Show simple item record

Theories of Modernism and Visual Arts
dc.contributor.advisorStejskal, Jakub
dc.creatorKoupilová, Kristýna
dc.date.accessioned2017-06-01T04:59:37Z
dc.date.available2017-06-01T04:59:37Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/76461
dc.description.abstractTeorie modernismu a výtvarné umění Abstrakt: Cílem bakalářské práce je nastínit teorii modernismu, vztaženou k výtvarnému umění, z hlediska tří autorů. Práce nejdříve popíše hlediska Clementa Greenberga (jeho nazírání na problematiku moderního umění a na jeho vývoj), na základě kterých se snaží podpořit legitimitu moderního umění. Dalším autorem, kterým se práce bude zabývat, je Michael Fried, C. Greenbergem inspirován. Práce nakonec představí teorii Timothy J. Clarka, který je v radikální opozici proti modernistickému způsobu, jakým bylo výtvarné umění mapováno - a tedy také v opozici oproti předchozím dvěma autorům. Všechny náhledy budou na závěr shrnuty a následně komparovány. Klíčová slova: Umění, modernismus, avantgarda, kritikacs_CZ
dc.description.abstractTheories of Modernism and Visual Arts Abstract: The aim of this bachelor's thesis is to outline the theory of modernism in relation to visual art as seen in three authors. Firstly, the work will describe Clement Greenberg's opinions (his views of the issue of modern art and its development), based on which he tries to support the legitimacy of modern art. The next author discussed in this work is Michael Fried, who was inspired by C. Greenberg. The last author mentioned is Timothy J. Clark, who is radically opposing the modernist way of mapping the visual arts - and he is opposing both of the above mentioned authors as well. In the end, all views will be summarised and then compared. Key words: Art, modernism, avant-garde, criticismen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectUměnícs_CZ
dc.subjectmodernismuscs_CZ
dc.subjectavantgardacs_CZ
dc.subjectkritikacs_CZ
dc.subjectArten_US
dc.subjectmodernismen_US
dc.subjectavant-gardeen_US
dc.subjectcriticismen_US
dc.titleTeorie modernismu a výtvarné uměnícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-10
dc.description.departmentDepartment of Aesteticsen_US
dc.description.departmentKatedra estetikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId151020
dc.title.translatedTheories of Modernism and Visual Artsen_US
dc.contributor.refereeŠevčík, Miloš
dc.identifier.aleph002035446
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEstetikacs_CZ
thesis.degree.disciplineAestheticsen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra estetikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Aesteticsen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEstetikacs_CZ
uk.degree-discipline.enAestheticsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTeorie modernismu a výtvarné umění Abstrakt: Cílem bakalářské práce je nastínit teorii modernismu, vztaženou k výtvarnému umění, z hlediska tří autorů. Práce nejdříve popíše hlediska Clementa Greenberga (jeho nazírání na problematiku moderního umění a na jeho vývoj), na základě kterých se snaží podpořit legitimitu moderního umění. Dalším autorem, kterým se práce bude zabývat, je Michael Fried, C. Greenbergem inspirován. Práce nakonec představí teorii Timothy J. Clarka, který je v radikální opozici proti modernistickému způsobu, jakým bylo výtvarné umění mapováno - a tedy také v opozici oproti předchozím dvěma autorům. Všechny náhledy budou na závěr shrnuty a následně komparovány. Klíčová slova: Umění, modernismus, avantgarda, kritikacs_CZ
uk.abstract.enTheories of Modernism and Visual Arts Abstract: The aim of this bachelor's thesis is to outline the theory of modernism in relation to visual art as seen in three authors. Firstly, the work will describe Clement Greenberg's opinions (his views of the issue of modern art and its development), based on which he tries to support the legitimacy of modern art. The next author discussed in this work is Michael Fried, who was inspired by C. Greenberg. The last author mentioned is Timothy J. Clark, who is radically opposing the modernist way of mapping the visual arts - and he is opposing both of the above mentioned authors as well. In the end, all views will be summarised and then compared. Key words: Art, modernism, avant-garde, criticismen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra estetikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020354460106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV