Show simple item record

Adolescents and their relationship to the authorities
dc.contributor.advisorProcházková, Jana
dc.creatorKárová, Aneta
dc.date.accessioned2017-06-01T03:59:58Z
dc.date.available2017-06-01T03:59:58Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/76154
dc.description.abstractSouhrn Tato bakalářská práce je rozdělena na více části, konkrétně na část teoretickou a praktickou. Tématem jsou dospívající a jejich vztah k autoritám. Pro možnost pochopení takového vztahu je potřeba znát psychický vývoj v daném vývojovém období. O teoretické rozebrání tohoto vývoje se pokoušejí první oddíly teoretické části. Samostatným oddílem teoretické části je kapitola věnovaná autoritě a jejímu vývoji. Praktická část je zaměřena na šetření, jehož cílem bylo pomocí dotazníků zjistit, co podle dospívajících autorita znamená. Hlavní otázkou bylo, co musí člověk s autoritou umět, jak se chovat a jak k žákům/studentům přistupovat. Z vyhodnocených dat byla většina v rámci předpokladu, ale našlo se pár výjimek, které vzbuzují údiv. Výsledek dotazníkového šetření může sloužit jako nástroj učitelům k uvědomění si, co žáci ocení kladně a co naopak autoritu učitele oslabuje.cs_CZ
dc.description.abstract7 Summary This bachelor thesis is divided into parts, specifically theoretical and practical part. Theme is adolescents and their relationship to the authorities. To understand such relationship you need to know psychic development at this developmental stage. First sections of theoretical part are about this psychic development. Separate part is about authority and its development. Practical part tries to establish what does authority mean to adolescents. Main question is what must person with authority do, how to act and how to interact with students. Major part of answers was as expected but some answers are surprising and new The results could be instructions for teachers to know what students want and expect.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectAutoritacs_CZ
dc.subjectdospívánícs_CZ
dc.subjectstudentcs_CZ
dc.subjectžákcs_CZ
dc.subjectvýchovacs_CZ
dc.subjectAuthorityen_US
dc.subjectadolescenceen_US
dc.subjectstudenten_US
dc.subjectpupilen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.titleDospívající a jejich vztah k autoritámcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-06
dc.description.departmentHTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId166616
dc.title.translatedAdolescents and their relationship to the authoritiesen_US
dc.contributor.refereeJanošová, Pavlína
dc.identifier.aleph002091643
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineNáboženství, etika a filozofie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineReligion, Ethics and Philosophy Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csNáboženství, etika a filozofie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enReligion, Ethics and Philosophy Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csSouhrn Tato bakalářská práce je rozdělena na více části, konkrétně na část teoretickou a praktickou. Tématem jsou dospívající a jejich vztah k autoritám. Pro možnost pochopení takového vztahu je potřeba znát psychický vývoj v daném vývojovém období. O teoretické rozebrání tohoto vývoje se pokoušejí první oddíly teoretické části. Samostatným oddílem teoretické části je kapitola věnovaná autoritě a jejímu vývoji. Praktická část je zaměřena na šetření, jehož cílem bylo pomocí dotazníků zjistit, co podle dospívajících autorita znamená. Hlavní otázkou bylo, co musí člověk s autoritou umět, jak se chovat a jak k žákům/studentům přistupovat. Z vyhodnocených dat byla většina v rámci předpokladu, ale našlo se pár výjimek, které vzbuzují údiv. Výsledek dotazníkového šetření může sloužit jako nástroj učitelům k uvědomění si, co žáci ocení kladně a co naopak autoritu učitele oslabuje.cs_CZ
uk.abstract.en7 Summary This bachelor thesis is divided into parts, specifically theoretical and practical part. Theme is adolescents and their relationship to the authorities. To understand such relationship you need to know psychic development at this developmental stage. First sections of theoretical part are about this psychic development. Separate part is about authority and its development. Practical part tries to establish what does authority mean to adolescents. Main question is what must person with authority do, how to act and how to interact with students. Major part of answers was as expected but some answers are surprising and new The results could be instructions for teachers to know what students want and expect.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelstvícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV