Zobrazit minimální záznam

Relationship of Muslim Families Towards Czech School - The Role of Cultural and Religious Specifics in Families from the Middle East
dc.contributor.advisorLorenzová, Jitka
dc.creatorHrabcová, Marta
dc.date.accessioned2017-06-01T10:10:14Z
dc.date.available2017-06-01T10:10:14Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/77867
dc.description.abstractDiplomová práce Vztah muslimské rodiny k české škole - Význam kulturních a náboženských specifik u rodin z Blízkého východu je prací teoreticko-empirickou, zaměřenou na muslimské rodiny imigrantů žijících v České republice, jejichž děti navštěvují běžné veřejné školy. Cílem práce je zjistit, jaký má k české škole rodina vztah a zda je ovlivněn náboženskými a kulturními specifiky. Teoretická část je zaměřena na zprostředkování základních východisek nezbytných pro porozumění komplexní situaci cílové skupiny. První kapitola nabízí pohled na cílovou skupinu jakožto účastníky migrace a interkulturní komunikace, další kapitola se zabývá rolí školy v integračním procesu a poslední kapitola teoretické části se věnuje základním charakteristikám islámu a muslimské komunitě v ČR. Praktická část si klade za cíl popsat vliv kulturních a náboženských specifik na hodnocení zkušeností s českou školou u vybraných muslimských rodin. Výzkumnou metodou je rozhovor s vybranými muslimskými rodinami zpracovaný formou otevřeného a axiálního kódování. Výstupy výzkumu jsou prezentovány v hlavních oblastech, jimiž jsou: nastavení českého vzdělávacího systému, obsah vzdělávání, vztahy v kolektivu vrstevníků a role učitele. Výsledky ukazují, že kulturní specifika se projevují zejména v oblasti hodnocení učitele a žáků jakožto...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis Relationships of Muslim Families towards Czech School - The Role of Cultural and Religious Specifics in Families from the Middle East is a theoretical-empirical thesis focused on Muslim immigrant families living in Czech Republic whose children attend common Czech state schools and their perception of the Czech school system. The goal of the thesis is to determine what the relation of Muslim family is and how is influenced by the religious and cultural specifics. The object of the theoretical part is to convey the basic background for understanding the complex situation of the target group. The first chapter shows the families as the participants in the processes of migration and intercultural communication, the next one deals with the role of school as an environment of integration and the last chapter of this part describes essential characteristics of Islam and the Muslim community in Czech Republic. The object of the empirical part is to describe the influence of cultural and religious specifics on the Muslim families' review of experiences with Czech school. Interviews with the selected families and open and axial coding were used as the research method in this thesis. The results of the research are presented in several main sections. Those are: adjustment of the Czech education...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectimigrantics_CZ
dc.subjectintegracecs_CZ
dc.subjectkulturní specifikacs_CZ
dc.subjectmuslimovécs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectvztahcs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectimmigrantsen_US
dc.subjectintegrationen_US
dc.subjectcultural specificsen_US
dc.subjectMuslimsen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectrelationen_US
dc.subjectelementary schoolen_US
dc.titleVztah muslimské rodiny k české škole - Význam kulturních a náboženských specifik u rodin z Blízkého východucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-01-26
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId136632
dc.title.translatedRelationship of Muslim Families Towards Czech School - The Role of Cultural and Religious Specifics in Families from the Middle Easten_US
dc.contributor.refereeSedláčková, Daniela
dc.identifier.aleph002070302
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Vztah muslimské rodiny k české škole - Význam kulturních a náboženských specifik u rodin z Blízkého východu je prací teoreticko-empirickou, zaměřenou na muslimské rodiny imigrantů žijících v České republice, jejichž děti navštěvují běžné veřejné školy. Cílem práce je zjistit, jaký má k české škole rodina vztah a zda je ovlivněn náboženskými a kulturními specifiky. Teoretická část je zaměřena na zprostředkování základních východisek nezbytných pro porozumění komplexní situaci cílové skupiny. První kapitola nabízí pohled na cílovou skupinu jakožto účastníky migrace a interkulturní komunikace, další kapitola se zabývá rolí školy v integračním procesu a poslední kapitola teoretické části se věnuje základním charakteristikám islámu a muslimské komunitě v ČR. Praktická část si klade za cíl popsat vliv kulturních a náboženských specifik na hodnocení zkušeností s českou školou u vybraných muslimských rodin. Výzkumnou metodou je rozhovor s vybranými muslimskými rodinami zpracovaný formou otevřeného a axiálního kódování. Výstupy výzkumu jsou prezentovány v hlavních oblastech, jimiž jsou: nastavení českého vzdělávacího systému, obsah vzdělávání, vztahy v kolektivu vrstevníků a role učitele. Výsledky ukazují, že kulturní specifika se projevují zejména v oblasti hodnocení učitele a žáků jakožto...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis Relationships of Muslim Families towards Czech School - The Role of Cultural and Religious Specifics in Families from the Middle East is a theoretical-empirical thesis focused on Muslim immigrant families living in Czech Republic whose children attend common Czech state schools and their perception of the Czech school system. The goal of the thesis is to determine what the relation of Muslim family is and how is influenced by the religious and cultural specifics. The object of the theoretical part is to convey the basic background for understanding the complex situation of the target group. The first chapter shows the families as the participants in the processes of migration and intercultural communication, the next one deals with the role of school as an environment of integration and the last chapter of this part describes essential characteristics of Islam and the Muslim community in Czech Republic. The object of the empirical part is to describe the influence of cultural and religious specifics on the Muslim families' review of experiences with Czech school. Interviews with the selected families and open and axial coding were used as the research method in this thesis. The results of the research are presented in several main sections. Those are: adjustment of the Czech education...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020703020106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV