dc.contributor.advisor | Lorenzová, Jitka | |
dc.creator | Hrabcová, Marta | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T10:10:14Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T10:10:14Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/77867 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce Vztah muslimské rodiny k české škole - Význam kulturních a náboženských specifik u rodin z Blízkého východu je prací teoreticko-empirickou, zaměřenou na muslimské rodiny imigrantů žijících v České republice, jejichž děti navštěvují běžné veřejné školy. Cílem práce je zjistit, jaký má k české škole rodina vztah a zda je ovlivněn náboženskými a kulturními specifiky. Teoretická část je zaměřena na zprostředkování základních východisek nezbytných pro porozumění komplexní situaci cílové skupiny. První kapitola nabízí pohled na cílovou skupinu jakožto účastníky migrace a interkulturní komunikace, další kapitola se zabývá rolí školy v integračním procesu a poslední kapitola teoretické části se věnuje základním charakteristikám islámu a muslimské komunitě v ČR. Praktická část si klade za cíl popsat vliv kulturních a náboženských specifik na hodnocení zkušeností s českou školou u vybraných muslimských rodin. Výzkumnou metodou je rozhovor s vybranými muslimskými rodinami zpracovaný formou otevřeného a axiálního kódování. Výstupy výzkumu jsou prezentovány v hlavních oblastech, jimiž jsou: nastavení českého vzdělávacího systému, obsah vzdělávání, vztahy v kolektivu vrstevníků a role učitele. Výsledky ukazují, že kulturní specifika se projevují zejména v oblasti hodnocení učitele a žáků jakožto... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis Relationships of Muslim Families towards Czech School - The Role of Cultural and Religious Specifics in Families from the Middle East is a theoretical-empirical thesis focused on Muslim immigrant families living in Czech Republic whose children attend common Czech state schools and their perception of the Czech school system. The goal of the thesis is to determine what the relation of Muslim family is and how is influenced by the religious and cultural specifics. The object of the theoretical part is to convey the basic background for understanding the complex situation of the target group. The first chapter shows the families as the participants in the processes of migration and intercultural communication, the next one deals with the role of school as an environment of integration and the last chapter of this part describes essential characteristics of Islam and the Muslim community in Czech Republic. The object of the empirical part is to describe the influence of cultural and religious specifics on the Muslim families' review of experiences with Czech school. Interviews with the selected families and open and axial coding were used as the research method in this thesis. The results of the research are presented in several main sections. Those are: adjustment of the Czech education... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | imigranti | cs_CZ |
dc.subject | integrace | cs_CZ |
dc.subject | kulturní specifika | cs_CZ |
dc.subject | muslimové | cs_CZ |
dc.subject | rodina | cs_CZ |
dc.subject | vztah | cs_CZ |
dc.subject | základní škola | cs_CZ |
dc.subject | immigrants | en_US |
dc.subject | integration | en_US |
dc.subject | cultural specifics | en_US |
dc.subject | Muslims | en_US |
dc.subject | family | en_US |
dc.subject | relation | en_US |
dc.subject | elementary school | en_US |
dc.title | Vztah muslimské rodiny k české škole - Význam kulturních a náboženských specifik u rodin z Blízkého východu | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-01-26 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 136632 | |
dc.title.translated | Relationship of Muslim Families Towards Czech School - The Role of Cultural and Religious Specifics in Families from the Middle East | en_US |
dc.contributor.referee | Sedláčková, Daniela | |
dc.identifier.aleph | 002070302 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Sociální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Social Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Sociální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Social Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce Vztah muslimské rodiny k české škole - Význam kulturních a náboženských specifik u rodin z Blízkého východu je prací teoreticko-empirickou, zaměřenou na muslimské rodiny imigrantů žijících v České republice, jejichž děti navštěvují běžné veřejné školy. Cílem práce je zjistit, jaký má k české škole rodina vztah a zda je ovlivněn náboženskými a kulturními specifiky. Teoretická část je zaměřena na zprostředkování základních východisek nezbytných pro porozumění komplexní situaci cílové skupiny. První kapitola nabízí pohled na cílovou skupinu jakožto účastníky migrace a interkulturní komunikace, další kapitola se zabývá rolí školy v integračním procesu a poslední kapitola teoretické části se věnuje základním charakteristikám islámu a muslimské komunitě v ČR. Praktická část si klade za cíl popsat vliv kulturních a náboženských specifik na hodnocení zkušeností s českou školou u vybraných muslimských rodin. Výzkumnou metodou je rozhovor s vybranými muslimskými rodinami zpracovaný formou otevřeného a axiálního kódování. Výstupy výzkumu jsou prezentovány v hlavních oblastech, jimiž jsou: nastavení českého vzdělávacího systému, obsah vzdělávání, vztahy v kolektivu vrstevníků a role učitele. Výsledky ukazují, že kulturní specifika se projevují zejména v oblasti hodnocení učitele a žáků jakožto... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis Relationships of Muslim Families towards Czech School - The Role of Cultural and Religious Specifics in Families from the Middle East is a theoretical-empirical thesis focused on Muslim immigrant families living in Czech Republic whose children attend common Czech state schools and their perception of the Czech school system. The goal of the thesis is to determine what the relation of Muslim family is and how is influenced by the religious and cultural specifics. The object of the theoretical part is to convey the basic background for understanding the complex situation of the target group. The first chapter shows the families as the participants in the processes of migration and intercultural communication, the next one deals with the role of school as an environment of integration and the last chapter of this part describes essential characteristics of Islam and the Muslim community in Czech Republic. The object of the empirical part is to describe the influence of cultural and religious specifics on the Muslim families' review of experiences with Czech school. Interviews with the selected families and open and axial coding were used as the research method in this thesis. The results of the research are presented in several main sections. Those are: adjustment of the Czech education... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020703020106986 | |