Show simple item record

Contents of hidden curriculum as learning contents of Art Education
dc.contributor.advisorJakubcová Hajdušková, Lucie
dc.creatorNováková, Denisa
dc.date.accessioned2017-06-01T03:31:07Z
dc.date.available2017-06-01T03:31:07Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/76000
dc.description.abstractNOVÁKOVÁ, D.: Obsahy skrytého kurikula jako vzdělávací obsahy výtvarné výchovy. [Diplomová práce] Praha 2015 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 126 s. Diplomová práce se zabývá skrytým kurikulem, konkrétně skrytými obsahy odehrávajícími se ve výtvarné výchově. Zkoumá možnosti uplatnění těchto obsahů ve vyučování výtvarné výchovy. Práce má charakter kvalitativní průzkumné sondy. Prostředkem zkoumání je pozorování a neformální rozhovor. Práce ukazuje, že obsahy skrytého kurikula nesou zajímavý vzdělávací potenciál pro výtvarnou výchovu, avšak vyučující často tyto obsahy neregistrují nebo registrují, ale nevyužívají. Cílem sondy je tedy identifikovat různé obsahy skrytého kurikula v praxi výtvarné výchovy (s návazností na socio-kulturní a umělecké souvislosti) a nastínit, jak je lze uchopit. Následně je jeden obsah konkrétně transformován do návrhu výuky výtvarné výchovy, realizován a reflektován. Výtvarná část práce je pojata jako reflexe výtvarné tvorby autorky se zaměřením na její skrytou stránku.cs_CZ
dc.description.abstractNOVÁKOVÁ, D.: Contents of hidden curriculum as learning contents of Art Education. [Diploma thesis] Prague 2015 - Charles University, Faculty of Education, Department of Art Education, 126 pages The thesis is tackling the hidden curriculum, in particular the hidden contents which take place in art education. It researches possible use of these contents in teaching of art education. The thesis has a character of qualitative explorative probe. The methods of research are observations and informal interviews. The study shows that the contents of the hidden curriculum bear an interesting educational potential for art education. However, teachers often do not register the contents or register but do not use them. The aim of the probe is thus to identify the various contents of the hidden curriculum in the practice of art education (with relation to socio-cultural and artistic context) and outline how they can be grasped. Subsequently, one content is specifically transformed into the design of art education, realized and reflected. Art part of the thesis is conceived as the author's art work reflection, focusing on the hidden side of her art work.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectskryté kurikulumcs_CZ
dc.subjectvzdělávací obsahcs_CZ
dc.subjectvýtvarná výchovacs_CZ
dc.subjectuměnícs_CZ
dc.subjecthidden curriculumen_US
dc.subjectlearning contenten_US
dc.subjectart educationen_US
dc.subjectarten_US
dc.titleObsahy skrytého kurikula jako vzdělávací obsahy výtvarné výchovycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-01-19
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId130819
dc.title.translatedContents of hidden curriculum as learning contents of Art Educationen_US
dc.contributor.refereeKitzbergerová, Leonora
dc.identifier.aleph002065642
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools - Arten_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools - Arten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNOVÁKOVÁ, D.: Obsahy skrytého kurikula jako vzdělávací obsahy výtvarné výchovy. [Diplomová práce] Praha 2015 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 126 s. Diplomová práce se zabývá skrytým kurikulem, konkrétně skrytými obsahy odehrávajícími se ve výtvarné výchově. Zkoumá možnosti uplatnění těchto obsahů ve vyučování výtvarné výchovy. Práce má charakter kvalitativní průzkumné sondy. Prostředkem zkoumání je pozorování a neformální rozhovor. Práce ukazuje, že obsahy skrytého kurikula nesou zajímavý vzdělávací potenciál pro výtvarnou výchovu, avšak vyučující často tyto obsahy neregistrují nebo registrují, ale nevyužívají. Cílem sondy je tedy identifikovat různé obsahy skrytého kurikula v praxi výtvarné výchovy (s návazností na socio-kulturní a umělecké souvislosti) a nastínit, jak je lze uchopit. Následně je jeden obsah konkrétně transformován do návrhu výuky výtvarné výchovy, realizován a reflektován. Výtvarná část práce je pojata jako reflexe výtvarné tvorby autorky se zaměřením na její skrytou stránku.cs_CZ
uk.abstract.enNOVÁKOVÁ, D.: Contents of hidden curriculum as learning contents of Art Education. [Diploma thesis] Prague 2015 - Charles University, Faculty of Education, Department of Art Education, 126 pages The thesis is tackling the hidden curriculum, in particular the hidden contents which take place in art education. It researches possible use of these contents in teaching of art education. The thesis has a character of qualitative explorative probe. The methods of research are observations and informal interviews. The study shows that the contents of the hidden curriculum bear an interesting educational potential for art education. However, teachers often do not register the contents or register but do not use them. The aim of the probe is thus to identify the various contents of the hidden curriculum in the practice of art education (with relation to socio-cultural and artistic context) and outline how they can be grasped. Subsequently, one content is specifically transformed into the design of art education, realized and reflected. Art part of the thesis is conceived as the author's art work reflection, focusing on the hidden side of her art work.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV