Show simple item record

Role of "black" culture and identity of Roma child
dc.contributor.advisorDoubek, David
dc.creatorKýnlová, Barbora
dc.date.accessioned2017-06-01T06:53:46Z
dc.date.available2017-06-01T06:53:46Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/76925
dc.description.abstractEmpiricky zaměřená práce se zabývá kulturní identifikací romských dětí. Jejím záměrem je zmapovat kulturní orientaci romských dětí a objasnit úlohu "černé" kultury při kulturní identifikaci, především v oblasti hudby. Teoretická část je rozdělena na psychologický a sociologický, kulturně antropologický blok. V každém z nich shrnuje obecné poznatky ze svého hlediska a uvádí teoretická východiska k pochopení klíčových pojmů výzkumu - identita romského dítěte v kontextu "černé" kultury. Empirická část je rozdělena na čtyři bloky. V prvním je popsán design etnografického výzkumu, v druhém bloku je popsán kontext průběhu a místa výzkumu a ve třetím jsou prezentovány a analyzovány výsledky výzkumu, čtvrtý blok shrnuje výsledky. Analýza kulturní identifikace je rozdělena na tři kategorie kulturních vzorů, jejichž interpretace se snaží objasnit identitní souvislosti s "černou" kulturou a podat celkový obraz kulturní orientace romských dětí. Klíčová slova: Identita, identifikace, kultura, Romové, etnicita, "černá" kulturacs_CZ
dc.description.abstractEmpirically based theses deals with the cultural identification of Roma children. Its purpose is to explore the cultural orientation of Roma children and to clarify the role of "black" culture at a cultural identification, especially in the field of music. The theoretical part is divided into a psychological sociological and cultural anthropological part. In each of them summarizes the findings from their perspective provides the theoretical basis for understanding the key concepts of research - the identity of Roma children in the context of "black" culture. Empiric part is divided into three parts. The first describes the design of ethnographic research, the second part describes the context of the research and third analyzes research results. Analysis of cultural identifcation is divided into three categories of cultural pattern whose interpretations are trying to clarify the identity context of "black" culture and give an overall picture culture orientation of Roma children. Keywords: Identity, identification, culture, Roma, ethnicity, "black" cultureen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectIdentitacs_CZ
dc.subjectidentifikacecs_CZ
dc.subjectkulturacs_CZ
dc.subjectRomovécs_CZ
dc.subjectetnicitacs_CZ
dc.subject"černá" kulturacs_CZ
dc.subjectIdentityen_US
dc.subjectidentificationen_US
dc.subjectcultureen_US
dc.subjectRomaen_US
dc.subjectethnicityen_US
dc.subject"black" cultureen_US
dc.titleRole "černé" kultury a identita romského dítětecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-26
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId114736
dc.title.translatedRole of "black" culture and identity of Roma childen_US
dc.contributor.refereeBittnerová, Dana
dc.identifier.aleph002090126
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csEmpiricky zaměřená práce se zabývá kulturní identifikací romských dětí. Jejím záměrem je zmapovat kulturní orientaci romských dětí a objasnit úlohu "černé" kultury při kulturní identifikaci, především v oblasti hudby. Teoretická část je rozdělena na psychologický a sociologický, kulturně antropologický blok. V každém z nich shrnuje obecné poznatky ze svého hlediska a uvádí teoretická východiska k pochopení klíčových pojmů výzkumu - identita romského dítěte v kontextu "černé" kultury. Empirická část je rozdělena na čtyři bloky. V prvním je popsán design etnografického výzkumu, v druhém bloku je popsán kontext průběhu a místa výzkumu a ve třetím jsou prezentovány a analyzovány výsledky výzkumu, čtvrtý blok shrnuje výsledky. Analýza kulturní identifikace je rozdělena na tři kategorie kulturních vzorů, jejichž interpretace se snaží objasnit identitní souvislosti s "černou" kulturou a podat celkový obraz kulturní orientace romských dětí. Klíčová slova: Identita, identifikace, kultura, Romové, etnicita, "černá" kulturacs_CZ
uk.abstract.enEmpirically based theses deals with the cultural identification of Roma children. Its purpose is to explore the cultural orientation of Roma children and to clarify the role of "black" culture at a cultural identification, especially in the field of music. The theoretical part is divided into a psychological sociological and cultural anthropological part. In each of them summarizes the findings from their perspective provides the theoretical basis for understanding the key concepts of research - the identity of Roma children in the context of "black" culture. Empiric part is divided into three parts. The first describes the design of ethnographic research, the second part describes the context of the research and third analyzes research results. Analysis of cultural identifcation is divided into three categories of cultural pattern whose interpretations are trying to clarify the identity context of "black" culture and give an overall picture culture orientation of Roma children. Keywords: Identity, identification, culture, Roma, ethnicity, "black" cultureen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV