Show simple item record

Assessment of motor skills in children with Down syndrome using MABC-2 test
dc.contributor.advisorZounková, Irena
dc.creatorBlažková, Markéta
dc.date.accessioned2017-06-01T04:17:51Z
dc.date.available2017-06-01T04:17:51Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/76241
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na problematiku dětí s Downovým syndromem. Downův syndrom je nejčastější genetická porucha s trizomií 21. chromozomu typická celkovým psychomotorickým opožděním. Práce se zaměřuje na specifické obtíže dětí s DS, s důrazem na motoriku. V praktické části jsou děti s Downovým syndromem vyšetřeny pomocí standardizovaného motorického testu Movement Assessment Battery for Children, 2nd edition (MABC-2). Celkem je testováno 19 dětí ve věkovém rozmezí 3-14 let. Kontrolní skupina zdravých dětí je vybírána v podobném věkovém období, celkem 20 dětí. Zároveň se v práci porovnává parametr dosažení samostatné chůze, který je u dětí s Downovým syndromem často hodnocen a používán jako důležitý motorický milník. Z výsledků vyplývá, že děti s Downovým syndromem ve srovnání se zdravými vrstevníky nedosahují podobné úrovně motoriky. V percentilovém hodnocení děti jsou pod 5. percentilem standardních norem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the issue of children with Down syndrome. Down syndrome is the most common genetic disorder with trisomy 21st chromosome with typical overal psychomotoric delay. The thesis is focused on the specific difficultes of children with Down syndrome, with emphasis on motor skills. Children with Down syndrome are examined by standard motion test Movement Assessment Battery for Children, 2nd edition (MABC-2). There are a total of 19 children ranging in age 3-14 years. The control group of children is chosen in similar age group, a total of 20 children. Simultaneously at work is compared a parameter of achievement independent walking. This milestone is very often assessed and used in children with Down syndrome. The results show that children with Down syndrome in comparison with healthy peers did not achieve the similar level of motor skills. In the percentile rating, the children reached the level below the 5th percentile of standard norms. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 2. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectDownův syndromcs_CZ
dc.subjectzdravotní obtížecs_CZ
dc.subjectmotorické dovednosti a vývojcs_CZ
dc.subjectMovement Assessment Battery for Children-2cs_CZ
dc.subjectDown syndromeen_US
dc.subjecthealthy difficultiesen_US
dc.subjectmotor skills and developmenten_US
dc.subjectMovement Assessment Battery for Children-2en_US
dc.titleHodnocení motorických dovedností u dětí s Downovým syndromem pomocí MABC-2testucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-30
dc.description.departmentDepartment of Rehabilitation and Sports Medicineen_US
dc.description.departmentKlinika rehabilitace a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
dc.description.faculty2. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultySecond Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId174989
dc.title.translatedAssessment of motor skills in children with Down syndrome using MABC-2 testen_US
dc.contributor.refereeSmolíková, Libuše
dc.identifier.aleph002097441
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFyzioterapiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysiotherapyen_US
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs2. lékařská fakulta::Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enSecond Faculty of Medicine::Department of Rehabilitation and Sports Medicineen_US
uk.faculty-name.cs2. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enSecond Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs2.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFyzioterapiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysiotherapyen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zaměřena na problematiku dětí s Downovým syndromem. Downův syndrom je nejčastější genetická porucha s trizomií 21. chromozomu typická celkovým psychomotorickým opožděním. Práce se zaměřuje na specifické obtíže dětí s DS, s důrazem na motoriku. V praktické části jsou děti s Downovým syndromem vyšetřeny pomocí standardizovaného motorického testu Movement Assessment Battery for Children, 2nd edition (MABC-2). Celkem je testováno 19 dětí ve věkovém rozmezí 3-14 let. Kontrolní skupina zdravých dětí je vybírána v podobném věkovém období, celkem 20 dětí. Zároveň se v práci porovnává parametr dosažení samostatné chůze, který je u dětí s Downovým syndromem často hodnocen a používán jako důležitý motorický milník. Z výsledků vyplývá, že děti s Downovým syndromem ve srovnání se zdravými vrstevníky nedosahují podobné úrovně motoriky. V percentilovém hodnocení děti jsou pod 5. percentilem standardních norem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the issue of children with Down syndrome. Down syndrome is the most common genetic disorder with trisomy 21st chromosome with typical overal psychomotoric delay. The thesis is focused on the specific difficultes of children with Down syndrome, with emphasis on motor skills. Children with Down syndrome are examined by standard motion test Movement Assessment Battery for Children, 2nd edition (MABC-2). There are a total of 19 children ranging in age 3-14 years. The control group of children is chosen in similar age group, a total of 20 children. Simultaneously at work is compared a parameter of achievement independent walking. This milestone is very often assessed and used in children with Down syndrome. The results show that children with Down syndrome in comparison with healthy peers did not achieve the similar level of motor skills. In the percentile rating, the children reached the level below the 5th percentile of standard norms. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 2. lékařská fakulta, Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
dc.identifier.lisID990020974410106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV