Zobrazit minimální záznam

Social perceptions of the Roma in Czechoslovakian and Czech cinema
dc.contributor.advisorČervenka, Jan
dc.creatorDvorská, Františka
dc.date.accessioned2017-03-30T17:10:23Z
dc.date.available2017-03-30T17:10:23Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/7724
dc.description.abstractSlovo umění je jedním z nejdůležitějších termínů, chceme-li zkoumat vzájemné vztahy mezi kulturou a společností. Umění je také jedním z prostředků utváření lidské identity. Pro menšiny jakéhokoliv zaměření se stává velmi podstatnou součástí života - na jedné straně je prostředkem k osobní reflexi kultury daného společenství a k její manifestaci před veřejností, na straně druhé může přispívat k dezinterpretaci a podporovat vžité stereotypy. Zdá se, že ze všech druhů umění je v tomto ohledu "nejnebezpečnější" právě film. Film se ze všech umění nejvíce může přiblížit realitě, a tím ji také nejsnáze zkreslit. Na rozdíl od jiných umění film nabízí další rozměr - nejedná se již jen o naše představy. Svět, který zobrazuje, je plně vykreslen, a tato schopnost usnadňuje manipulaci s recipientem. Zatímco autor knihy o Romech nás jednoduše zavede do romského prostředí a my se sžijeme s myšlenkou, že hlavní představitelé jsou Romové, v případě filmu se vynořují ještě další otázky, jako například, kde byl film natáčen a jsou-li herci skuteční Romové. Všechny tyto zdánlivé detaily nesmírně ovlivňují celý diskurz o daném filmu, o kinematografii zabývající se menšinami, a konečně přispívají i k diskusi o minoritách vůbec. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleReflexe společenského smýšlení o Romech v československé a české kinematografiics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-09-25
dc.description.departmentÚstav jižní a centrální Asiecs_CZ
dc.description.departmentInstitute of South and Central Asiaen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId27260
dc.title.translatedSocial perceptions of the Roma in Czechoslovakian and Czech cinemaen_US
dc.contributor.refereeAndrš, Zbyněk
dc.identifier.aleph001705913
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineRomani Studiesen_US
thesis.degree.disciplineRomistikacs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav jižní a centrální Asiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of South and Central Asiaen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csRomistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enRomani Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csSlovo umění je jedním z nejdůležitějších termínů, chceme-li zkoumat vzájemné vztahy mezi kulturou a společností. Umění je také jedním z prostředků utváření lidské identity. Pro menšiny jakéhokoliv zaměření se stává velmi podstatnou součástí života - na jedné straně je prostředkem k osobní reflexi kultury daného společenství a k její manifestaci před veřejností, na straně druhé může přispívat k dezinterpretaci a podporovat vžité stereotypy. Zdá se, že ze všech druhů umění je v tomto ohledu "nejnebezpečnější" právě film. Film se ze všech umění nejvíce může přiblížit realitě, a tím ji také nejsnáze zkreslit. Na rozdíl od jiných umění film nabízí další rozměr - nejedná se již jen o naše představy. Svět, který zobrazuje, je plně vykreslen, a tato schopnost usnadňuje manipulaci s recipientem. Zatímco autor knihy o Romech nás jednoduše zavede do romského prostředí a my se sžijeme s myšlenkou, že hlavní představitelé jsou Romové, v případě filmu se vynořují ještě další otázky, jako například, kde byl film natáčen a jsou-li herci skuteční Romové. Všechny tyto zdánlivé detaily nesmírně ovlivňují celý diskurz o daném filmu, o kinematografii zabývající se menšinami, a konečně přispívají i k diskusi o minoritách vůbec. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav jižní a centrální Asiecs_CZ
dc.identifier.lisID990017059130106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV