Plakát a leták v knihovně - vývoj a příklady užití
Poster and leaflet in the library - development and application examples
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/77074Identifikátory
SIS: 140540
Kolekce
- Kvalifikační práce [23802]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Johnova, Radka
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
4. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
knihovny - knihovnické služby - archivace - marketingová komunikace - grafická propagace - plakát - leták - ICTKlíčová slova (anglicky)
libraries - librarian services - archiving - marketing communication - graphic promotion - poster - leaflet - ICTBakalářská práce informuje o systému archivace propagačních materiálů, a to plakátu a letáku, jako dokumentů krátkodobého charakteru, ve vybraných českých a moravských knihovnách. Zároveň zpravuje o tom, k jakým účelům se nejčastěji tato propagační média v knihovnách využívají a jakými distribučními cestami se dostávají na veřejnost. Na dokumentech dvou vybraných knihoven, a to Knihovny Matěje Josefa Sychry ve Žďáře nad Sázavou a Knihovny města Hradce Králové, je podrobně sledován vývoj v přípravě obou poutačů počínaje 60. léty minulého století. V práci jsou také podchyceny a popsány změny, které do výše uvedených procesů (archivace, užití, distribuce a výroba) přineslo zavedení ICT. Text práce se skládá ze dvou částí, a to z části teoretické a z případové studie. Teoretická část poskytuje odbornou podporu případové studii a je v ní zpracován vývoj plakátu a letáku v historickém kontextu a připomenuta jejich role v marketingové komunikaci.
The bachelor thesis informs about an archiving system of promotion materials, namely a poster and a leaflet as documents of a short-term character in selected Czech and Moravian libraries. At the same time it describes for what purposes these promotion media are used in libraries most often and through what distribution channels they are released to the public. We have chosen two libraries, namely the Library of Matěj Josef Sychra in Žďár nad Sázavou and the Library of the City of Hradec Králové, on the documents of which we observe in details the development of preparation of both types of promotion materials since the 1960s. The thesis also captures and describes changes that the above- mentioned processes (archiving, utilisation, distribution, and production) underwent thanks to the ICT introduction. The thesis consists of two parts, a theoretical one and a case study. The theoretical part provides a professional support to the case study; development of a poster and a leaflet is elaborated in it in a historical context; their role in marketing communication is reminded as well.