Ergoterapeutická intervence u dětí s Rettovým syndromem
Occupational therapy intervention for children with Rett syndrome
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/76893Identifikátory
SIS: 167170
Kolekce
- Kvalifikační práce [4323]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Gerlichová, Markéta
Fakulta / součást
1. lékařská fakulta
Obor
Ergoterapie
Katedra / ústav / klinika
Klinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN v Praze
Datum obhajoby
9. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova. 1. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Ergoterapie, Rettův syndrom, apraxie, kompenzační pomůcky, dívky, psychomotorický vývojKlíčová slova (anglicky)
Occupational therapy, Rett syndrome, apraxia, compensation aids, girls, psychomotor evolutionBAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno autorky: Veronika Husovská Vedoucí práce: Bc. Pavla Hůlková Název bakalářské práce: Ergoterapeutická intervence u dětí s Rettovým syndromem Abstrakt bakalářské práce Tato práce se zabývá ergoterapeutickou intervencí u dětí s Rettovým syndromem. Hlavním cílem práce je popsat Rettův syndrom a souhrn ergoterapeutické intervence u dívek s tímto onemocněním. Práce má dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje charakteristiku Rettova syndromu, jeho diagnostiku, příznaky a 5 stádií syndromu. V teoretické části jsou popsány metody, kterými je možné pracovat s dívkami s Rettovým syndromem v rámci ergoterapie. Praktická část obsahuje dvě kazuistiky dívek s touto diagnózou. U těchto dívek byly využity některé prvky metod z části teoretické a jejich interpretace. Z praktických poznatků vyplývá, že je důležitý individuální přístup k pacientovi a individuálně stanovený plán terapie. Klíčová slova: Ergoterapie, Rettův syndrom, apraxie, kompenzační pomůcky, dívky, psychomotorický vývoj
This thesis deals to occupational therapy intervention for children with Rett syndrome. The aim of this bachelor thesis is to describe Rett syndrome and summary of occupational therapy interventions for girls with this disease. The thesis is divided into two parts. One is theoretical and the other is practical. The theoretical part describes the characteristics of Rett syndrome, its diagnosis, symptoms and 5 stages of the syndrome. The theoretical part describes the methods by which is possible to work with girls with Rett syndrome through the occupational therapy. The practical part contains two case studies of girls with this diagnosis. Elements of this theoretical methods and their interpretation were used in medical treatment of this girls. Practical knowledges show us that individual approach is important for the patient and so it is neccessary to use individually determined treatment plan. Key words: Occupational therapy, Rett syndrome, apraxia, compensation aids, girls, psychomotor evolution