Zobrazit minimální záznam

Paříž ve francouzských, českých a amerických turistických průvodcích (1918-1939)
dc.contributor.advisorIra, Jaroslav
dc.creatorRudová, Lenka
dc.date.accessioned2018-10-29T20:57:33Z
dc.date.available2018-10-29T20:57:33Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/75894
dc.description.abstractv českém jazyce Tato diplomová práce se zabývá turistickými průvodci o Paříži vydanými ve Francii, Československu a Spojených státech amerických mezi lety 1918-1939. Zkoumá, jak bylo francouzské hlavní město prezentováno a do jaké míry se tato reprezentace lišila v závislosti na zemi, kde byl průvodce vydán. První dvě kapitoly se zabývají moderní historií turismu do doby mezi dvěma světovými válkami a utvářením nejdůležitějších kolekcí turistických průvodců. Analytická část zkoumá za použití komparativní perspektivy tři hlavní aspekty: itineráře zahrnuté v průvodcích, doporučená turisticky neopomenutelná místa a ucelené obrazy Paříže. Výzkum ukázal, že země vydání měla pouze omezený vliv na obsah průvodců; ty spíše respektovaly již ustálená pravidla daného žánru. Klíčová slova: turismus, turistický průvodce, Paříž, meziválečné období, reprezentace, obraz městacs_CZ
dc.description.abstractin English This Master's Thesis deals with guidebooks about Paris published in France, Czechoslovakia and the United States of America between the years 1918-1939. It analyses how the French capital city is presented in the guidebooks and how far the representation differs according to the country of publishing. The first two chapters deal with the modern history of tourism up until the interwar period and with the formation of major collections of guidebooks. The following chapters use a comparative perspective to analyse three major aspects of tourist guidebooks about Paris: itineraries; recommended places and monuments (the so-called "must- sees"); and global images of Paris. The analysis reveals that the country of publishing had only a limited impact on the content of the guidebooks; rather, the books largely respected established rules and patterns within the genre. Key words: tourism, guidebook, Paris, interwar period, representation, image of the city Résumé en français Ce mémoire de master analyse des guides touristiques de Paris publiés en France, en Tchécoslovaquie et aux États-Unis entre 1918 et 1939. Le mémoire étudie de quelle façon la capitale de la France était présentée dans les guides et quelles étaient les différences de cette représentation en fonction du pays d'origine publiant...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecttourismen_US
dc.subjectguidebooken_US
dc.subjectParisen_US
dc.subjectinterwar perioden_US
dc.subjectturismuscs_CZ
dc.subjectturistický průvodcecs_CZ
dc.subjectPařížcs_CZ
dc.subjectmeziválečné obdobícs_CZ
dc.titleParis in the French, Czech and American tourist guidebooks (1918-1939)en_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-16
dc.description.departmentInstitute of General Historyen_US
dc.description.departmentÚstav světových dějincs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId165559
dc.title.translatedPaříž ve francouzských, českých a amerických turistických průvodcích (1918-1939)cs_CZ
dc.contributor.refereeKubišová, Vlasta
dc.contributor.refereeVerdier, Nicolas
dc.contributor.refereeCzoch, Gábor
dc.identifier.aleph002097591
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTEMA - European Societies: Identity and Development / Sociétés européennes: identité et développementen_US
thesis.degree.disciplineTEMA - Evropské společnosti: identita a vývojcs_CZ
thesis.degree.programHistoryen_US
thesis.degree.programHistorické vědycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav světových dějincs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of General Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csTEMA - Evropské společnosti: identita a vývojcs_CZ
uk.degree-discipline.enTEMA - European Societies: Identity and Development / Sociétés européennes: identité et développementen_US
uk.degree-program.csHistorické vědycs_CZ
uk.degree-program.enHistoryen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csv českém jazyce Tato diplomová práce se zabývá turistickými průvodci o Paříži vydanými ve Francii, Československu a Spojených státech amerických mezi lety 1918-1939. Zkoumá, jak bylo francouzské hlavní město prezentováno a do jaké míry se tato reprezentace lišila v závislosti na zemi, kde byl průvodce vydán. První dvě kapitoly se zabývají moderní historií turismu do doby mezi dvěma světovými válkami a utvářením nejdůležitějších kolekcí turistických průvodců. Analytická část zkoumá za použití komparativní perspektivy tři hlavní aspekty: itineráře zahrnuté v průvodcích, doporučená turisticky neopomenutelná místa a ucelené obrazy Paříže. Výzkum ukázal, že země vydání měla pouze omezený vliv na obsah průvodců; ty spíše respektovaly již ustálená pravidla daného žánru. Klíčová slova: turismus, turistický průvodce, Paříž, meziválečné období, reprezentace, obraz městacs_CZ
uk.abstract.enin English This Master's Thesis deals with guidebooks about Paris published in France, Czechoslovakia and the United States of America between the years 1918-1939. It analyses how the French capital city is presented in the guidebooks and how far the representation differs according to the country of publishing. The first two chapters deal with the modern history of tourism up until the interwar period and with the formation of major collections of guidebooks. The following chapters use a comparative perspective to analyse three major aspects of tourist guidebooks about Paris: itineraries; recommended places and monuments (the so-called "must- sees"); and global images of Paris. The analysis reveals that the country of publishing had only a limited impact on the content of the guidebooks; rather, the books largely respected established rules and patterns within the genre. Key words: tourism, guidebook, Paris, interwar period, representation, image of the city Résumé en français Ce mémoire de master analyse des guides touristiques de Paris publiés en France, en Tchécoslovaquie et aux États-Unis entre 1918 et 1939. Le mémoire étudie de quelle façon la capitale de la France était présentée dans les guides et quelles étaient les différences de cette représentation en fonction du pays d'origine publiant...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav světových dějincs_CZ
thesis.grade.code1
dc.identifier.lisID990020975910106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV