- 14, in Litomerice town Objectives: The aim of the thesis was to determine, if different conceptual orientation of selected elementary schools (aesthetic-music- oriented, sports-oriented) has a significant influence on the structure of leisure time activities and the level of physical fitness of children aged 9-14 years. Methods: The study presents empirical quantitative research, which consists of sample of 202 students selected from two elementary schools in Litomerice town. Level of physical fitness was determined using standardized test battery UNIFITTEST (6-60) and the structure of leisure time activities were detected by sociological questionnaire COMPASS II. For the analysis of the data obtained we used descriptive statistical methods, t-test, analysis of variance ANOVA, chi-square test and coefficient of effect size Cohen d, z-test, Hays omega and effect size etha - η2 . Results: Significant impact of the different conceptual orientation was reflected in the only one of the monitored fields, in the level of physical fitness, but not in the structure of leisure time activities. Sports-oriented school reached significantly better results p < 0,05 and Cohen d...