Show simple item record

Free Fare Transport Policy in Urban Areas
dc.contributor.advisorJaroš, Václav
dc.creatorŠtraub, Daniel
dc.date.accessioned2017-06-01T09:59:03Z
dc.date.available2017-06-01T09:59:03Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/77813
dc.description.abstractKoncept FFTP představuje jeden z nástrojů, za jehož pomoci se města snaží řešit problémy dopravy v městských oblastech či vylepšit životní úroveň obyvatel žijících v urbánním prostředí. Hlavním cílem bakalářské práce je, za využití studia literatury, představit koncept FFTP, různé cíle, které sleduje, širokou škálu jeho forem a v neposlední řadě také zhodnotit jeho schopnosti dosáhnout vytyčených cílů. Případová studie města Frýdek - Místek analyzuje dopady zavedení konceptu FFTP na prostředí města. Ukazuje se, že koncept FFTP představuje užitečný nástroj, za jehož podpory lze zlepšit využití městské hromadná dopravy, její efektivitu či mobilitu obyvatel. Rovněž lze jeho podporou dosáhnout snížení intenzity automobilové dopravy a tím zároveň omezení jejích negativních dopadů. Důležité je ovšem zmínit, že koncept představuje pouze jeden z mnoha nástrojů, za jejichž využití lze tyto efekty sledovat a proto je nutné i jeho efektivnost podpořit zavedením dalších dílčích prvků. Klíčová slova: FFTP, free fare transport policy, bezplatné MHD, veřejná dopravacs_CZ
dc.description.abstractThe concept of FFTP represents one of the tools utilized by cities in order to solve transportation problems in urban areas or to upgrade the general welfare of citizens living in this environment. The main aim of this bachelor thesis is to, based on a study of literature, introduce the concept of FFTP, its various goals to be fulfilled, the wide scale of its forms and also to evaluate its ability to reach the set goals. The case study of the city Frýdek - Místek analyses impacts of the FFTP concept on the city environment. It appears that the FFTP concept represents a useful tool, which is able to improve the use of public transport, its effectiveness or the mobility of citizens. The concept also enables reduction of use of cars and its negative impacts. It is also important to mention that the concept represents only one single tool out of many, the implementation of which it is possible to follow the effects and therefore it is necessary to support its effectiveness with other sub - elements or tools. Keywords: FFTP, free fare transport policy, free public transport, public transporten_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.titleKoncept bezplatné hromadné dopravy ve městechcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-08
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId174421
dc.title.translatedFree Fare Transport Policy in Urban Areasen_US
dc.contributor.refereePospíšilová, Lucie
dc.identifier.aleph002092036
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGeografie a kartografiecs_CZ
thesis.degree.disciplineGeography and Cartographyen_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csGeografie a kartografiecs_CZ
uk.degree-discipline.enGeography and Cartographyen_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csKoncept FFTP představuje jeden z nástrojů, za jehož pomoci se města snaží řešit problémy dopravy v městských oblastech či vylepšit životní úroveň obyvatel žijících v urbánním prostředí. Hlavním cílem bakalářské práce je, za využití studia literatury, představit koncept FFTP, různé cíle, které sleduje, širokou škálu jeho forem a v neposlední řadě také zhodnotit jeho schopnosti dosáhnout vytyčených cílů. Případová studie města Frýdek - Místek analyzuje dopady zavedení konceptu FFTP na prostředí města. Ukazuje se, že koncept FFTP představuje užitečný nástroj, za jehož podpory lze zlepšit využití městské hromadná dopravy, její efektivitu či mobilitu obyvatel. Rovněž lze jeho podporou dosáhnout snížení intenzity automobilové dopravy a tím zároveň omezení jejích negativních dopadů. Důležité je ovšem zmínit, že koncept představuje pouze jeden z mnoha nástrojů, za jejichž využití lze tyto efekty sledovat a proto je nutné i jeho efektivnost podpořit zavedením dalších dílčích prvků. Klíčová slova: FFTP, free fare transport policy, bezplatné MHD, veřejná dopravacs_CZ
uk.abstract.enThe concept of FFTP represents one of the tools utilized by cities in order to solve transportation problems in urban areas or to upgrade the general welfare of citizens living in this environment. The main aim of this bachelor thesis is to, based on a study of literature, introduce the concept of FFTP, its various goals to be fulfilled, the wide scale of its forms and also to evaluate its ability to reach the set goals. The case study of the city Frýdek - Místek analyses impacts of the FFTP concept on the city environment. It appears that the FFTP concept represents a useful tool, which is able to improve the use of public transport, its effectiveness or the mobility of citizens. The concept also enables reduction of use of cars and its negative impacts. It is also important to mention that the concept represents only one single tool out of many, the implementation of which it is possible to follow the effects and therefore it is necessary to support its effectiveness with other sub - elements or tools. Keywords: FFTP, free fare transport policy, free public transport, public transporten_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.identifier.lisID990020920360106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV