Show simple item record

Erasmus Students, Culture Shock and the Process of Adaptation
dc.contributor.advisorCirklová, Jitka
dc.creatorHofmannová, Zdena
dc.date.accessioned2020-08-25T14:50:20Z
dc.date.available2020-08-25T14:50:20Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/76112
dc.description.abstractThe thesis is focused on culture shock and adaptation of Erasmus students based on a research conducted with Erasmus students at Irish university. The method of the research was biographical interview with nine students participating in Erasmus programme. The research indicated absence of culture shock and adaptation was usually tied to personal changes and challenges that the sojourn brought about. The thesis presents main topics through which the respondents constructed the notion of adaptation - language, academic, practical, social adaptation and adaptation on the absence of relatives, friends and partners. The tendency of each of those dimensions of adaptation is growing until the exams start which disrupts this process. In the next section, the thesis compares the course of the sojourn to rite of passage, dividing it into three main phases - before departure (pre-liminal), during the sojourn (liminal) and after return (post-liminal). Rite of passage is also one of the ways how it is possible to explain the definition of the meaning of the sojourn for the students themselves. Other ways are adventure and development of self and better understanding of self (the concept of existential authenticity is used to explain this fact). The thesis marginally touches the subject of the meaning of culture...en_US
dc.description.abstractPředkládaná bakalářská práce se zabývá kulturním šokem a adaptací u studentů programu Erasmus na základě výzkumu se studenty na irské univerzitě. Výzkum probíhal prostřednictvím biografických rozhovorů s devíti studentkami účastnícími se tohoto programu. Z výzkumu bylo zjištěno, že u respondentek neprobíhal kulturní šok, ale adaptace se většinou týkala osobních změn a výzev, které jim pobyt přinesl. Práce shrnuje hlavní adaptační témata, skrze která respondentky adaptaci konstruují, a to jazykovou, akademickou, praktickou, sociální adaptaci a adaptaci na absenci blízkých. Pocit adaptace v jednotlivých oblastech roste, dokud nezačne zkouškové období, které tento proces naruší. Práce dále přirovnává průběh pobytu k přechodovému rituálu, kdy je rozdělen na tři základní fáze, a to fázi před odjezdem (pre-liminální), fázi pobytu v zahraničí (liminální) a fázi po návratu (post- liminální). Přechodový rituál je i jedním ze způsobů, jakým lze vysvětlit význam či definici situace pro samotné respondentky. Dalšími způsoby, jak je význam pobytu vnímán, je dobrodružství a vývoj a lepší poznání sebe sama (cesta za existenciální autenticitou). Práce se okrajově dotýká i toho, jaký význam má kultura pro studentky na programu Erasmus. To se ukázalo jako velmi individuální, nicméně lze u některých respondentek...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectErasmusen_US
dc.subjectstudy abroaden_US
dc.subjectexchange programmeen_US
dc.subjectacculturationen_US
dc.subjectculture shocken_US
dc.subjectqualitative researchen_US
dc.subjectbiographic interviewen_US
dc.subjectErasmuscs_CZ
dc.subjectzahraniční studiumcs_CZ
dc.subjectakulturacecs_CZ
dc.subjectvýměnný pobytcs_CZ
dc.subjectkulturní šokcs_CZ
dc.subjectkvalitativní výzkumcs_CZ
dc.subjectbiografický rozhovorcs_CZ
dc.titleStudenti Erasmu, kulturní šok a proces adaptacecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-13
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId177252
dc.title.translatedErasmus Students, Culture Shock and the Process of Adaptationen_US
dc.contributor.refereeHirschová, Marta
dc.identifier.aleph002094395
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology and Social Anthropologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologie a sociální antropologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie a sociální antropologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology and Social Anthropologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná bakalářská práce se zabývá kulturním šokem a adaptací u studentů programu Erasmus na základě výzkumu se studenty na irské univerzitě. Výzkum probíhal prostřednictvím biografických rozhovorů s devíti studentkami účastnícími se tohoto programu. Z výzkumu bylo zjištěno, že u respondentek neprobíhal kulturní šok, ale adaptace se většinou týkala osobních změn a výzev, které jim pobyt přinesl. Práce shrnuje hlavní adaptační témata, skrze která respondentky adaptaci konstruují, a to jazykovou, akademickou, praktickou, sociální adaptaci a adaptaci na absenci blízkých. Pocit adaptace v jednotlivých oblastech roste, dokud nezačne zkouškové období, které tento proces naruší. Práce dále přirovnává průběh pobytu k přechodovému rituálu, kdy je rozdělen na tři základní fáze, a to fázi před odjezdem (pre-liminální), fázi pobytu v zahraničí (liminální) a fázi po návratu (post- liminální). Přechodový rituál je i jedním ze způsobů, jakým lze vysvětlit význam či definici situace pro samotné respondentky. Dalšími způsoby, jak je význam pobytu vnímán, je dobrodružství a vývoj a lepší poznání sebe sama (cesta za existenciální autenticitou). Práce se okrajově dotýká i toho, jaký význam má kultura pro studentky na programu Erasmus. To se ukázalo jako velmi individuální, nicméně lze u některých respondentek...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is focused on culture shock and adaptation of Erasmus students based on a research conducted with Erasmus students at Irish university. The method of the research was biographical interview with nine students participating in Erasmus programme. The research indicated absence of culture shock and adaptation was usually tied to personal changes and challenges that the sojourn brought about. The thesis presents main topics through which the respondents constructed the notion of adaptation - language, academic, practical, social adaptation and adaptation on the absence of relatives, friends and partners. The tendency of each of those dimensions of adaptation is growing until the exams start which disrupts this process. In the next section, the thesis compares the course of the sojourn to rite of passage, dividing it into three main phases - before departure (pre-liminal), during the sojourn (liminal) and after return (post-liminal). Rite of passage is also one of the ways how it is possible to explain the definition of the meaning of the sojourn for the students themselves. Other ways are adventure and development of self and better understanding of self (the concept of existential authenticity is used to explain this fact). The thesis marginally touches the subject of the meaning of culture...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990020943950106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV