Show simple item record

A Floristic Study of Petřín
dc.contributor.advisorDostál, Petr
dc.creatorMacháčková, Jana
dc.date.accessioned2017-03-30T17:16:33Z
dc.date.available2017-03-30T17:16:33Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/7753
dc.description.abstractPrvní část této práce popisuje petřínské zahrady z kulturně-historického a přírodního hlediska. Čtenář se dozví o existenci chráněného území v horních partiích zahrad a zásadních vlivech lidské činnosti v této oblasti v minulosti i dnes. Druhá část práce se zabývá výsledky dendrologického výzkumu provedeného v zahradě Kinských a Nebozízek a floristického výzkumu Přírodní památky Petřínské skalky v období od jara 2004 do podzimu 2005. Výsledky mapování jsou zaznamenány v tabulkových seznamech, к nimž se váží dokumentační mapy. V diskusní části jsou výsledky studie porovnány s inventarizačními materiály a jsou navrženy možné důvody vzniklých odlišností v seznamech. V didaktické části navrhuji využití této oblasti pro školní účely. Obsahuje dvě vycházky - jednu se zaměřením na dřeviny a druhou se zaměřením na komplexní poznávání přírody. К oběma vycházkám byly připraveny pracovní listy. Text je doplněn dokumentačními fotografiemi některých mapovaných dřevin a bylin. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe first part of the thesis describes culture-historical and natural features of the gardens at Petřín. The reader learns about the protected area in the upper part of the gardens and crucial influences of human activity in this area in the past and present. The second part deals with the results of a dendrological survey carried out in the Kinský Garden and Nebozízek and floristic research of the nature monument Petřínská skalka in the period between spring 2004 and autumn 2005. The results of the mapping have been recorded in table files that relate to attached documentary maps. In the discussion, I compare the findings of the thesis to the results of inventoried materials and suggest possible causes of the differences obtaining between the two lists. In the didactic part, I suggest a way of using this area for educational purposes. It contains two tracks - one focused on timber species and the second on complex cognition of nature. Worksheets were for both the tracks. The text also includes documentary photographs of some monitored timber species and plants. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleFloristická studie Petřínacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-09-21
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId21405
dc.title.translatedA Floristic Study of Petřínen_US
dc.contributor.refereeSkýbová, Jana
dc.identifier.aleph000586222
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Social Sciensesen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Social Sciensesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPrvní část této práce popisuje petřínské zahrady z kulturně-historického a přírodního hlediska. Čtenář se dozví o existenci chráněného území v horních partiích zahrad a zásadních vlivech lidské činnosti v této oblasti v minulosti i dnes. Druhá část práce se zabývá výsledky dendrologického výzkumu provedeného v zahradě Kinských a Nebozízek a floristického výzkumu Přírodní památky Petřínské skalky v období od jara 2004 do podzimu 2005. Výsledky mapování jsou zaznamenány v tabulkových seznamech, к nimž se váží dokumentační mapy. V diskusní části jsou výsledky studie porovnány s inventarizačními materiály a jsou navrženy možné důvody vzniklých odlišností v seznamech. V didaktické části navrhuji využití této oblasti pro školní účely. Obsahuje dvě vycházky - jednu se zaměřením na dřeviny a druhou se zaměřením na komplexní poznávání přírody. К oběma vycházkám byly připraveny pracovní listy. Text je doplněn dokumentačními fotografiemi některých mapovaných dřevin a bylin. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe first part of the thesis describes culture-historical and natural features of the gardens at Petřín. The reader learns about the protected area in the upper part of the gardens and crucial influences of human activity in this area in the past and present. The second part deals with the results of a dendrological survey carried out in the Kinský Garden and Nebozízek and floristic research of the nature monument Petřínská skalka in the period between spring 2004 and autumn 2005. The results of the mapping have been recorded in table files that relate to attached documentary maps. In the discussion, I compare the findings of the thesis to the results of inventoried materials and suggest possible causes of the differences obtaining between the two lists. In the didactic part, I suggest a way of using this area for educational purposes. It contains two tracks - one focused on timber species and the second on complex cognition of nature. Worksheets were for both the tracks. The text also includes documentary photographs of some monitored timber species and plants. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV