Show simple item record

The Development of Floral Still Life Paintings from antiquity to the late Baroque
dc.contributor.advisorKonečný, Lubomír
dc.creatorSemrádová, Alžběta
dc.date.accessioned2017-06-01T04:49:10Z
dc.date.available2017-06-01T04:49:10Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/76404
dc.description.abstractBakalářská práce podává obecný nástin vývoje malby zátiší od antiky po konec baroka v rámci evropského kulturního kontextu, přičemž důraz je kladen na květinová zátiší. Text je členěn do čtyř kapitol. První kapitola se věnuje zátiší v dobách antiky, které později inspirovalo malíře mladších epoch, nicméně snaží se též upozornit na rozdílná chápání těchto specifických námětů. Nechybí ani citace antické literatury. Druhá kapitola představuje zátiší doby středověku, období, ve kterém se závazně utvářela křesťanská ikonografie. Samostatná zátiší neexistovala, nicméně pozvolna se začínala prosazovat v rámci náboženských obrazů jako nositelé skryté symboliky. V další kapitole je představeno renesanční zátiší v souvislosti se stíráním rozdílů mezi uměním a pozorováním přírody v rámci vědeckého poznání. Malbě zátiší v baroku se věnuje poslední kapitola, která zkoumá vývoj samostatných obrazů zátiší především v období 17. a 18. století a uvádí rozdíly mezi zátišími vznikajícími v různých evropských uměleckých centrech.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis provides a general outline of the development of the still life paintings from antiquity to the end of the Baroque era in the European cultural context with an emphasis on the floral still lifes. The text is divided into four chapters. The first chapter is devoted to the still life paintings in ancient times, which later inspired painters of the younger ages, but also tries to point out to the different understanding of these specific thermes. Some quotations of ancient literature are attached. The second chapter introduces the medieval still lifes. In those times the Christian iconography has formed. The independent still lifes did not exist, however slowly began to appear within religious images like the bearers of the hidden symbolism. In the following chapter the Renaissance still life is introduced in the context of reducing the differences between art and nature observation in connnection with scientific knowledge. The last chapter deals with the Baroque still life painting, examines the development of individual still life paintings, mainly from the 17th and 18th centuries, and presents the differences between still life produced in different European art centres.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectzátišícs_CZ
dc.subjectvývojcs_CZ
dc.subjectkvětinycs_CZ
dc.subjectikonografiecs_CZ
dc.subjectsymbolikacs_CZ
dc.subjectstill lifeen_US
dc.subjectdevelopmenten_US
dc.subjectflowersen_US
dc.subjecticonographyen_US
dc.subjectsymbolismen_US
dc.titleVývoj květinových zátiší od antiky po závěr barokacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-09
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId136186
dc.title.translatedThe Development of Floral Still Life Paintings from antiquity to the late Baroqueen_US
dc.contributor.refereeDobalová, Sylva
dc.identifier.aleph002036366
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce podává obecný nástin vývoje malby zátiší od antiky po konec baroka v rámci evropského kulturního kontextu, přičemž důraz je kladen na květinová zátiší. Text je členěn do čtyř kapitol. První kapitola se věnuje zátiší v dobách antiky, které později inspirovalo malíře mladších epoch, nicméně snaží se též upozornit na rozdílná chápání těchto specifických námětů. Nechybí ani citace antické literatury. Druhá kapitola představuje zátiší doby středověku, období, ve kterém se závazně utvářela křesťanská ikonografie. Samostatná zátiší neexistovala, nicméně pozvolna se začínala prosazovat v rámci náboženských obrazů jako nositelé skryté symboliky. V další kapitole je představeno renesanční zátiší v souvislosti se stíráním rozdílů mezi uměním a pozorováním přírody v rámci vědeckého poznání. Malbě zátiší v baroku se věnuje poslední kapitola, která zkoumá vývoj samostatných obrazů zátiší především v období 17. a 18. století a uvádí rozdíly mezi zátišími vznikajícími v různých evropských uměleckých centrech.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis provides a general outline of the development of the still life paintings from antiquity to the end of the Baroque era in the European cultural context with an emphasis on the floral still lifes. The text is divided into four chapters. The first chapter is devoted to the still life paintings in ancient times, which later inspired painters of the younger ages, but also tries to point out to the different understanding of these specific thermes. Some quotations of ancient literature are attached. The second chapter introduces the medieval still lifes. In those times the Christian iconography has formed. The independent still lifes did not exist, however slowly began to appear within religious images like the bearers of the hidden symbolism. In the following chapter the Renaissance still life is introduced in the context of reducing the differences between art and nature observation in connnection with scientific knowledge. The last chapter deals with the Baroque still life painting, examines the development of individual still life paintings, mainly from the 17th and 18th centuries, and presents the differences between still life produced in different European art centres.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV