Volná kresba dětí předškolního věku
Spontaneous drawing in preschool age
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/76934Identifikátory
SIS: 162059
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Presslerová, Pavla
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie a speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
27. 5. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
kresba, volná kresba, předškolní věk, dítěKlíčová slova (anglicky)
drawing, spontaneous drawing, preschool age, childBakalářská práce je zaměřena na volnou kresbu dětí předškolního věku. Jejím cílem je zjistit, jak a co kreslí dnešní předškolní děti. Teoretická část práce se věnuje charakteristice předškolního dítěte. Dále je v ní podrobněji rozebrána kresba, její vývoj, témata, která se v ní vyskytují, typologie kreslířů a pojetí kresby. V praktické části sleduji, jaká témata a motivy se v kresbě předškolních dětí objevují. Následuje analýza citových prožitků dětí při kreslení, frekvence kresby a užité techniky. Také zkoumám a popisuji typologie kreslířů a pojetí kresby, která vycházejí z poznatků odborné literatury. Na konci práce hodnotím dosažené výsledky jednotlivých analýz. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Bachelor thesis is focused on freehand drawing of preschool children. Its aim is to find how present preschoolers draw. The theoretical part deals with the characteristics of preschool children. Then the thesis concentrates on drawing, its development, topics that appear, typology of cartoonists and draw concepts. In the practical part of the thesis I watch, what topics and themes appear in drawing of preschool children. Follow analysis of the emotional experience of children during drawing, drawings frequency and applied techniques. I also explore and describe the typology of cartoonists and concept drawings, which are based on knowledge of literature. At the end of the work I evaluate the results of individual analyzes. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)