Show simple item record

A Comparison of Approaches to Gender Socialization in the Sluníčko Magazine in 1977 and 2012
dc.contributor.advisorJiroutová Kynčlová, Tereza
dc.creatorVyskočil, Jan
dc.date.accessioned2017-06-01T04:23:29Z
dc.date.available2017-06-01T04:23:29Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/76270
dc.description.abstractDiplomová práce Komparace způsobů genderové socializace na stránkách časopisu Sluníčko v letech 1977 a 2012 se zabývá prezentací genderu v tištěném časopise pro nejmenší děti. Konkrétně zkoumá a porovnává způsoby zobrazování ženských a mužských postav v textu i ilustracích v časopise Sluníčko ročníku 1977 a 2012. Analyzuje způsoby zobrazování genderu a polemizuje nad jeho dopady na genderovou socializaci dětí. Vlastní výzkum se skládá z části kvantitativní, která má za cíl vyhodnocení četnosti vyobrazení a části kvalitativní, která má za cíl obsahovou analýzu a interpretaci významů skrytých v textech a ilustracích. Pro analýzu byly vybrány texty a ilustrace ze dvou oblastí, zobrazující vztahy v rodině, tedy soukromé sféře a vztahy v placeném zaměstnání, tedy sféře veřejné. Z teoretických východisek využívá diplomová práce oblast sociologie, psychologie, feministických teorií a genderových studií. Základním východiskem relevance tohoto výzkumu je předpoklad, že esteticko-výchovné ambice časopisu Sluníčko v kombinaci s věkem čtenářstva činí z tohoto časopisu významný prvek genderové socializaci dětí, a proto je jeho cílem zjistit, zda je tato socializace prováděna genderově korektním způsobem.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis Comparison of methods of gender socialization in the Sluníčko magazine in 1977 and 2012, focuses on the topic of gender in printed magazine for the youngest children. Specifically, it examines and compares the methods for portraying female and male characters in the text and illustrations in the Sluníčko magazine in 1977 and 2012. It analyzes the ways gender is viewed and considers its impact on gender socialization of children. The research consists of a quantitative part, which aims to evaluate the frequency of the representation and of qualitative part, which aims at content analysis and interpretation of the meanings hidden in the text and illustrations. For the analysing texts and illustrations were selected of two areas, family relationships in the private sector and relationships at work in the public sphere. At the theoretical level were used sociology, psychology, feminist theory and gender studies theories. The way-out of this research is the assumption that aesthetic and educational ambitions of Sluníčko magazine combined with aging readership of this magazine is a important element of gender socialization of children and, therefore, the aim is to find out whether the gender socialization is implemented in a gender-sensitive way.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectGendercs_CZ
dc.subjectsocializacecs_CZ
dc.subjectmediacs_CZ
dc.subjectgenderové stereotypycs_CZ
dc.subjectgenderový řádcs_CZ
dc.subjectpatriarchátcs_CZ
dc.subjectGenderen_US
dc.subjectSocializationen_US
dc.subjectMediaen_US
dc.subjectGender stereotypesen_US
dc.subjectGender systemen_US
dc.subjectPatriarchateen_US
dc.titleKomparace způsobů genderové socializace na stránkách časopisu Sluníčko v letech 1977 a 2012cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-17
dc.description.departmentDepartment of Gender Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra genderových studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId136843
dc.title.translatedA Comparison of Approaches to Gender Socialization in the Sluníčko Magazine in 1977 and 2012en_US
dc.contributor.refereeBaslarová, Iva
dc.identifier.aleph002093206
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGenderová studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineGender Studiesen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csGenderová studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enGender Studiesen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Komparace způsobů genderové socializace na stránkách časopisu Sluníčko v letech 1977 a 2012 se zabývá prezentací genderu v tištěném časopise pro nejmenší děti. Konkrétně zkoumá a porovnává způsoby zobrazování ženských a mužských postav v textu i ilustracích v časopise Sluníčko ročníku 1977 a 2012. Analyzuje způsoby zobrazování genderu a polemizuje nad jeho dopady na genderovou socializaci dětí. Vlastní výzkum se skládá z části kvantitativní, která má za cíl vyhodnocení četnosti vyobrazení a části kvalitativní, která má za cíl obsahovou analýzu a interpretaci významů skrytých v textech a ilustracích. Pro analýzu byly vybrány texty a ilustrace ze dvou oblastí, zobrazující vztahy v rodině, tedy soukromé sféře a vztahy v placeném zaměstnání, tedy sféře veřejné. Z teoretických východisek využívá diplomová práce oblast sociologie, psychologie, feministických teorií a genderových studií. Základním východiskem relevance tohoto výzkumu je předpoklad, že esteticko-výchovné ambice časopisu Sluníčko v kombinaci s věkem čtenářstva činí z tohoto časopisu významný prvek genderové socializaci dětí, a proto je jeho cílem zjistit, zda je tato socializace prováděna genderově korektním způsobem.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis Comparison of methods of gender socialization in the Sluníčko magazine in 1977 and 2012, focuses on the topic of gender in printed magazine for the youngest children. Specifically, it examines and compares the methods for portraying female and male characters in the text and illustrations in the Sluníčko magazine in 1977 and 2012. It analyzes the ways gender is viewed and considers its impact on gender socialization of children. The research consists of a quantitative part, which aims to evaluate the frequency of the representation and of qualitative part, which aims at content analysis and interpretation of the meanings hidden in the text and illustrations. For the analysing texts and illustrations were selected of two areas, family relationships in the private sector and relationships at work in the public sphere. At the theoretical level were used sociology, psychology, feminist theory and gender studies theories. The way-out of this research is the assumption that aesthetic and educational ambitions of Sluníčko magazine combined with aging readership of this magazine is a important element of gender socialization of children and, therefore, the aim is to find out whether the gender socialization is implemented in a gender-sensitive way.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra genderových studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV