Show simple item record

Pronunciation Interference in the Use of Consonants [s[ and [z] for Czech Pupils of French
dc.contributor.advisorFenclová, Marie
dc.creatorRosecká, Renata
dc.date.accessioned2017-03-30T17:15:48Z
dc.date.available2017-03-30T17:15:48Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/7750
dc.description.abstractCílem předkládané práce je na základě seriózního výzkumu podat objektivní informace o problematice interferenčních chyb ve výslovnosti žáků a studentů ve francouzském jazyce týkajících se hlásek [s] a [z]. Jedná se o slova typu - l'université, la consultation - čili intemacionalizmů, v jejichž české podobě vyslovujeme [s], ale ve francouzštině [z]. Například u výše uvedených slov se slovo univerzita v českém jazyce vysloví s hláskou [z], kdežto ve francouzském jazyce je tomu přesně naopak, zde je podle francouzské výslovností normy vysloveno [s]. V následující dvojici slov - une consultation a konzultace - je v prvním případě vyslovena hláska [s], v odpovídajícím českém ekvivalentu je to hláska [z]. Interferenční chyby byly zaznamenány v nahrávce studentů druhého ročníku Soukromé střední odborné školy ekonomiky a cestovního ruchu ve Zďáru nad Sázavou a prvního, čtvrtého a pátého ročníku Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Na základě analýzy nahrávek formuluji metodické postupy vedoucí k odstraňování těchto chyb. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractCe mémoire de maîtrise a pour objectif de présenter aux lecteurs les résultats d'une recherche. La recherche est basée sur la problématique de l'interférence concernant la phonétique. Précisément, c'est une interférence des sons [s] et [z] des mots de types: université avec [s] en français et univerzita prononcée avec [z] en tchèque. L'auteur analyse l'interférence de deux points de vues. La première partie s'occupe de la notion de l'interférence théoriquement et la deuxième partie s'en occupe du point de vue pratique.En plus, le lecteur y trouve aussi une chapitre qui est destinée à la phonétique corrective. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVýslovnostní interference užití souhlásek [s] a [z] u českých žáků francouzštinycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-09-19
dc.description.departmentKatedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId21411
dc.title.translatedPronunciation Interference in the Use of Consonants [s[ and [z] for Czech Pupils of Frenchen_US
dc.contributor.refereeVacková, Alena
dc.identifier.aleph000584931
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French - Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csCílem předkládané práce je na základě seriózního výzkumu podat objektivní informace o problematice interferenčních chyb ve výslovnosti žáků a studentů ve francouzském jazyce týkajících se hlásek [s] a [z]. Jedná se o slova typu - l'université, la consultation - čili intemacionalizmů, v jejichž české podobě vyslovujeme [s], ale ve francouzštině [z]. Například u výše uvedených slov se slovo univerzita v českém jazyce vysloví s hláskou [z], kdežto ve francouzském jazyce je tomu přesně naopak, zde je podle francouzské výslovností normy vysloveno [s]. V následující dvojici slov - une consultation a konzultace - je v prvním případě vyslovena hláska [s], v odpovídajícím českém ekvivalentu je to hláska [z]. Interferenční chyby byly zaznamenány v nahrávce studentů druhého ročníku Soukromé střední odborné školy ekonomiky a cestovního ruchu ve Zďáru nad Sázavou a prvního, čtvrtého a pátého ročníku Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Na základě analýzy nahrávek formuluji metodické postupy vedoucí k odstraňování těchto chyb. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enCe mémoire de maîtrise a pour objectif de présenter aux lecteurs les résultats d'une recherche. La recherche est basée sur la problématique de l'interférence concernant la phonétique. Précisément, c'est une interférence des sons [s] et [z] des mots de types: université avec [s] en français et univerzita prononcée avec [z] en tchèque. L'auteur analyse l'interférence de deux points de vues. La première partie s'occupe de la notion de l'interférence théoriquement et la deuxième partie s'en occupe du point de vue pratique.En plus, le lecteur y trouve aussi une chapitre qui est destinée à la phonétique corrective. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV