Zobrazit minimální záznam

Use of lingustic ambiguity in sexist advertising demonstrated on works from the competition Sexistické prasátečko
dc.contributor.advisorKlabíková Rábová, Tereza
dc.creatorNápravníková Kořanová, Johana
dc.date.accessioned2017-06-01T09:48:29Z
dc.date.available2017-06-01T09:48:29Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/77758
dc.description.abstractBakalářská práce pojednává o dvojsmyslech v sexistické reklamě. Sexistická reklama využívá mnohých výrazových prostředků a jazykových jevů, ale dvojsmysl je jeden z nejoblíbenějších. Cílem práce je analyzovat jednotlivé prostředky (textové i obrazové), které vedou k možnému dvojímu chápání výroků v sexistické reklamě. Práce nejprve teoreticky pojednává o výrazových prostředcích reklamy, zabývá se pojmem intertextualita a pragmatickými aspekty reklamy. Dále se zabývá sexismem, povahou sexuálních informací v reklamě, mechanismem percepce sexuální informace a také efektivitou sexuálních informací v reklamě. Jsou také nastíněny nejčastější prostředky sexistické reklamy a její etická rovina. Podrobněji jsou pak definovány především dva prostředky - kontextualizace textu a obrazu a dvojsmysl. K těmto prostředkům je přistupováno jak sémioticky tak sémanticky. V poslední části jsou teoretické poznatky aplikovány na konkrétní reklamy ze soutěže Sexistické prasátečko.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with double entendre in sexist advertising. Sexist advertising uses many vehicles of expression and linguistic phenomena but double entendre seems to be one of the most favourite ones. This thesis aims to analyze the vehicles of expression (both textual and visual) that lead to and permit perceiving the sexual meanings in sexist adverts. The introduction part discusses the theory of the vehicles of expression, deals with intertextuality and pragmatic aspects of adverts. The second part focuses on sexism, the nature of sexual information present in adverts, perception and effectiveness of those information. It also outlines the most frequent vehicles of expression in sexist ads and its ethics. The author then defines in details two vehicles - contextualization of text and image and double entendre. We take semiotic and semantic approach to them. The last section applies all the theoretical findings on particular adverts from the competition Sexistické prasátečko (The sexist little pig).en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectDvojsmyslcs_CZ
dc.subjectpolysémiecs_CZ
dc.subjectsexismuscs_CZ
dc.subjectreklamacs_CZ
dc.subjectSexistické prasátečkocs_CZ
dc.subjectkontextualizace textu a obrazucs_CZ
dc.subjectDouble entendreen_US
dc.subjectmultiple meaningen_US
dc.subjectsexismen_US
dc.subjectadvertisingen_US
dc.subjectSexistické prasátečkoen_US
dc.subjectcontextualization of text and imageen_US
dc.titleUžití dvojsmyslu v sexistické reklamě na materiálech ze soutěže Sexistické prasátečkocs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-13
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId162515
dc.title.translatedUse of lingustic ambiguity in sexist advertising demonstrated on works from the competition Sexistické prasátečkoen_US
dc.contributor.refereeShavit, Anna
dc.identifier.aleph002092677
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce pojednává o dvojsmyslech v sexistické reklamě. Sexistická reklama využívá mnohých výrazových prostředků a jazykových jevů, ale dvojsmysl je jeden z nejoblíbenějších. Cílem práce je analyzovat jednotlivé prostředky (textové i obrazové), které vedou k možnému dvojímu chápání výroků v sexistické reklamě. Práce nejprve teoreticky pojednává o výrazových prostředcích reklamy, zabývá se pojmem intertextualita a pragmatickými aspekty reklamy. Dále se zabývá sexismem, povahou sexuálních informací v reklamě, mechanismem percepce sexuální informace a také efektivitou sexuálních informací v reklamě. Jsou také nastíněny nejčastější prostředky sexistické reklamy a její etická rovina. Podrobněji jsou pak definovány především dva prostředky - kontextualizace textu a obrazu a dvojsmysl. K těmto prostředkům je přistupováno jak sémioticky tak sémanticky. V poslední části jsou teoretické poznatky aplikovány na konkrétní reklamy ze soutěže Sexistické prasátečko.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with double entendre in sexist advertising. Sexist advertising uses many vehicles of expression and linguistic phenomena but double entendre seems to be one of the most favourite ones. This thesis aims to analyze the vehicles of expression (both textual and visual) that lead to and permit perceiving the sexual meanings in sexist adverts. The introduction part discusses the theory of the vehicles of expression, deals with intertextuality and pragmatic aspects of adverts. The second part focuses on sexism, the nature of sexual information present in adverts, perception and effectiveness of those information. It also outlines the most frequent vehicles of expression in sexist ads and its ethics. The author then defines in details two vehicles - contextualization of text and image and double entendre. We take semiotic and semantic approach to them. The last section applies all the theoretical findings on particular adverts from the competition Sexistické prasátečko (The sexist little pig).en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.identifier.lisID990020926770106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV