Zobrazit minimální záznam

Nuclear Chemistry and Chemistry of f-Elements in Chemistry Curriculum at Secondary Schools
dc.creatorDistler, Petr
dc.date.accessioned2021-05-20T14:29:56Z
dc.date.available2021-05-20T14:29:56Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/76723
dc.description.abstractV úvodu diplomové práce nazvané Výuka jaderné chemie a chemie f-prvků na středních školách je uvedena rešerše nejpoužívanějších středoškolských učebnic, v rámci které se posuzovala témata stavba atomu, radioaktivita a f-prvky. Cílem rešerše bylo zjistit, zda současné učebnice odpovídají požadavkům uvedených v kurikulárních dokumentech. Na základě rešerše byly vytvořeny učební texty, materiály a učební úlohy s tématy, která nejsou v současných učebnicích plně pokryty a odráží aktuální stav vědy a techniky. Vybrané úlohy byly hodnoceny středoškolskými učiteli prostřednictvím dotazníkového šetření (prostřednictvím internetu), kde se učitelé vyjádřili i k výuce témat radioaktivita a f-prvky na středních školách. Tytéž učební úlohy byly zadány k vyřešení studentům gymnázia. Výsledky z internetového šetření i výsledky od studentů byly využity k úpravě úloh do konečné podoby.cs_CZ
dc.description.abstractThis master's degree thesis, called Nuclear Chemistry and Chemistry of f-Elements in Chemistry Curriculum at Secondary Schools, conducts a research of the most commonly used high school textbooks. Within the textbook research, topics such as atomic nucleus composition, radioactivity, and f-elements were studied in order to evaluate to what extent contemporary textbooks meet to the curriculum requirements. Based on the textbook research, the new teaching texts, materials, and teaching tasks including the uncovered themes were created. Selected teaching tasks were evaluated by high school teachers. Within this pool, the teachers also answered questions concerning teaching topics of radioactivity and chemistry of f-elements at high schools. The same tasks were solved and evaluated by high school students as well. The results of both teacher and student surveys were used for the final modification of the tasks.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectteaching of chemistryen_US
dc.subjectatomic nucleus compositionen_US
dc.subjectradioactivityen_US
dc.subjectf-elementsen_US
dc.subjectteaching tasks in chemistryen_US
dc.subjectvýuka chemiecs_CZ
dc.subjectstavba jádracs_CZ
dc.subjectradioaktivitacs_CZ
dc.subjectf-prvkycs_CZ
dc.subjectučební úlohycs_CZ
dc.titleVýuka jaderné chemie a chemie f-prvků na středních školáchcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-04-07
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of teaching and Didactics of Chemistryen_US
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId176341
dc.title.translatedNuclear Chemistry and Chemistry of f-Elements in Chemistry Curriculum at Secondary Schoolsen_US
dc.identifier.aleph002082531
thesis.degree.nameRNDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of Chemistry at Higher Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství chemie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programChemistryen_US
thesis.degree.programChemiecs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of teaching and Didactics of Chemistryen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství chemie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of Chemistry at Higher Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csChemiecs_CZ
uk.degree-program.enChemistryen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csV úvodu diplomové práce nazvané Výuka jaderné chemie a chemie f-prvků na středních školách je uvedena rešerše nejpoužívanějších středoškolských učebnic, v rámci které se posuzovala témata stavba atomu, radioaktivita a f-prvky. Cílem rešerše bylo zjistit, zda současné učebnice odpovídají požadavkům uvedených v kurikulárních dokumentech. Na základě rešerše byly vytvořeny učební texty, materiály a učební úlohy s tématy, která nejsou v současných učebnicích plně pokryty a odráží aktuální stav vědy a techniky. Vybrané úlohy byly hodnoceny středoškolskými učiteli prostřednictvím dotazníkového šetření (prostřednictvím internetu), kde se učitelé vyjádřili i k výuce témat radioaktivita a f-prvky na středních školách. Tytéž učební úlohy byly zadány k vyřešení studentům gymnázia. Výsledky z internetového šetření i výsledky od studentů byly využity k úpravě úloh do konečné podoby.cs_CZ
uk.abstract.enThis master's degree thesis, called Nuclear Chemistry and Chemistry of f-Elements in Chemistry Curriculum at Secondary Schools, conducts a research of the most commonly used high school textbooks. Within the textbook research, topics such as atomic nucleus composition, radioactivity, and f-elements were studied in order to evaluate to what extent contemporary textbooks meet to the curriculum requirements. Based on the textbook research, the new teaching texts, materials, and teaching tasks including the uncovered themes were created. Selected teaching tasks were evaluated by high school teachers. Within this pool, the teachers also answered questions concerning teaching topics of radioactivity and chemistry of f-elements at high schools. The same tasks were solved and evaluated by high school students as well. The results of both teacher and student surveys were used for the final modification of the tasks.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU
dc.identifier.lisID990020825310106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV