Show simple item record

Problems of Socialization of Children in Foster Care in Secondary Schools
dc.contributor.advisorKlusáček, Jan
dc.creatorPřevorovská, Michaela
dc.date.accessioned2020-08-17T14:11:29Z
dc.date.available2020-08-17T14:11:29Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/77729
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá procesem socializace dětí, které vyrůstají v pěstounských rodinách, na druhém stupni základních škol. Cílem je popsat proces socializace ve dvou významných sociálních skupinách pro tyto děti - v pěstounské rodině a ve školním kolektivu - a charakterizovat některé specifické projevy těchto dětí v procesu socializace, jejich vnímání pěstounské rodiny a školního kolektivu. Skrze kvalitativními rozhovory byl zkoumán proces socializace z pohledu pěstounů, třídních učitelů a dětí. Přičemž porovnává tři případy pěstounských rodin, subjektivním pohledem aktérů, úspěšné a neúspěšné socializace. Z výsledků výzkumu vyplývá, že se tyto děti se do nového prostředí adaptují s rozdílnou úspěšností, projevují se v kolektivu odlišně, a někdy výrazněji vybočují ze svého prostředí, což může být následkem nedostatečného zázemí a jistot z biologických rodin.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is focused on the process of socialization of childen growing up in foster care families at secondary schools. The aim is to describe the process of socialization in two main social groups for these chidren - foster family and school class - and describe some specific behaviour of these children in the process of socialization, their perceptions of foster families and the school community. By qualitative interviews was examined socialization proces, from the perspective of foster parents, classroom teachers and children. The study compares three cases of foster family, successful and unsuccessful socialization by the subjective view of participants. The research results suggest that these children adapt to a new environment with varying success, their group beviour is different and sometimes deviate significantly from their environment, which may be due to lack of family background and security of biological familiesen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectSocializationen_US
dc.subjectadaptationen_US
dc.subjectfoster careen_US
dc.subjectpsychological needs deprivationen_US
dc.subjectpeer relationsen_US
dc.subjectSocializacecs_CZ
dc.subjectadaptacecs_CZ
dc.subjectpěstounská péčecs_CZ
dc.subjectinkluzivní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectdeprivacecs_CZ
dc.subjectvrstevnické vztahycs_CZ
dc.titleProblémy socializace dětí z pěstounských rodin na druhém stupni základních školcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-13
dc.description.departmentKatedra veřejné a sociální politikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Public and Social Policyen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId178439
dc.title.translatedProblems of Socialization of Children in Foster Care in Secondary Schoolsen_US
dc.contributor.refereeGeissler, Hana
dc.identifier.aleph002094529
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology a Social Policyen_US
thesis.degree.disciplineSociologie a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology a Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá procesem socializace dětí, které vyrůstají v pěstounských rodinách, na druhém stupni základních škol. Cílem je popsat proces socializace ve dvou významných sociálních skupinách pro tyto děti - v pěstounské rodině a ve školním kolektivu - a charakterizovat některé specifické projevy těchto dětí v procesu socializace, jejich vnímání pěstounské rodiny a školního kolektivu. Skrze kvalitativními rozhovory byl zkoumán proces socializace z pohledu pěstounů, třídních učitelů a dětí. Přičemž porovnává tři případy pěstounských rodin, subjektivním pohledem aktérů, úspěšné a neúspěšné socializace. Z výsledků výzkumu vyplývá, že se tyto děti se do nového prostředí adaptují s rozdílnou úspěšností, projevují se v kolektivu odlišně, a někdy výrazněji vybočují ze svého prostředí, což může být následkem nedostatečného zázemí a jistot z biologických rodin.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is focused on the process of socialization of childen growing up in foster care families at secondary schools. The aim is to describe the process of socialization in two main social groups for these chidren - foster family and school class - and describe some specific behaviour of these children in the process of socialization, their perceptions of foster families and the school community. By qualitative interviews was examined socialization proces, from the perspective of foster parents, classroom teachers and children. The study compares three cases of foster family, successful and unsuccessful socialization by the subjective view of participants. The research results suggest that these children adapt to a new environment with varying success, their group beviour is different and sometimes deviate significantly from their environment, which may be due to lack of family background and security of biological familiesen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV