Show simple item record

Children plays initiated by the teacher as a support of the General educational plan for preschool education
dc.contributor.advisorKoťátková, Soňa
dc.creatorBrabcová, Jelena
dc.date.accessioned2017-06-01T09:21:41Z
dc.date.available2017-06-01T09:21:41Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/77622
dc.description.abstractPředmětem bakalářské práce bylo uplatnění hry iniciované učitelem jako vhodné metody pro vzdělávání dětí ve věku tři až šest let, zakotvené v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání (2004). Teoretická část se zaměřuje na vývojové proměny uvedených typů her, definuje pojem hra volná a hra iniciovaná a její podoby, zabývá se postavením učitele při hře volné a iniciované. Dále teoretická část předkládá shrnutí důležitých kapitol Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (2004) se zaměřením na vzdělávací oblast Dítě a psychika (podoblast Jazyk a řeč) a představuje vzdělávací program školy, ve které proběhl akční výzkum. Praktická část představuje akční výzkum v podobě preventivně rozvíjejícího programu, který, za pomoci motivačně aktivizujícího prvku (plyšová hračka), ověřuje využití iniciovaných her k rozvíjení řeči a jazyka vybrané skupiny dětí, ve věku tři až čtyři roky. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě předškolního věku, iniciovaná hra, hra jako metoda, prevence, stimulace, rozvoj řeči a jazyka, komunikace, motivace, zástupný předmět, plyšová hračka.cs_CZ
dc.description.abstractThe main focus of this thesis is the application of teacher-initiated play as a method for education of children aged three to six, according to RVP for preschool education (2004). The theoretical section discusses different types of play, their development and the role of the teacher in every one. The play is studied based on the RVP (2004), section Child and psychology. This section also presents the education plan used in the kindergarten, where the research is conducted. The practical section presents the actual research. A special development program was designed that allowed the teachers to evaluate the influence of a teacher-initiated play on the development of speech and pronunciation in a group of children (aged three to four). KEYWORDS Preschool age, teacher-initiated play, play as a method, prevention, stimulation, development of speech and pronunciation, communication, motivation, decoy, plush toyen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDítě předškolního věkucs_CZ
dc.subjectiniciovaná hracs_CZ
dc.subjecthra jako metodacs_CZ
dc.subjectprevencecs_CZ
dc.subjectstimulacecs_CZ
dc.subjectrozvoj řeči a jazykacs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectzástupný předmětcs_CZ
dc.subjectplyšová hračkacs_CZ
dc.subjectPreschool ageen_US
dc.subjectteacher-initiated playen_US
dc.subjectplay as a methoden_US
dc.subjectpreventionen_US
dc.subjectstimulationen_US
dc.subjectdevelopment of speech and pronunciationen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectdecoyen_US
dc.subjectplush toyen_US
dc.titleHry iniciované učitelkou jako podpora Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-09
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId134692
dc.title.translatedChildren plays initiated by the teacher as a support of the General educational plan for preschool educationen_US
dc.contributor.refereeLoudová Stralczynská, Barbora
dc.identifier.aleph002026180
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro mateřské školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředmětem bakalářské práce bylo uplatnění hry iniciované učitelem jako vhodné metody pro vzdělávání dětí ve věku tři až šest let, zakotvené v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání (2004). Teoretická část se zaměřuje na vývojové proměny uvedených typů her, definuje pojem hra volná a hra iniciovaná a její podoby, zabývá se postavením učitele při hře volné a iniciované. Dále teoretická část předkládá shrnutí důležitých kapitol Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (2004) se zaměřením na vzdělávací oblast Dítě a psychika (podoblast Jazyk a řeč) a představuje vzdělávací program školy, ve které proběhl akční výzkum. Praktická část představuje akční výzkum v podobě preventivně rozvíjejícího programu, který, za pomoci motivačně aktivizujícího prvku (plyšová hračka), ověřuje využití iniciovaných her k rozvíjení řeči a jazyka vybrané skupiny dětí, ve věku tři až čtyři roky. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě předškolního věku, iniciovaná hra, hra jako metoda, prevence, stimulace, rozvoj řeči a jazyka, komunikace, motivace, zástupný předmět, plyšová hračka.cs_CZ
uk.abstract.enThe main focus of this thesis is the application of teacher-initiated play as a method for education of children aged three to six, according to RVP for preschool education (2004). The theoretical section discusses different types of play, their development and the role of the teacher in every one. The play is studied based on the RVP (2004), section Child and psychology. This section also presents the education plan used in the kindergarten, where the research is conducted. The practical section presents the actual research. A special development program was designed that allowed the teachers to evaluate the influence of a teacher-initiated play on the development of speech and pronunciation in a group of children (aged three to four). KEYWORDS Preschool age, teacher-initiated play, play as a method, prevention, stimulation, development of speech and pronunciation, communication, motivation, decoy, plush toyen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV