Multilinguisme chez les enfants d'âge préscolaire et scolaire primaire
Multilingualism in children of preschool and primary school age
Multilingvismus u dětí předškolního a mladšího školního věku
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/76882Identifikátory
SIS: 167542
Kolekce
- Kvalifikační práce [19087]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Nováková, Sylva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra francouzského jazyka a literatury
Datum obhajoby
24. 5. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Francouzština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
bilingvismus, multilingvismus, bilingvní a multilingvní výchova, multilingvní prostředí, bilingvní a multilingvní osvojení jazyka, střídání kódůKlíčová slova (anglicky)
bilingualism, multilingualism, bilingual and multilingual education, multilingual environment, bilingual and multilingual language acquisition, code-switchingTato bakalářská práce se zabývá bilingvismem a multilingvismem u dětí předškolního a mladšího školního věku a má sloužit jako zdroj informací k multilingvní výchově dětí. Teoretická část práce je zaměřená na technické aspekty bilingvismu a multilingvismu s odkazy na odbornou literaturu, popisuje přístupy k multilingvní výchově a zabývá se jazykovými aspekty, které jsou s multilingvní výchovou spjaty. Praktická část je založena na dotazníkovém šetření a obsahuje průzkum rodin, které mají s multilingvní výchovou osobní zkušenosti.
This thesis focuses on bilingualism and multilingualism in children of preschool and primary school age and is intended as a source of information on multilingual education of young children. This thesis comprises of theoretical research into the technical aspects of bilingualism and multilingualism, based on academic literature, the approach to multilingual education and the linguistic aspects connected to multilingual education. The practical part contains the reflections of families who have personal experience with multilingual education.