Show simple item record

Impact of literary prizes awarded to the media image of books
dc.contributor.advisorČeňková, Jana
dc.creatorLinhart, Jiří
dc.date.accessioned2017-06-01T10:08:40Z
dc.date.available2017-06-01T10:08:40Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/77859
dc.description.abstractDiplomová práce řeší vliv zisku literární ceny na mediální obraz oceněné knihy na příkladu roku 2012. Věnuji se konkrétně těmto oceněním a těmto vítězným dílům: Cena Jaroslava Seiferta (Vladimír Binar: Číňanova pěna), Cena Jiřího Ortena (Vratislav Maňák: Šaty z igelitu), Cena Josefa Škvoreckého (Kateřina Tučková: Žítkovské bohyně), Magnesia Litera - Kniha roku (Michal Ajvaz: Lucemburská zahrada). Analyzuji proměnu množství (počet výskytů a podíl v rámci textu) a modifikaci novinářského hodnocení titulu (na škále pozitivní - neutrální - negativní). V prvním případě využívám kvantitativní analýzu mediálního obsahu, v případě druhém komparativní sémiotickou analýzu. Vybraným vzorkem je deset českých periodik, uvádím je v abecedním pořadí: A2, Aktuálně.cz, Hospodářské noviny, Host, iDnes.cz, Lidové noviny, Literární noviny, Reflex, Respekt, Tvar. Hlavním výstupem je zjištění, nakolik česká tištěná i online psaná média reflektují výsledky literárních ocenění, a zároveň pokus o určení mediální síly jednotlivých cen.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis researches the impact of a literary prize on the media image of the awarded book in 2012. More precisely I pursue these awards and winning titles: Jaroslav Seifert Prize (Vladimír Binar: Číňanova pěna), Jiří Orten Award (Vratislav Maňák: Šaty z igelitu), Josef Škvorecký Award (Kateřina Tučková: Žítkovské bohyně), Magnesia Litera - The Book of the Year (Michal Ajvaz: Lucemburská zahrada). First I analyse the change of the quantity (the number of references and the share within the text), then I focus on the modification of the journalistic assessment of the title (on the scale positive - neutral - negative). In first case I use a quantitative analysis of media content, in the second case I use a comparative semiotic analysis. My sample are these Czech periodicals, in alphabetical order: A2, Aktuálně.cz, Hospodářské noviny, Host, iDnes.cz, Lidové noviny, Literární noviny, Reflex, Respekt, Tvar. The main output is a discovery, how the Czech print and online written media reflect the results of the literary prizes, also I (try to) determine the media power of each award.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectLiterární cenycs_CZ
dc.subjectoceněnícs_CZ
dc.subjectposvěcenícs_CZ
dc.subjectmediální obrazcs_CZ
dc.subjectknihacs_CZ
dc.subjectkulturacs_CZ
dc.subjectkulturní průmyslcs_CZ
dc.subjectMagnesia Literacs_CZ
dc.subjectCena Josefa Škvoreckéhocs_CZ
dc.subjectCena Jiřího Ortenacs_CZ
dc.subjectCena Jaroslava Seifertacs_CZ
dc.subjectLiterary prizesen_US
dc.subjectawardsen_US
dc.subjectconsecrationen_US
dc.subjectmedia imageen_US
dc.subjectbooken_US
dc.subjectcultureen_US
dc.subjectculture industryen_US
dc.subjectMagnesia Literaen_US
dc.subjectJosef Škvorecký Awarden_US
dc.subjectJiří Orten Awarden_US
dc.subjectJaroslav Seifert Prizeen_US
dc.titleVliv literárních cen na mediální obraz oceněných knih (2012)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-21
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId165279
dc.title.translatedImpact of literary prizes awarded to the media image of booksen_US
dc.contributor.refereeHalada, Jan
dc.identifier.aleph002093503
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce řeší vliv zisku literární ceny na mediální obraz oceněné knihy na příkladu roku 2012. Věnuji se konkrétně těmto oceněním a těmto vítězným dílům: Cena Jaroslava Seiferta (Vladimír Binar: Číňanova pěna), Cena Jiřího Ortena (Vratislav Maňák: Šaty z igelitu), Cena Josefa Škvoreckého (Kateřina Tučková: Žítkovské bohyně), Magnesia Litera - Kniha roku (Michal Ajvaz: Lucemburská zahrada). Analyzuji proměnu množství (počet výskytů a podíl v rámci textu) a modifikaci novinářského hodnocení titulu (na škále pozitivní - neutrální - negativní). V prvním případě využívám kvantitativní analýzu mediálního obsahu, v případě druhém komparativní sémiotickou analýzu. Vybraným vzorkem je deset českých periodik, uvádím je v abecedním pořadí: A2, Aktuálně.cz, Hospodářské noviny, Host, iDnes.cz, Lidové noviny, Literární noviny, Reflex, Respekt, Tvar. Hlavním výstupem je zjištění, nakolik česká tištěná i online psaná média reflektují výsledky literárních ocenění, a zároveň pokus o určení mediální síly jednotlivých cen.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis researches the impact of a literary prize on the media image of the awarded book in 2012. More precisely I pursue these awards and winning titles: Jaroslav Seifert Prize (Vladimír Binar: Číňanova pěna), Jiří Orten Award (Vratislav Maňák: Šaty z igelitu), Josef Škvorecký Award (Kateřina Tučková: Žítkovské bohyně), Magnesia Litera - The Book of the Year (Michal Ajvaz: Lucemburská zahrada). First I analyse the change of the quantity (the number of references and the share within the text), then I focus on the modification of the journalistic assessment of the title (on the scale positive - neutral - negative). In first case I use a quantitative analysis of media content, in the second case I use a comparative semiotic analysis. My sample are these Czech periodicals, in alphabetical order: A2, Aktuálně.cz, Hospodářské noviny, Host, iDnes.cz, Lidové noviny, Literární noviny, Reflex, Respekt, Tvar. The main output is a discovery, how the Czech print and online written media reflect the results of the literary prizes, also I (try to) determine the media power of each award.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV