Zobrazit minimální záznam

Diagnostics of Time Perspective in Grammar School Students
dc.contributor.advisorHigh, Radka
dc.creatorŠkvařil, Václav
dc.date.accessioned2017-06-01T06:48:53Z
dc.date.available2017-06-01T06:48:53Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/76899
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá časovou perspektivou studentů gymnázia a možnostmi diagnostických nástrojů zkoumané oblasti. Bakalářská práce je rozčleněna na dvě části - empirickou a teoretickou, s větším důrazem na část empirickou. Teoretická část popisuje základní psychologické poznatky o časovém faktoru s důrazem na jeho regulační funkci. Představeny jsou různé teorie a přístupy k času a časové perspektivě, které se v průběhu historie objevily. Nejvíce prostoru je věnováno Nuttinově osobnostně- motivační koncepci časové perspektivy, teorii perspektivní orientace Pavelkové, Zimbardově teorii časové perspektivy a popisu diagnostických nástrojů. Empirická část představuje výzkum realizovaný v průběhu května a června roku 2015 u studentů tří ročníků gymnázia v Praze. Cílem výzkumu je zmapovat časovou perspektivu studentů a porovnat použité diagnostické nástroje. Jako hlavní výzkumný nástroj byla použita Metoda motivační indukce, která zjišťuje informace o objektech časové perspektivy a jejich zařazení do určitých časových období. Data byla získána také za pomoci Zimbardova dotazníku časové perspektivy (ZTPI), Dotazníku perspektivní orientace PO-7 a Inventáře motivačních kategorií. Inventář motivačních kategorií byl použit pouze za účelem zpřesnění a doplnění informací k Metodě motivační indukce....cs_CZ
dc.description.abstractThis Bachelor thesis focuses on time perspective in grammar school students and the possibilities of its diagnostics. The text is divided into two parts - theoretical and empirical. The emphasis is given on the practical part. The theoretical part describes basic psychological findings about a time factor with the emphasis on its regulatory function. Different theories and approaches, that occured throughout history, are presented. The greatest attention is given to the Nuttin's personality- motivational concept of time perspective, Pavelková's theory of the perspective orientation, Zimbardo's time perspective theory and description of the diagnostic methods. The empirical part presents the research that was realized in the period from May to June 2015 in grammar school students of three classes in Prague. The major objective of this study was to map the time perspective of these students and to compare the diagnostic methods. As a main instrument was used the Motivational Induction Method, which finds out information about objects of time perspective and their position in time. To collect data we also used Zimbardo Time Perspective Inventory (ZTPI), The Perspective Orientation Questionnaire and The Inventory of Motivational Categories. The Inventory of Motivational Categories was applied in order...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectčasová perspektivacs_CZ
dc.subjectdiagnostika časové perspektivycs_CZ
dc.subjectmetoda motivační indukcecs_CZ
dc.subjectperspektivní orientacecs_CZ
dc.subjectZimbardův dotazník časové perspektivycs_CZ
dc.subjecttime perspectiveen_US
dc.subjectdiagnostics of time perspectiveen_US
dc.subjectmotivational induction methoden_US
dc.subjectperspective orientationen_US
dc.subjectZimbardo time perspective inventoryen_US
dc.titleDiagnostika časové perspektivy studentů gymnáziacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-25
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId162693
dc.title.translatedDiagnostics of Time Perspective in Grammar School Studentsen_US
dc.contributor.refereePavelková, Isabella
dc.identifier.aleph002089870
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá časovou perspektivou studentů gymnázia a možnostmi diagnostických nástrojů zkoumané oblasti. Bakalářská práce je rozčleněna na dvě části - empirickou a teoretickou, s větším důrazem na část empirickou. Teoretická část popisuje základní psychologické poznatky o časovém faktoru s důrazem na jeho regulační funkci. Představeny jsou různé teorie a přístupy k času a časové perspektivě, které se v průběhu historie objevily. Nejvíce prostoru je věnováno Nuttinově osobnostně- motivační koncepci časové perspektivy, teorii perspektivní orientace Pavelkové, Zimbardově teorii časové perspektivy a popisu diagnostických nástrojů. Empirická část představuje výzkum realizovaný v průběhu května a června roku 2015 u studentů tří ročníků gymnázia v Praze. Cílem výzkumu je zmapovat časovou perspektivu studentů a porovnat použité diagnostické nástroje. Jako hlavní výzkumný nástroj byla použita Metoda motivační indukce, která zjišťuje informace o objektech časové perspektivy a jejich zařazení do určitých časových období. Data byla získána také za pomoci Zimbardova dotazníku časové perspektivy (ZTPI), Dotazníku perspektivní orientace PO-7 a Inventáře motivačních kategorií. Inventář motivačních kategorií byl použit pouze za účelem zpřesnění a doplnění informací k Metodě motivační indukce....cs_CZ
uk.abstract.enThis Bachelor thesis focuses on time perspective in grammar school students and the possibilities of its diagnostics. The text is divided into two parts - theoretical and empirical. The emphasis is given on the practical part. The theoretical part describes basic psychological findings about a time factor with the emphasis on its regulatory function. Different theories and approaches, that occured throughout history, are presented. The greatest attention is given to the Nuttin's personality- motivational concept of time perspective, Pavelková's theory of the perspective orientation, Zimbardo's time perspective theory and description of the diagnostic methods. The empirical part presents the research that was realized in the period from May to June 2015 in grammar school students of three classes in Prague. The major objective of this study was to map the time perspective of these students and to compare the diagnostic methods. As a main instrument was used the Motivational Induction Method, which finds out information about objects of time perspective and their position in time. To collect data we also used Zimbardo Time Perspective Inventory (ZTPI), The Perspective Orientation Questionnaire and The Inventory of Motivational Categories. The Inventory of Motivational Categories was applied in order...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990020898700106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV