Show simple item record

Transfer from the lower to upper secondary school from the point of view of teaching mathematics
dc.contributor.advisorVondrová, Naďa
dc.creatorRašovský, Matěj
dc.date.accessioned2017-06-01T05:32:16Z
dc.date.available2017-06-01T05:32:16Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/76638
dc.description.abstractTato práce má za cíl zhodnotit vliv přechodu žáků ze základní školy na střední školu z hlediska výuky matematiky. Byly vybrány 3 dívky ze stejné třídy devátého ročníku základní školy, které přešly na stejnou SŠ do stejné třídy. Pomocí dotazníků a didaktického testu z matematiky, které byly zadávány v září 2014 a v lednu 2015, jsem zkoumal vliv přechodu na SŠ z hlediska didakticko-psychologického a matematického. Vybrané dotazníky byly rovněž dány jejich učitelům matematiky s cílem zjistit, jak oni vidí vybrané charakteristiky dívek. Následně byly všechny dotazníky pro každé období porovnány a učiněny závěry. Přechod na střední školu měl na zkoumané dívky převážně negativní účinek. V průběhu prvního pololetí prvního ročníku se dívky nezlepšily v dovednosti upravit algebraické výrazy a jejich postoj k matematice se zhoršil zejména vlivem větších nároků učitele. Je zde předpoklad, že toto období je přechodné, a že až si dívky na nové škole zvyknou, nakonec svůj postoj k matematice změní k lepšímu. KLÍČOVÁ SLOVA: Vzdělávání, přechod, učení, školní vzdělávací program, osobnost, chovánícs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is aimed at the transfer of pupils from lower to upper secondary schools from the point of view of teaching mathematics. Three pupils were selected who attended the same lower secondary school and moved to the same upper secondary school. The impact of the change of schools on the girls (from the pedagogical-psychological and mathematical points of view) was measured via questionnaires and mathematical tests. The girls' teachers were given similar questionnaires to see what their views of some characteristics of the girls were. It was found out that the change of schools had mostly negative effects for the pupils. During their first half of the year at the secondary school, their knowledge of algebraic expressions did not improve and their attitude to mathematics got worse, mainly due to the higher demands of the new teacher. It is assumed that this is only a temporary issue and that the girls' attitude to mathematics will improve again when they get used to the new way of teaching. KEYWORDS: Education, transfer, learning, school educational programme, personality, behavioren_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectVzdělávánícs_CZ
dc.subjectpřechodcs_CZ
dc.subjectučenícs_CZ
dc.subjectškolní vzdělávací programcs_CZ
dc.subjectosobnostcs_CZ
dc.subjectEducationen_US
dc.subjecttransferen_US
dc.subjectlearningen_US
dc.subjectschool educational programmeen_US
dc.subjectpersonalityen_US
dc.titlePřechod žáků mezi základní a střední školou z hlediska výuky matematikycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-01-12
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId173325
dc.title.translatedTransfer from the lower to upper secondary school from the point of view of teaching mathematicsen_US
dc.contributor.refereeNovotná, Jarmila
dc.identifier.aleph002065648
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematikacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematicsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematicsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato práce má za cíl zhodnotit vliv přechodu žáků ze základní školy na střední školu z hlediska výuky matematiky. Byly vybrány 3 dívky ze stejné třídy devátého ročníku základní školy, které přešly na stejnou SŠ do stejné třídy. Pomocí dotazníků a didaktického testu z matematiky, které byly zadávány v září 2014 a v lednu 2015, jsem zkoumal vliv přechodu na SŠ z hlediska didakticko-psychologického a matematického. Vybrané dotazníky byly rovněž dány jejich učitelům matematiky s cílem zjistit, jak oni vidí vybrané charakteristiky dívek. Následně byly všechny dotazníky pro každé období porovnány a učiněny závěry. Přechod na střední školu měl na zkoumané dívky převážně negativní účinek. V průběhu prvního pololetí prvního ročníku se dívky nezlepšily v dovednosti upravit algebraické výrazy a jejich postoj k matematice se zhoršil zejména vlivem větších nároků učitele. Je zde předpoklad, že toto období je přechodné, a že až si dívky na nové škole zvyknou, nakonec svůj postoj k matematice změní k lepšímu. KLÍČOVÁ SLOVA: Vzdělávání, přechod, učení, školní vzdělávací program, osobnost, chovánícs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is aimed at the transfer of pupils from lower to upper secondary schools from the point of view of teaching mathematics. Three pupils were selected who attended the same lower secondary school and moved to the same upper secondary school. The impact of the change of schools on the girls (from the pedagogical-psychological and mathematical points of view) was measured via questionnaires and mathematical tests. The girls' teachers were given similar questionnaires to see what their views of some characteristics of the girls were. It was found out that the change of schools had mostly negative effects for the pupils. During their first half of the year at the secondary school, their knowledge of algebraic expressions did not improve and their attitude to mathematics got worse, mainly due to the higher demands of the new teacher. It is assumed that this is only a temporary issue and that the girls' attitude to mathematics will improve again when they get used to the new way of teaching. KEYWORDS: Education, transfer, learning, school educational programme, personality, behavioren_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV