Show simple item record

Reading Literacy and its Development in the Teaching of Literature in Primary Schools and Grammar Schools
dc.contributor.advisorHausenblas, Ondřej
dc.creatorChalupová, Jitka
dc.date.accessioned2017-03-30T17:16:59Z
dc.date.available2017-03-30T17:16:59Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/7755
dc.description.abstractVýchozím bodem této práce je tvrzení, že žáci druhého stupně dosáhli v mezinárodním srovnání zaměřeném na čtenářskou gramotnost spíše podprůměrných výsledků (PISA 2000 - podprůměrné výsledky, PISA 2003 - průměrné výsledky, avšak oproti roku 2000 s horším bodovým ohodnocením). Cílem diplomové práce tedy bylo vymezit pojem čtenářská gramotnost, sledovat příčiny ovlivňující úroveň čtenářské gramotnosti a především navrhnout možná řešení, díky kterým by se tato úroveň zvyšovala. V práci jsou popsány jednotlivé výzkumy, které sledují úroveň čtenářské gramotnosti, jsou uvedeny výsledky těchto výzkumů a také faktory, které ČG ovlivňují. Z mimoškolních faktorů to je zejména obliba čtení knih a sociální a kulturní úroveň rodiny. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractVýchozím bodem této práce je tvrzení, že žáci druhého stupně dosáhli v mezinárodním srovnání zaměřeném na čtenářskou gramotnost spíše podprůměrných výsledků (PISA 2000 - podprůměrné výsledky, PISA 2003 - průměrné výsledky, avšak oproti roku 2000 s horším bodovým ohodnocením). Cílem diplomové práce tedy bylo vymezit pojem čtenářská gramotnost, sledovat příčiny ovlivňující úroveň čtenářské gramotnosti a především navrhnout možná řešení, díky kterým by se tato úroveň zvyšovala. V práci jsou popsány jednotlivé výzkumy, které sledují úroveň čtenářské gramotnosti, jsou uvedeny výsledky těchto výzkumů a také faktory, které ČG ovlivňují. Z mimoškolních faktorů to je zejména obliba čtení knih a sociální a kulturní úroveň rodiny. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleČtenářská gramotnost a její rozvoj ve výuce literatury na ZŠ a Gcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-09-18
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId21361
dc.title.translatedReading Literacy and its Development in the Teaching of Literature in Primary Schools and Grammar Schoolsen_US
dc.contributor.refereeHník, Ondřej
dc.identifier.aleph000519683
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Social Sciensesen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Social Sciensesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVýchozím bodem této práce je tvrzení, že žáci druhého stupně dosáhli v mezinárodním srovnání zaměřeném na čtenářskou gramotnost spíše podprůměrných výsledků (PISA 2000 - podprůměrné výsledky, PISA 2003 - průměrné výsledky, avšak oproti roku 2000 s horším bodovým ohodnocením). Cílem diplomové práce tedy bylo vymezit pojem čtenářská gramotnost, sledovat příčiny ovlivňující úroveň čtenářské gramotnosti a především navrhnout možná řešení, díky kterým by se tato úroveň zvyšovala. V práci jsou popsány jednotlivé výzkumy, které sledují úroveň čtenářské gramotnosti, jsou uvedeny výsledky těchto výzkumů a také faktory, které ČG ovlivňují. Z mimoškolních faktorů to je zejména obliba čtení knih a sociální a kulturní úroveň rodiny. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enVýchozím bodem této práce je tvrzení, že žáci druhého stupně dosáhli v mezinárodním srovnání zaměřeném na čtenářskou gramotnost spíše podprůměrných výsledků (PISA 2000 - podprůměrné výsledky, PISA 2003 - průměrné výsledky, avšak oproti roku 2000 s horším bodovým ohodnocením). Cílem diplomové práce tedy bylo vymezit pojem čtenářská gramotnost, sledovat příčiny ovlivňující úroveň čtenářské gramotnosti a především navrhnout možná řešení, díky kterým by se tato úroveň zvyšovala. V práci jsou popsány jednotlivé výzkumy, které sledují úroveň čtenářské gramotnosti, jsou uvedeny výsledky těchto výzkumů a také faktory, které ČG ovlivňují. Z mimoškolních faktorů to je zejména obliba čtení knih a sociální a kulturní úroveň rodiny. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV