Zobrazit minimální záznam

The image of a journalist in public and politics - Erik Tabery
dc.contributor.advisorNovotný, David Jan
dc.creatorLiška, Petr
dc.date.accessioned2017-06-01T07:40:35Z
dc.date.available2017-06-01T07:40:35Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/77160
dc.description.abstractCílem této práce je zanalyzovat zobrazování českých novinářů v politickém a veřejném prostoru v proměnných historických, politických a pracovních podmínkách a vyhodnocení obrazu současného šéfredaktora časopisu Respekt, Erika Taberyho. V teoretické části práce je rozebrán obraz a jeho vztah k stereotypizaci a mýtu. Je představeno povolání novináře, jeho funkce v různých společnostech a vlastnických strukturách. Obraz novináře se vztahuje k dvěma různým historicko-politickém obdobím, k obdobím totality a ke svobodné společnosti. Stereotyp (mýtus) o novinářích jsem posoudil ve fejetonech Karla Čapka. Praktická část se zaměřuje na utváření obrazu Erika Taberyho v průběhu deseti měsíc na základě sledování výstupů jednotlivých médií, které jeho osobu zmiňují, nebo kde se prezentuje. V rámci sebeprezentace práce zkoumá Taberyho výstupy v článcích, rozhovorech, přednášce, televizním pořadu a na sociálních sítích Facebook a Twitter. V popsání oblíbenosti novináře byly využity tištěné a elektronické deníky včetně blogů a rovněž hodnotící soudy na sociálních sítích. Závěr práce hodnotí Taberyho vztah k mýtu.cs_CZ
dc.description.abstractThe goal of this work is to analyse the depiction of Czech journalists in political and social area in changing historical, political and working conditions and assessing the current image of the editor in chief of Respekt, Erik Tabery. The theoretical part of the work analyzes the image and its relationship to stereotypisation and myth. The journalist occupation is introduced in its function in different societies and ownership structures. The image of journalist is explored in two different historical and political eras, in the totalitarian regimes and free society. Working with the stereotype (myth) about journalists is shown in the Karel Čapek's feuilletons. The practical part of the work focuses on creating the image of Erik Tabery and in the time-span of 10 months based on monitoring the outputs of media, which mention his person or in which he presents himself. In the framework of self-representation the thesis analyzes Tabery's outputs in articles, interviews, one public lecture, one television program and social networks Facebook and Twitter. Printed and electronic daily journals including blogs and also blogs with evaluating comments on social networks are used in describing popularity of the journalist. Final part of the work assesses Tabery's relationship to myth.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectNovinářcs_CZ
dc.subjectobrazcs_CZ
dc.subjectveřejný prostorcs_CZ
dc.subjectpolitikacs_CZ
dc.subjecttištěná médiacs_CZ
dc.subjectinternetcs_CZ
dc.subjectJournalisten_US
dc.subjectimageen_US
dc.subjectpublic spaceen_US
dc.subjectpoliticsen_US
dc.subjectprinted mediaen_US
dc.subjectinterneten_US
dc.titleObraz novináře v politickém a společenském prostoru se zaměřením na osobu Erika Taberyhocs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-16
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId163040
dc.title.translatedThe image of a journalist in public and politics - Erik Taberyen_US
dc.contributor.refereeOsvaldová, Barbora
dc.identifier.aleph002093033
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csCílem této práce je zanalyzovat zobrazování českých novinářů v politickém a veřejném prostoru v proměnných historických, politických a pracovních podmínkách a vyhodnocení obrazu současného šéfredaktora časopisu Respekt, Erika Taberyho. V teoretické části práce je rozebrán obraz a jeho vztah k stereotypizaci a mýtu. Je představeno povolání novináře, jeho funkce v různých společnostech a vlastnických strukturách. Obraz novináře se vztahuje k dvěma různým historicko-politickém obdobím, k obdobím totality a ke svobodné společnosti. Stereotyp (mýtus) o novinářích jsem posoudil ve fejetonech Karla Čapka. Praktická část se zaměřuje na utváření obrazu Erika Taberyho v průběhu deseti měsíc na základě sledování výstupů jednotlivých médií, které jeho osobu zmiňují, nebo kde se prezentuje. V rámci sebeprezentace práce zkoumá Taberyho výstupy v článcích, rozhovorech, přednášce, televizním pořadu a na sociálních sítích Facebook a Twitter. V popsání oblíbenosti novináře byly využity tištěné a elektronické deníky včetně blogů a rovněž hodnotící soudy na sociálních sítích. Závěr práce hodnotí Taberyho vztah k mýtu.cs_CZ
uk.abstract.enThe goal of this work is to analyse the depiction of Czech journalists in political and social area in changing historical, political and working conditions and assessing the current image of the editor in chief of Respekt, Erik Tabery. The theoretical part of the work analyzes the image and its relationship to stereotypisation and myth. The journalist occupation is introduced in its function in different societies and ownership structures. The image of journalist is explored in two different historical and political eras, in the totalitarian regimes and free society. Working with the stereotype (myth) about journalists is shown in the Karel Čapek's feuilletons. The practical part of the work focuses on creating the image of Erik Tabery and in the time-span of 10 months based on monitoring the outputs of media, which mention his person or in which he presents himself. In the framework of self-representation the thesis analyzes Tabery's outputs in articles, interviews, one public lecture, one television program and social networks Facebook and Twitter. Printed and electronic daily journals including blogs and also blogs with evaluating comments on social networks are used in describing popularity of the journalist. Final part of the work assesses Tabery's relationship to myth.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020930330106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV