dc.contributor.advisor | Voda, Jan | |
dc.creator | Procházková, Ivana | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T03:39:53Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T03:39:53Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/76047 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá celosvětovým fenoménem svobodného vzdělávání jako radikální alternativou současného většinového vzdělávacího proudu. Cílem autorky je na základě obsahové analýzy domácích a především zahraničních zdrojů popsat fenomén svobodného vzdělávání, pomocí rozboru mediálně zprostředkovaných reportáží a dotazování z prostředí americké Sudbury Valley School zjistit, nakolik je tento model vzdělávání životaschopný, realizovatelný a žádaný i v jiných prostředích (včetně ČR), než pouze tam, kde vznikl, a jaké přináší výsledky. Práce je uvedena vysvětlením nutnosti změny vzdělávacího paradigmatu, tak aby odpovídalo realitě 21. století, a vzájemným vymezením pojmů tradiční a svobodné vzdělávání. Další kapitoly představují koncept svobodného vzdělávání; podstatná část práce pak přináší detailní vhled do fungování a běžného života Sudbury Valley School včetně výsledků jejích absolventů v dalším vzdělávání a praktickém životě. V poslední kapitole autorka shrnuje výsledky zkoumání a dochází k závěru, že svobodné vzdělávání v demokratických školách je přes kritiku a skepsi části veřejnosti zajímavou, realizovatelnou a životaschopnou alternativou většinového vzdělávacího proudu (v ČR pro legislativní bariéry zatím nikoli), která se opírá o jasné cíle a která přináší dobré výsledky. Pro své určité charakteristiky... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis deals with the global phenomenon of free education as a radical alternative to the present mainstream educational system. The author's goal is to describe phenomenon of free education and to find out to what extent this Sudbury educational model is viable, realizable and requested in other environment (incl. CR) and what results it brings, on the base of a content analysis of domestic, but particularly foreign sources and by means of an analysis of media reports and questioning from the background of the American Sudbury Valley School. The thesis is opened by an explanation of the necessity to change the educational paradigm to make it reflect the reality of the 21st century, and by mutual specification of the terms traditional and free education. Further chapters introduce the concept of free education; a substantial part of the thesis then provides a detailed insight into the operation and normal life of the Sudbury Valley School, including the results of its graduates in further education and in practical life. In the last chapter the author summarizes the research results and concludes that free education in democratic schools is, despite criticism and scepticism of a part of the public, an interesting, feasible and viable (not in the CR yet because of legislation barriers) alternative to the... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávací paradigma | cs_CZ |
dc.subject | svobodné učení | cs_CZ |
dc.subject | tradiční vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | demokratické školy | cs_CZ |
dc.subject | Sudbury Valley School | cs_CZ |
dc.subject | educational paradigma | en_US |
dc.subject | freedom to learn | en_US |
dc.subject | traditional education | en_US |
dc.subject | democratic schools | en_US |
dc.subject | Sudbury Valley School | en_US |
dc.title | Svobodná výchova v Sudbury Valley School | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-01-13 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 161235 | |
dc.title.translated | Democratic Education in Sudbury Valley School | en_US |
dc.contributor.referee | Uhlířová, Jana | |
dc.identifier.aleph | 002065404 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Práce se zabývá celosvětovým fenoménem svobodného vzdělávání jako radikální alternativou současného většinového vzdělávacího proudu. Cílem autorky je na základě obsahové analýzy domácích a především zahraničních zdrojů popsat fenomén svobodného vzdělávání, pomocí rozboru mediálně zprostředkovaných reportáží a dotazování z prostředí americké Sudbury Valley School zjistit, nakolik je tento model vzdělávání životaschopný, realizovatelný a žádaný i v jiných prostředích (včetně ČR), než pouze tam, kde vznikl, a jaké přináší výsledky. Práce je uvedena vysvětlením nutnosti změny vzdělávacího paradigmatu, tak aby odpovídalo realitě 21. století, a vzájemným vymezením pojmů tradiční a svobodné vzdělávání. Další kapitoly představují koncept svobodného vzdělávání; podstatná část práce pak přináší detailní vhled do fungování a běžného života Sudbury Valley School včetně výsledků jejích absolventů v dalším vzdělávání a praktickém životě. V poslední kapitole autorka shrnuje výsledky zkoumání a dochází k závěru, že svobodné vzdělávání v demokratických školách je přes kritiku a skepsi části veřejnosti zajímavou, realizovatelnou a životaschopnou alternativou většinového vzdělávacího proudu (v ČR pro legislativní bariéry zatím nikoli), která se opírá o jasné cíle a která přináší dobré výsledky. Pro své určité charakteristiky... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis deals with the global phenomenon of free education as a radical alternative to the present mainstream educational system. The author's goal is to describe phenomenon of free education and to find out to what extent this Sudbury educational model is viable, realizable and requested in other environment (incl. CR) and what results it brings, on the base of a content analysis of domestic, but particularly foreign sources and by means of an analysis of media reports and questioning from the background of the American Sudbury Valley School. The thesis is opened by an explanation of the necessity to change the educational paradigm to make it reflect the reality of the 21st century, and by mutual specification of the terms traditional and free education. Further chapters introduce the concept of free education; a substantial part of the thesis then provides a detailed insight into the operation and normal life of the Sudbury Valley School, including the results of its graduates in further education and in practical life. In the last chapter the author summarizes the research results and concludes that free education in democratic schools is, despite criticism and scepticism of a part of the public, an interesting, feasible and viable (not in the CR yet because of legislation barriers) alternative to the... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020654040106986 | |