Show simple item record

Providing language support to children with a different mother tongue in preschool age
dc.contributor.advisorLoudová Stralczynská, Barbora
dc.creatorPoláková, Tereza
dc.date.accessioned2017-06-01T07:57:01Z
dc.date.available2017-06-01T07:57:01Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/77231
dc.description.abstractDiplomová práce je věnována problematice poskytování jazykové podpory dětem s odlišným mateřským jazykem v předškolním věku. Teoretická část pojednává o dítěti s odlišným mateřským jazykem, rámcových podmínkách pro poskytování jazykové podpory dětem s odlišným mateřským jazykem v předškolním věku v České republice, metodických a výukových materiálech vhodných pro jazykovou podporu dětí s odlišným mateřským jazykem v předškolním věku a o metodě KIKUS. Empirická část je zpracována na základě akčního výzkumu realizovaného v rámci podpůrného jazykového kurzu podle metody KIKUS pro děti s odlišným mateřským jazykem v předškolním věku. Autorka v empirické části představuje hlavní cíl, podcíle a hlavní výzkumnou otázku akčního výzkumu, dále metodologii tohoto výzkumu. Popisuje tematické a obsahové zaměření jazykového kurzu během školního roku. Charakterizuje dětskou skupinu, s níž uskutečnila akční výzkum, a její proměny. Představuje vybrané kazuistiky dětí s odlišným mateřským jazykem v předškolním věku navštěvujících jazykový kurz. V závěru práce posuzuje specifika uplatnění metody KIKUS v podpoře osvojení českého jazyka jako druhého jazyka u dětí s odlišným mateřským jazykem v předškolním věku a shrnuje průběh akčního výzkumu. Výsledkem práce je zjištění, že metodu KIKUS lze uplatnit v podpoře osvojení...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis is devoted to the problem of providing language support to children with a different mother tongue in preschool age. The theoretical part discusses the child with a different mother tongue, the framework conditions for providing language support to children with a different mother tongue at preschool age in the Czech Republic, methodical and educational materials suitable language support for children with a different mother tongue in preschool age and the method Kikus. Empirical part is prepared on the basis of action research conducted under the support of a language course by Kikus methods for children with a different mother tongue in preschool age. The artist in the empirical part of the main objective, secondary objectives and the main research question of action research, as well as the methodology of this research. Characterizes children's group, which conducted action research and its transformation. Presents selected case reports of children with a different mother tongue preschoolers attending a language course. The conclusion considers the specifics of the application method Kikus in support of the Czech language as a second language in children with a different mother tongue in preschool age and summarizes the course of action research. The finding is that Kikus method can...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDítě s odlišným mateřským jazykemcs_CZ
dc.subjectjazyková podporacs_CZ
dc.subjectjazykový kurzcs_CZ
dc.subjectlekcecs_CZ
dc.subjectmetoda KIKUScs_CZ
dc.subjectosvojování druhého jazykacs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectpředškolní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectakční výzkumcs_CZ
dc.subjectChildren with a different mother tongueen_US
dc.subjectlanguage supporten_US
dc.subjectlanguage courseen_US
dc.subjectlessonen_US
dc.subjectmethod KIKUSen_US
dc.subjectsecond language acquisitionen_US
dc.subjectpreschool ageen_US
dc.subjectpreschool educationen_US
dc.subjectAction Researchen_US
dc.titlePoskytování jazykové podpory dětem s odlišným mateřským jazykem v předškolním věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-01-18
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId134970
dc.title.translatedProviding language support to children with a different mother tongue in preschool ageen_US
dc.contributor.refereeUhlířová, Jana
dc.identifier.aleph002065413
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je věnována problematice poskytování jazykové podpory dětem s odlišným mateřským jazykem v předškolním věku. Teoretická část pojednává o dítěti s odlišným mateřským jazykem, rámcových podmínkách pro poskytování jazykové podpory dětem s odlišným mateřským jazykem v předškolním věku v České republice, metodických a výukových materiálech vhodných pro jazykovou podporu dětí s odlišným mateřským jazykem v předškolním věku a o metodě KIKUS. Empirická část je zpracována na základě akčního výzkumu realizovaného v rámci podpůrného jazykového kurzu podle metody KIKUS pro děti s odlišným mateřským jazykem v předškolním věku. Autorka v empirické části představuje hlavní cíl, podcíle a hlavní výzkumnou otázku akčního výzkumu, dále metodologii tohoto výzkumu. Popisuje tematické a obsahové zaměření jazykového kurzu během školního roku. Charakterizuje dětskou skupinu, s níž uskutečnila akční výzkum, a její proměny. Představuje vybrané kazuistiky dětí s odlišným mateřským jazykem v předškolním věku navštěvujících jazykový kurz. V závěru práce posuzuje specifika uplatnění metody KIKUS v podpoře osvojení českého jazyka jako druhého jazyka u dětí s odlišným mateřským jazykem v předškolním věku a shrnuje průběh akčního výzkumu. Výsledkem práce je zjištění, že metodu KIKUS lze uplatnit v podpoře osvojení...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is devoted to the problem of providing language support to children with a different mother tongue in preschool age. The theoretical part discusses the child with a different mother tongue, the framework conditions for providing language support to children with a different mother tongue at preschool age in the Czech Republic, methodical and educational materials suitable language support for children with a different mother tongue in preschool age and the method Kikus. Empirical part is prepared on the basis of action research conducted under the support of a language course by Kikus methods for children with a different mother tongue in preschool age. The artist in the empirical part of the main objective, secondary objectives and the main research question of action research, as well as the methodology of this research. Characterizes children's group, which conducted action research and its transformation. Presents selected case reports of children with a different mother tongue preschoolers attending a language course. The conclusion considers the specifics of the application method Kikus in support of the Czech language as a second language in children with a different mother tongue in preschool age and summarizes the course of action research. The finding is that Kikus method can...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020654130106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV