Show simple item record

Vlogs as part of journalism
dc.contributor.advisorLáb, Filip
dc.creatorKlíma, Štěpán
dc.date.accessioned2017-06-01T09:45:48Z
dc.date.available2017-06-01T09:45:48Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/77744
dc.description.abstract(abstrakt) Tato práce se věnuje zvyšujícímu se využívání formátu videa v žurnalistice, zejména pak na blozích. V první části jsem se podíval na historický kontext mezilidské komunikace a snažil se najít spojitost mezi společností, ve které spolu lidé komunikovali výhradně slovy, a tou dnešní. Historické aspekty jsem pak rozšiřoval o psychologickou rovinu komunikace. Snažil jsem se zjistit, jak na nás vizuální komunikace, i v případě její zprostředkované formy ve videu, působí, a jak velký rozdíl to může oproti textu být. V druhé části jsem pak pomocí případové studie ověřoval teoretické poznatky v praxi. Během několika rozhovorů s tvůrci internetové televize DVTV a návštěvy studia jsem zjišťoval, jakým způsobem obsah připravují a jaká technická řešení při tom využívají. Zajímal mě zejména posun, který proběhnul od prvních dílů po současnou formu.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis focuses on the increasing use of video format in journalism, particularly in blogosphere. In the first part, I have looked at the historical context of interpersonal communication and tried to find a link between a society where people communicated orally only and between the contemporary one. I have subsequently extended the historical aspects with the psychological level of communication. I have sought to find out how visual communication, even when mediated through video, affects us and how different it can be compared to communication through text. In the second part of my thesis I verified my theoretical findings in practice through a case study. During several interviews with DVTV Internet television channel makers and a visit at the studio I was finding out how the content is prepared and what technical solutions they use for it. I was particularly interested in the progress that has been made from the time first episodes were created until the current form.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectVideoblogcs_CZ
dc.subjectVideocs_CZ
dc.subjectŽurnalistikacs_CZ
dc.subjectBlogcs_CZ
dc.subjectDVTVcs_CZ
dc.subjectVlogen_US
dc.subjectVideoen_US
dc.subjectJournalismen_US
dc.subjectBlogen_US
dc.subjectDVTVen_US
dc.titleVideoblog v žurnalisticecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-15
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId166865
dc.title.translatedVlogs as part of journalismen_US
dc.contributor.refereeGéla, František
dc.identifier.aleph002092879
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs(abstrakt) Tato práce se věnuje zvyšujícímu se využívání formátu videa v žurnalistice, zejména pak na blozích. V první části jsem se podíval na historický kontext mezilidské komunikace a snažil se najít spojitost mezi společností, ve které spolu lidé komunikovali výhradně slovy, a tou dnešní. Historické aspekty jsem pak rozšiřoval o psychologickou rovinu komunikace. Snažil jsem se zjistit, jak na nás vizuální komunikace, i v případě její zprostředkované formy ve videu, působí, a jak velký rozdíl to může oproti textu být. V druhé části jsem pak pomocí případové studie ověřoval teoretické poznatky v praxi. Během několika rozhovorů s tvůrci internetové televize DVTV a návštěvy studia jsem zjišťoval, jakým způsobem obsah připravují a jaká technická řešení při tom využívají. Zajímal mě zejména posun, který proběhnul od prvních dílů po současnou formu.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on the increasing use of video format in journalism, particularly in blogosphere. In the first part, I have looked at the historical context of interpersonal communication and tried to find a link between a society where people communicated orally only and between the contemporary one. I have subsequently extended the historical aspects with the psychological level of communication. I have sought to find out how visual communication, even when mediated through video, affects us and how different it can be compared to communication through text. In the second part of my thesis I verified my theoretical findings in practice through a case study. During several interviews with DVTV Internet television channel makers and a visit at the studio I was finding out how the content is prepared and what technical solutions they use for it. I was particularly interested in the progress that has been made from the time first episodes were created until the current form.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV