Show simple item record

Contemporary Czech Neologisms Reflecting Social Networks
dc.contributor.advisorMartínek, František
dc.creatorHrubá, Andrea
dc.date.accessioned2017-06-01T06:28:01Z
dc.date.available2017-06-01T06:28:01Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/76790
dc.description.abstractTato práce se zabývá neologismy vyskytujícími se na sociálních sítích (Facebook, Twitter, Instagram). První část práce shrnuje a vyhodnocuje poznatky z relevantní literatury, popisuje lexikální jednotky a vymezuje příslušné termíny (neologismus, neosémantismus, okazionalismus, přejímka, sociální síť). Druhá část se skládá ze sémantického a slovotvorného rozboru nalezených neologismů, se zvláštním zaměřením na přejímky a na jejich adaptaci. Materiálovými východisky práce byly samotné sociální sítě, různé články o nich (mimo jiné i diskuzní fóra) a Databáze excerpčního materiálnu Neomat (www.neologismy.cz). Závěry práce jsou shrnuty na konci. Přílohou je seznam nalezených neologismů, tabulka s četností výskytů a odkazy na nalezené zdroje.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis discusses the neologism that has appeared on social networks (Facebook, Twitter, Instagram). The first part of this thesis summarizes and classifies the finding of relevant literature, describes lexical units and defines terms as neologism, neosemanticism, loan word and social network. The second part include semantic and word-forming analysis of found neologism with special attention to loan neologism and its adaption. The thesis is materially based on social networks, articles about social networks and the database NEOMAT. The conclusion summarizes results of the research. The appendix of this thesis includes the list of new found lexical items, a table of frequency of found neologism and links of used articles.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectobohacování slovní zásobycs_CZ
dc.subjectneologismuscs_CZ
dc.subjectneosémantismuscs_CZ
dc.subjectslovotvorbacs_CZ
dc.subjectpřejaté slovocs_CZ
dc.subjectslovotvorný typcs_CZ
dc.subjectsociální síťcs_CZ
dc.subjectinovations in lexiconen_US
dc.subjectneologismen_US
dc.subjectneosemanticismen_US
dc.subjectword formationen_US
dc.subjectloan worden_US
dc.subjectword-formation typeen_US
dc.subjectsocial networken_US
dc.titleSoučasné české neologismy vztahující se k sociálním sítímcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-05
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId164819
dc.title.translatedContemporary Czech Neologisms Reflecting Social Networksen_US
dc.contributor.refereeBozděchová, Ivana
dc.identifier.aleph002107224
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeský jazyk a literaturacs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language and Literatureen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk a literaturacs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá neologismy vyskytujícími se na sociálních sítích (Facebook, Twitter, Instagram). První část práce shrnuje a vyhodnocuje poznatky z relevantní literatury, popisuje lexikální jednotky a vymezuje příslušné termíny (neologismus, neosémantismus, okazionalismus, přejímka, sociální síť). Druhá část se skládá ze sémantického a slovotvorného rozboru nalezených neologismů, se zvláštním zaměřením na přejímky a na jejich adaptaci. Materiálovými východisky práce byly samotné sociální sítě, různé články o nich (mimo jiné i diskuzní fóra) a Databáze excerpčního materiálnu Neomat (www.neologismy.cz). Závěry práce jsou shrnuty na konci. Přílohou je seznam nalezených neologismů, tabulka s četností výskytů a odkazy na nalezené zdroje.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis discusses the neologism that has appeared on social networks (Facebook, Twitter, Instagram). The first part of this thesis summarizes and classifies the finding of relevant literature, describes lexical units and defines terms as neologism, neosemanticism, loan word and social network. The second part include semantic and word-forming analysis of found neologism with special attention to loan neologism and its adaption. The thesis is materially based on social networks, articles about social networks and the database NEOMAT. The conclusion summarizes results of the research. The appendix of this thesis includes the list of new found lexical items, a table of frequency of found neologism and links of used articles.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV