Zobrazit minimální záznam

Selection process of the school director position from the point of view of Czech teachers and headmasters
dc.contributor.advisorLisnerová, Romana
dc.creatorJaroš, David
dc.date.accessioned2017-06-01T07:56:25Z
dc.date.available2017-06-01T07:56:25Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/77228
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá konkurzním řízením na funkci ředitele školy v České republice. Je rozdělena na část teoretickou a část výzkumnou, přičemž teoretická část práce je primárně zaměřena na funkci ředitele a jeho kompetence a na právní předpisy týkající se konkurzního řízení v ČR. Závěrem teoretické části je připojena analýza, jak fungují konkurzy na ředitele na Slovensku. Ve výzkumné části práce jsou prostřednictvím dotazníkového šetření zjišťovány názory dvou stran (strany zřizovatelů škol a strany učitelů), a to jednak na proces konkurzního řízení jako takového, jednak na novelizace školského zákona. Cílem práce je zjistit, jak vnímají tyto zainteresované strany proces konkurzního řízení, zda jsou jejich názory na danou problematiku shodné či rozdílné. Závěry vycházející jak z analýzy dostupné literatury, tak z výzkumného šetření mohou být využity pro zkvalitnění procesu konkurzních řízení v ČR. Práce vychází z odborné literatury uvedené v závěru a z dotazníkového šetření provedeného mezi 115 učiteli a mezi 13 zřizovateli škol. KLÍČOVÁ SLOVA Získávání a výběr zaměstnanců, ředitel školy, kompetence ředitele, konkurzní řízení, zřizovatel školy, školský zákoncs_CZ
dc.description.abstractThis master's thesis deals with the selection process of the school director position. The work is divided into the theoretical and the research part. The theoretical part is concerned with the school director position and its competence, on the other hand with the legislation relevant to the selection process of the school director. In the end of the theoretical part author analyses the selection process in Slovakia. In the practical part author used the questionnaire to find the ideas of Czech teachers and headmasters of the selection process and of the Education Act novelisation. The goal of this thesis is to find how these interested sides perceive the selection process, whether the opinions are the same or different. The conclusions of the literature analysis and the research can be used for the improvement of the school director selection process in the Czech Republic. The work is based on the literature listed at the end and on the questionnaire survey, which was performed with 115 teachers and 13 headmasters. KEYWORDS personnel selection, school director, competence of school director, selection process, headmaster, the Education Acten_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectzískávání a výběr zaměstnancůcs_CZ
dc.subjectředitel školycs_CZ
dc.subjectkompetence ředitelecs_CZ
dc.subjectkonkurzní řízenícs_CZ
dc.subjectzřizovatel školycs_CZ
dc.subjectškolský zákoncs_CZ
dc.subjectpesonnel selectionen_US
dc.subjectschool directoren_US
dc.subjectcompetence of school directoren_US
dc.subjectselection processen_US
dc.subjectheadmasteren_US
dc.subjectthe Education Acten_US
dc.titleVýběrové řízení na post ředitele školy z pohledu českého učitele a zřizovatelecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-01-19
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId173979
dc.title.translatedSelection process of the school director position from the point of view of Czech teachers and headmastersen_US
dc.contributor.refereeŠafránková, Jana Marie
dc.identifier.aleph002065651
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá konkurzním řízením na funkci ředitele školy v České republice. Je rozdělena na část teoretickou a část výzkumnou, přičemž teoretická část práce je primárně zaměřena na funkci ředitele a jeho kompetence a na právní předpisy týkající se konkurzního řízení v ČR. Závěrem teoretické části je připojena analýza, jak fungují konkurzy na ředitele na Slovensku. Ve výzkumné části práce jsou prostřednictvím dotazníkového šetření zjišťovány názory dvou stran (strany zřizovatelů škol a strany učitelů), a to jednak na proces konkurzního řízení jako takového, jednak na novelizace školského zákona. Cílem práce je zjistit, jak vnímají tyto zainteresované strany proces konkurzního řízení, zda jsou jejich názory na danou problematiku shodné či rozdílné. Závěry vycházející jak z analýzy dostupné literatury, tak z výzkumného šetření mohou být využity pro zkvalitnění procesu konkurzních řízení v ČR. Práce vychází z odborné literatury uvedené v závěru a z dotazníkového šetření provedeného mezi 115 učiteli a mezi 13 zřizovateli škol. KLÍČOVÁ SLOVA Získávání a výběr zaměstnanců, ředitel školy, kompetence ředitele, konkurzní řízení, zřizovatel školy, školský zákoncs_CZ
uk.abstract.enThis master's thesis deals with the selection process of the school director position. The work is divided into the theoretical and the research part. The theoretical part is concerned with the school director position and its competence, on the other hand with the legislation relevant to the selection process of the school director. In the end of the theoretical part author analyses the selection process in Slovakia. In the practical part author used the questionnaire to find the ideas of Czech teachers and headmasters of the selection process and of the Education Act novelisation. The goal of this thesis is to find how these interested sides perceive the selection process, whether the opinions are the same or different. The conclusions of the literature analysis and the research can be used for the improvement of the school director selection process in the Czech Republic. The work is based on the literature listed at the end and on the questionnaire survey, which was performed with 115 teachers and 13 headmasters. KEYWORDS personnel selection, school director, competence of school director, selection process, headmaster, the Education Acten_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ
dc.identifier.lisID990020656510106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV