Zobrazit minimální záznam

The level of knowledge and skills in chemistry among secondary school students
dc.creatorCífková, Tereza
dc.date.accessioned2021-05-20T14:05:03Z
dc.date.available2021-05-20T14:05:03Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/76163
dc.description.abstractHlavním cílem předkládané disertační práce je vytvořit kvazistandardizovaný nástroj ke sledování vývoje úrovně kompetencí z chemie (tj. znalostí, vědomostí a dovedností), formulovaných v podobě tzv. očekávaných výstupů v Rámcových vzdělávacích programech (RVP G, 2007) u žáků gymnázií. Pomocí tohoto nástroje byla poté určena úspěšnost žáků na gymnáziích v didaktických testech očekávaných výstupů z chemie ve školním roce 2014/2015. Vytvoření tohoto výzkumného nástroje a určení úspěšnosti žáků po uplynutí několika málo let od počátku kurikulární reformy umožní při použití v budoucích letech sledovat vývoj vzdělávání v chemii podle Rámcových vzdělávacích programů. V rámci studie byla nejprve provedena analýza těchto očekávaných výstupů z hlediska revidované Bloomovy taxonomie výukových cílů (Amer, 2006; Anderson a kol., 2001; Hudecová, 2004; Krathwohl, 2002; Krietzer a kol. 1994). Rozborem Školních vzdělávacích programů gymnázií, účastnících se výzkumu, bylo identifikováno učivo, které je RVP G (2007) opomíjeno či jasněji nevymezeno, a jeho zařazení do výuky je pak v kompetenci každé školy. Dále byly porovnány požadavky na výstupy chemického vzdělávání u žáků gymnázií v České a Slovenské republice. Dále bylo pojednáno o hodnocení a evaluaci ve vzdělávání a obecných zásadách testování a didaktických...cs_CZ
dc.description.abstractThe primary goal of the this thesis is to create standardized tool to determine the level of competency in Chemistry (i.e. knowledge, abilities, and skills) among secondary school students, formulated in the form of "expected outcomes" in the Framework Education Programme for Secondary General Education (RVP G, 2007) and then use this tool to determine the success of students in secondary schools in teaching the tests expected outcomes of chemistry in the academic year 2014/2015. The creation of this research tool and determine the success of students after a few years of starting curricular reform allows for use in future years to monitor the development of education in chemistry by general educational programs. The study first conducted analyses of these expected outcomes from the perspective of Bloom's Taxonomy of Educational Objectives (Amer, 2006; Anderson et al., 2001; Hudecová, 2004; Krathwohl, 2002; Krietzer et al., 1994). By examining the School Education Programmes of secondary schools participating in the study, a curriculum was identified that is overlooked or not clearly defined by RVP G (2007), whose inclusion in education falls within the competence of each school. Requirements were also compared for outputs of chemistry education for secondary school students in the Czech Republic...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectachievement testen_US
dc.subjecttest itemsen_US
dc.subjectknowledge and skillsen_US
dc.subjectdidaktický testcs_CZ
dc.subjecttestová úlohacs_CZ
dc.subjectznalosti a dovednostics_CZ
dc.titleÚroveň znalostí a dovedností v chemii u žáků gymnáziícs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-12-08
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of teaching and Didactics of Chemistryen_US
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId173199
dc.title.translatedThe level of knowledge and skills in chemistry among secondary school studentsen_US
dc.identifier.aleph002049523
thesis.degree.nameRNDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of Chemistry at Higher Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství chemie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programChemistryen_US
thesis.degree.programChemiecs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of teaching and Didactics of Chemistryen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství chemie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of Chemistry at Higher Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csChemiecs_CZ
uk.degree-program.enChemistryen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csHlavním cílem předkládané disertační práce je vytvořit kvazistandardizovaný nástroj ke sledování vývoje úrovně kompetencí z chemie (tj. znalostí, vědomostí a dovedností), formulovaných v podobě tzv. očekávaných výstupů v Rámcových vzdělávacích programech (RVP G, 2007) u žáků gymnázií. Pomocí tohoto nástroje byla poté určena úspěšnost žáků na gymnáziích v didaktických testech očekávaných výstupů z chemie ve školním roce 2014/2015. Vytvoření tohoto výzkumného nástroje a určení úspěšnosti žáků po uplynutí několika málo let od počátku kurikulární reformy umožní při použití v budoucích letech sledovat vývoj vzdělávání v chemii podle Rámcových vzdělávacích programů. V rámci studie byla nejprve provedena analýza těchto očekávaných výstupů z hlediska revidované Bloomovy taxonomie výukových cílů (Amer, 2006; Anderson a kol., 2001; Hudecová, 2004; Krathwohl, 2002; Krietzer a kol. 1994). Rozborem Školních vzdělávacích programů gymnázií, účastnících se výzkumu, bylo identifikováno učivo, které je RVP G (2007) opomíjeno či jasněji nevymezeno, a jeho zařazení do výuky je pak v kompetenci každé školy. Dále byly porovnány požadavky na výstupy chemického vzdělávání u žáků gymnázií v České a Slovenské republice. Dále bylo pojednáno o hodnocení a evaluaci ve vzdělávání a obecných zásadách testování a didaktických...cs_CZ
uk.abstract.enThe primary goal of the this thesis is to create standardized tool to determine the level of competency in Chemistry (i.e. knowledge, abilities, and skills) among secondary school students, formulated in the form of "expected outcomes" in the Framework Education Programme for Secondary General Education (RVP G, 2007) and then use this tool to determine the success of students in secondary schools in teaching the tests expected outcomes of chemistry in the academic year 2014/2015. The creation of this research tool and determine the success of students after a few years of starting curricular reform allows for use in future years to monitor the development of education in chemistry by general educational programs. The study first conducted analyses of these expected outcomes from the perspective of Bloom's Taxonomy of Educational Objectives (Amer, 2006; Anderson et al., 2001; Hudecová, 2004; Krathwohl, 2002; Krietzer et al., 1994). By examining the School Education Programmes of secondary schools participating in the study, a curriculum was identified that is overlooked or not clearly defined by RVP G (2007), whose inclusion in education falls within the competence of each school. Requirements were also compared for outputs of chemistry education for secondary school students in the Czech Republic...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU
dc.identifier.lisID990020495230106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV