Show simple item record

To be a teacher at wallachian village school in the first half of the 20th century
dc.contributor.advisorHnilica, Jiří
dc.creatorMikačová, Lucie
dc.date.accessioned2017-06-01T07:58:11Z
dc.date.available2017-06-01T07:58:11Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/77236
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá postavením a každodenností valašských učitelů obecných škol první poloviny 20. století. Nejprve pojednává o rozsahu Valašska a rozdílech v jeho vymezení u různých autorů, poté se zaměřuje na charakteristiku valašského školství v porovnání s jinými regiony, situaci demonstruje na jednotřídní škole Na Soláni. Mluví o valašském žákovi, o jeho životních podmínkách a stravě. Učitel je následně charakterizován nejen jako vychovatel, ale také jako člověk se svými zájmy. Poslední dvě kapitoly pojednávají o osudech dvou učitelů, Metoděje Jahna (učitele, spisovatele, folkloristy) a Cyrila Macha (učitele, organizátora společenského života, propagátora turistiky a pokrokáře). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the position and everydayness of Valašsko region teachers at primary schools in the first half of 20th century. Firstly the thesis discusses the range of the Valašsko region and a diversity of its definition, then it deals with the characteristics of Valašsko education system in comparison to other regions. The situation illustrates with the example of one - class school Na Soláni. It describes Valašsko pupil, his living conditions and food. The teacher is characterized not only as an educator but also as a person with his personal interests. The last two chapters provide a probe into the fates of two teachers - Metoděj Jahn (a teacher, a writer, a folklorist) and Cyril Mach (a teacher, an organizer of social life, a promoter of tourism and a progressives). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectValašskocs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectžákcs_CZ
dc.subjectkaždodennostcs_CZ
dc.subjectobecné školstvícs_CZ
dc.subjectCyril Machcs_CZ
dc.subjectMetoděj Jahncs_CZ
dc.subjectprvní polovina 20. stoletícs_CZ
dc.subjectValašsko regionen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectpupilen_US
dc.subjecteverydaynessen_US
dc.subjectprimary education systemen_US
dc.subjectCyril Machen_US
dc.subjectMetoděj Jahnen_US
dc.subjectthe first half of 20th centuryen_US
dc.titleBýt učitelem na valašské venkovské škole v první polovině 20. stoletícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-01-19
dc.description.departmentKatedra dějin a didaktiky dějepisucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId132851
dc.title.translatedTo be a teacher at wallachian village school in the first half of the 20th centuryen_US
dc.contributor.refereePokorný, Jiří
dc.identifier.aleph002065652
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Foundations of Humanitiesen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Foundations of Humanitiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá postavením a každodenností valašských učitelů obecných škol první poloviny 20. století. Nejprve pojednává o rozsahu Valašska a rozdílech v jeho vymezení u různých autorů, poté se zaměřuje na charakteristiku valašského školství v porovnání s jinými regiony, situaci demonstruje na jednotřídní škole Na Soláni. Mluví o valašském žákovi, o jeho životních podmínkách a stravě. Učitel je následně charakterizován nejen jako vychovatel, ale také jako člověk se svými zájmy. Poslední dvě kapitoly pojednávají o osudech dvou učitelů, Metoděje Jahna (učitele, spisovatele, folkloristy) a Cyrila Macha (učitele, organizátora společenského života, propagátora turistiky a pokrokáře). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the position and everydayness of Valašsko region teachers at primary schools in the first half of 20th century. Firstly the thesis discusses the range of the Valašsko region and a diversity of its definition, then it deals with the characteristics of Valašsko education system in comparison to other regions. The situation illustrates with the example of one - class school Na Soláni. It describes Valašsko pupil, his living conditions and food. The teacher is characterized not only as an educator but also as a person with his personal interests. The last two chapters provide a probe into the fates of two teachers - Metoděj Jahn (a teacher, a writer, a folklorist) and Cyril Mach (a teacher, an organizer of social life, a promoter of tourism and a progressives). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra dějin a didaktiky dějepisucs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV